Ga naar inhoud

2019 BMW G2x 3 Reeks


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden zei gTa:

 

Maar ik wijt het toch vooral aan de fiscale omkadering. Bedrijgswagens, VAA, focus op co², ontmoediging van diesel, sterke daling in vloot-co² bij leasefirma's en gebruikers, enz. Da's volgens mij dé grootste reden.

Kopt volledig. En (bijna) elke andere reden is een drogreden. 'Ge sto toch overol stil', 'ge meugt ni rapper dan 120 induur', ''t zeupt te veul!'. Maar als een 30d slechts 1 euro duurder in gebruik was, kocht iedereen 'em.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

30d :inlove:

Met deze motor heb ik een speciale band. Ik denk er soms aan om mijn rammelbak in te ruilen voor terug een 530d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei gTa:

Jawel, in de GLC kan je de V6 diesel krijgen. Dus 't is overduidelijk een bewuste keuze van Benz om die niet in de gewone C aan te bieden.
Dat kan toch niet anders dan met take rate te maken hebben?

In V/Viano/Vito zou de V6 terugkeren, ja. (Maar nog niks officieel bevestigd.) Ik denk dat de V6 nog zal blijven gemaakt worden, in de Sprinter zit die ook.
Het is nu nog maar in de S-klasse dat de R6 terugkeert, dus niet zeker of dat ook snel doorstroomt naar de Nutzfahrzeuge.

GLC350d rijdt héérlijk chill en al zeker met de airmatic. Pfff een C met dat blok zou geniaal zijn. Zo jammer dat ze het niet aanbieden. Maar dikke benzines liggen beter en beter in de markt.

Of zelfs C400d 340 pk / 700 Nm....  

Geen V6 in de V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo, geen V6 in de V, is dat sinds kort afgeklopt? Want tijdje terug gonsde het gerucht toch in de andere richting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nope, recent opgevangen..  zou toch niet doorgaan, en dat terwijl 75% vd V's met de zwaarste motor zijn

"V-Klasse mit 6-Zylinder Diesel ?
Nein! Auch wenn die Kunden in Deutschland mit 75% den stärksten 4-Zylinder OM651 250d bestellen kommt der Schrei in Untertürkheim nach einem 6-Zylinder Diesel nicht an. Der OM651 wird dagegen mittelfristig durch den OM654 ersetzt.
"

 

nieuwe 4-pitter is wel goed, komt ook in 231 pk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fucking co², echt.

Wie heeft dat eigenlijk uitgevonden, diene co²? Ik wil graag even op zijn graf gaan kakken. (Excuse le mot.)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei BMWMB:

30d :inlove:

Met deze motor heb ik een speciale band. Ik denk er soms aan om mijn rammelbak in te ruilen voor terug een 530d.

Heb nu meer dan een jaar een 430D GC ,is de beste motor die ik kan wensen(binnen budget).

Vraag mij af wat m'n volgende zal zijn, kan me eigenlijk niet beteren, toch zeker qua motor.

Geef je op de snelweg opeens plankgas ontpopt er zich een leeuw onder de motorkap.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei zeramed:

Heb nu meer dan een jaar een 430D GC ,is de beste motor die ik kan wensen(binnen budget).

Vraag mij af wat m'n volgende zal zijn, kan me eigenlijk niet beteren, toch zeker qua motor.

Geef je op de snelweg opeens plankgas ontpopt er zich een leeuw onder de motorkap.. :)

Zeramed!! :party:  Welkom, oud forumrakker!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu meer dan een jaar een 430D GC ,is de beste motor die ik kan wensen(binnen budget).
Vraag mij af wat m'n volgende zal zijn, kan me eigenlijk niet beteren, toch zeker qua motor.
Geef je op de snelweg opeens plankgas ontpopt er zich een leeuw onder de motorkap.. [emoji4]
335d [emoji48]
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

So many questions. Will the next M3 be little more or less than a cut-price, downsized M5? Can the next M4 in its standard form hope to eclipse the bells-and-whistles GTS version of the current car? And can the most important M car BMW makes get back to being the best compact sports saloon/coupe money can buy, without caveat?

Next year, BMW will introduce the all-new 3-series saloon, code G20, followed in 2019 by the Touring (G21) and in 2020 by the 4-series coupe and convertible (G22/23). Of these four bodystyles, three will receive the full M treatment. Why no M4 Gran Coupe? Because the next Gran Coupe will be electric.

While previous M3s have been powered by a mixed bag of engines, from lightweight and punchy 2.0-litre four (E30) to a 4.0-litre V8 (E90/E92), the next version, due 2021, remains faithful to the twin-turbo 3.0-litre found in the current car. The power output of the next-gen base car is said to equal that of the limited-edition M4 GTS, which musters 493bhp at 6250rpm and 442lb ft at 4000rpm.

It thus eclipses the 444bhp twin-turbo V6 in the new Audi RS5, matches the Mercedes C63 S AMG and will give the 592bhp Jaguar XE Project 8 – of which only 300 units will be built, remember – a good run for its money. And that’s even before the hotter CS and GTS versions enter the arena...

Sixth-generation BMW M3: the engineering secrets of G80

The sixth-generation M3/M4 will be distanced from the bigger M5 while at the same time drawing inspiration from it, with BMW likely adding optional on-demand all-wheel drive. Four driven wheels will make it easier and safer to tap into more of the six’s power, more of the time, its output boosted by a 48-volt mild hybrid system, electrically spooled turbos (as used to great effect on the Bentayga/SQ7’s TDI V8) and the GTS’s water-injection system.

The new BMW M3 (2020): CAR magazine's artist impression reveals the G80

Among the development goals are a reduction in weight, a more pragmatic balance between low drag and high downforce, greater traction – especially in the wet – a more efficient drivetrain and a more intuitive infotainment4 system. Dubbed iD7, the new set-up features no fewer than three interactive displays.

While the M3/M4’s carbonfibre peaked with the current £122k (!) M4 GTS, the future will bring increased use of aluminium and composite materials. M Division has its heart set on the new architecture that’ll offer a dynamic 50:50 weight distribution and improved torsional stiffness together with reduced weight.

While the M3 (G80) retains four doors and five seats, the rear bench will again be a delete option for the future M4 GTS. Like Porsche, BMW intends to offer three types of seats, from lightweight fixed-back carbonfibre buckets through conventional sports seats to fully adjustable comfort seats.

Prices, specs of new 2020 BMW M3

Even though the list price is due to jump to close to £68k (the current M4 Competition Package costs £60,055), the new M3/M4 won’t be offered with such high-tech goodies as switchable anti-roll bars, air suspension, rear-wheel steering or active aerodynamics.

It does, however, seem safe to expect a somewhat less complex version of the all-wheel drive pioneered by the 2018 M5 as an option, an infinitely-variable electrically-operated side-to-side locking diff, variable-rate and variable-effort electrically-assisted steering, adaptive dampers and a lightweight brake-by-wire system with four individual electric actuators.

The new 2020 BMW M3 gets e-turbos, 48-volts and nearly 500bhp

In line with the future M5, the smaller M models are to abandon the current seven-speed dual-clutch transmission in favour of an eight-speed auto offering a choice of shift speed and shift patterns. As with the engine, steering and dampers, the gearbox can be tweaked via the driving experience selector. If the manual six-speeder survives , it will do so only in the rear-drive models.

48-volt electrics, water injection and other tech highlights

Thanks to turbocharging, increasing power is no longer rocket science – but durability, fuel efficiency and CO2 emissions all pose tough challenges. In the case of the new S58B30 M3/M4 engine, BMW’s targets require substantial modifications. These will include a particulate filter, a 48-volt electrical system, mild hybridisation, a coasting mode in its most eco setting, a start/stop system that will cut the engine significantly earlier and the water injection first introduced in the M4 GTS.

When pushed, the ECU activates three pairs of water injectors which spray small amounts of water into the intake plenum, thereby reducing the temperature during the compression phase, keeping knock (pre-detonation) at bay. Mid-term, BMW intends to extend this on-demand temperature control device to the intercooler. In any case, the new engine can sustain higher boost pressures than the current unit, so the near-500bhp envisioned for the mainstay products is definitely not the end of the road. 

In terms of character, the next M3/M4 won’t be as sharp-edged, harsh-riding or aggressive as the current car. Instead, a more compliant and cohesive suspension set-up is claimed to provide superior control at the limit, boosting confidence. Compared with the current Competition cars, the future calibration is less nervous, more transparent and better balanced overall – all of which is good news.

And although M Division’s engineers are determined to take out weight, they must first compensate for the extra kilos brought onboard by the water injection, the heavier 19in and 20in wheels and tyres and the standard-fit aero kit, which includes bigger ducts and deflectors.

The new 2018 BMW 3-series: we spy a prototype on test

The next BMW 3-series: bigger, better... and maybe an M3 Touring?

In addition to the M-specific tweaks, the future M3/M4 will benefit from changes made to the volume 3-series models (scooped above). Among them are a more stable aero balance, wider track, a longer wheelbase, a lower centre of gravity and more user-friendly ergonomics. As for design, expect greater differentiation and more extrovert looks. The biggest changes will be made to the M4 convertible (G83), which switches from the bulky retractable hardtop to a power-operated fabric top.

Rumours of a stripped-out speedster and an M3 Touring remain just that, but the M4 (G82) will be differentiated from the stealth saloon using bespoke body panels and racy cabin trim. Rest assured both will have been developed with one key objective: to once again deliver an M3 that makes the Porsche 911 feel a little pointless.

http://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/bmw/new-2020-bmw-m3-codenamed-g80-revealed/

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenvatting:

S58 engine
Power output will equal the M4 GTS (493 HP / 442 LB-FT)
8 Speed automatic (no DCT)
If manual transmission survives, will only be for rear-drive models
Water injection system from the GTS
Optional on-demand all-wheel drive
48-volt mild hybrid system
Electrically spooled turbochargers
Coasting mode in eco setting
Start/stop system will cut engine earlier
Increased use of aluminum and composite materials
50:50 weight distribution 
Improved torsional stiffness 
Reduced weight
Three types of seats offered: carbon fiber buckets, conventional sports seats, fully adjustable comfort seats
*No* switchable anti-roll bars, air suspension, rear-wheel steering or active aerodynamics
Future G82 M4 GTS expected
G83 M4 convertible gets fabric top
iD7 iDrive system features three interactive displays

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...

316d | 136 HP | 6-speed manual, 8-speed auto | RWD
318d | 163 HP | 6-speed manual, 8-speed auto | RWD
320d | 204 HP | 6-speed manual, 8-speed auto | RWD/xDrive
325d | 238 HP | 8-speed auto | RWD/xDrive
M340d | 320-340 HP | 8-speed auto | xDrive 
325e iPerformance | 230 HP | 8-speed | xDrive
318i | 150 HP | 6-speed manual, 8-speed auto | RWD
320i | 204 HP | 6-speed manual, 8-speed auto | RWD/xDrive
320i Efficient Dynamics | 170 HP | 6-speed manual, 8-speed auto | RWD
330i | 265 HP | 8-speed auto | RWD/xDrive
M340i | 380 HP | 8-speed auto | xDrive

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minutes ago, brjefs said:

M340i ook enkel xdrive?

Zijn ze bij BMW helemaal zot geworden?

M550i is toch ook xDrive.

M5 ook, toekomstige M3 wellicht ook. (uitschakelbaar, dat wel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid