Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, D Squaloid zei:

Dat laatste is dan een optie die je kan nemen voor ín de auto? Wakosta?
als je vaak korte ritten doet, is dat de moeite. Doe je 30km ‘s ochtends en 30 ‘s avonds, heeft dat weinig zin.

500,- ex. zoiets

standaard op GLE Coupé 

probleem is dat je nog quasi nergens DC kan laden

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb gisteren een x5 30d besteld is nu met mild hybrid technologie en het vermogen is 286 pk geworden

co2 uitstoot ook naar beneden voor mijn versie is het 155

nu nog ongeduldig wachten tot  oktober 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb gisteren een x5 30d besteld is nu met mild hybrid technologie en het vermogen is 286 pk geworden
co2 uitstoot ook naar beneden voor mijn versie is het 155
nu nog ongeduldig wachten tot  oktober 
 
Rest van de specs? De 45e ook overwogen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/5/2020 om 16:09, balouz zei:

heb gisteren een x5 30d besteld is nu met mild hybrid technologie en het vermogen is 286 pk geworden

co2 uitstoot ook naar beneden voor mijn versie is het 155

nu nog ongeduldig wachten tot  oktober 

 

Proficiat.

286 pk, dat zijn cijfers van de M635csi ... midden jaren tachtig. 😀

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/5/2020 om 14:14, Stancke zei:
Op 30/5/2020 om 16:09, balouz zei:
heb gisteren een x5 30d besteld is nu met mild hybrid technologie en het vermogen is 286 pk geworden
co2 uitstoot ook naar beneden voor mijn versie is het 155
nu nog ongeduldig wachten tot  oktober 
 

Rest van de specs? De 45e ook overwogen?

nee rij veel met caravan van 2 ton rond dan heb je niet veel aan de 45e

vind nog niet veel terug van de specs

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Framfy zei:

Proficiat.

286 pk, dat zijn cijfers van de M635csi ... midden jaren tachtig. 😀

midden jaren 80 reed ik met een tweede hands renault r5 ts straks een x5 in plaats van r5 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, balouz said:

nee rij veel met caravan van 2 ton rond dan heb je niet veel aan de 45e

vind nog niet veel terug van de specs

 

Ik wil ook wel es weten hoe snel die batterij leeg is op een 45e als je er een caravan mee trekt. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er hier iemand met een X5 45e die daar af en toe es een deftige aanhanger achter hangt? (of iemand met een andere hybride die dat doet?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, The Swede zei:

Is er hier iemand met een X5 45e die daar af en toe es een deftige aanhanger achter hangt? (of iemand met een andere hybride die dat doet?).

@B3noît

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er hier iemand met een X5 45e die daar af en toe es een deftige aanhanger achter hangt? (of iemand met een andere hybride die dat doet?).
[emoji1672]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kunnen/mogen daar toch geen deftige aanhanger aanhangen?
Tot 2,7 ton is toegestaan en bevestigd door BMW
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/6/2020 om 22:18, B3noît zei:
Op 7/6/2020 om 22:05, d_s zei:
Die kunnen/mogen daar toch geen deftige aanhanger aanhangen?

Tot 2,7 ton is toegestaan en bevestigd door BMW

dit kwam ik tegen op het caravan forum 

Gisteren de nieuw combinatie kunnen testen (nieuwe auto)
De Audi A6 Allroad 3.0TDI was wat onstabiel boven de 105-110 km/h, ook na verschillende bandenspanningen en beladingen te hebben geprobeerd.

Nu met de BMW X5 45e gereden met caravan. Ik was even vergeten hoe rustig de Hobby 560 KMFE achter de Audi A6 Allroad was....
Het eerder beschreven fijne weg gedrag bij snelheden tot 105-110 km/h is niks vergeleken bij het rijden van de BMW met combinatie.
De Audi deed toch wat zoeken en bewegen door de caravan bij inhalen en inhalend verkeer. Hierdoor moest actief gereden worden.
De BMW merkt niets van auto’s en busjes die op de Duitse snelweg inhalen, of vrachtwagens of bussen die ingehaald worden. De ‘kritische’ snelheid heb ik niet kunnen ontdekken.

Overgewicht van de auto is hier waarschijnlijk de oplossing geweest, de auto weegt ongeveer 600kg zwaarder door de batterijen en iets door de maat van de auto

Wat betreft elektrisch/hybride rijden. Ik rij de combinatie in sport individual met de vering en versnellingsbak in comfort stand. Hierbij schakel ik af en toe naar manueel mocht dit nodig zijn voor toerental/vermogen. De hoofd preferentiële aandrijving is hierbij de verbrandingsmotor.
Ik ben bewust met een bijna lege accu vertrokken. Tijdens het rijden wordt het elektra gedeelte gebruikt als optrekhulp en kick down en weer bijgeladen of op peil gehouden tot ongeveer 20-25% als het elektrisch vermogen niet nodig is. Dus er is altijd vol vermogen aanwezig mocht dit nodig zijn.
ging over een caravan van 2.2 ton

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Hobby 560 weegt bijlange geen 2.2t maar 1700kg. 
En 105-110 rijden op vlakke wegen bij ons en de lange hellingen op de Franse snelwegen doen en die snelheid dan aanhouden is het verschil tussen 14L en 23L verbruiken bij mijn Range.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren meegereden en stukje zelf gereden in een X5 45e.. qua sound een dikke 0 en qua beleving al niet veel beter.. als dat 400pk+ is dan merk ik er toch weinig van..


Wel een zalige autobahn cruiser

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren meegereden en stukje zelf gereden in een X5 45e.. qua sound een dikke 0 en qua beleving al niet veel beter.. als dat 400pk+ is dan merk ik er toch weinig van..


Wel een zalige autobahn cruiser
Wat meer pretendeert een X5 met 400pk te zijn?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat meer pretendeert een X5 met 400pk te zijn?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk



Goh.. mijn pana hybrid had ongeveer eveneel pk en denk dat die ongeveer evenveel wegen maar toch een gans ander gevoel als je die op zijn staart trapte...

Link naar reactie
Delen op andere sites



Goh.. mijn pana hybrid had ongeveer eveneel pk en denk dat die ongeveer evenveel wegen maar toch een gans ander gevoel als je die op zijn staart trapte...

Dat is een Porsche VS een zeecontainer. Los van het cijfermateriaal zijn die dingen toch voor een andere reden ontworpen?

Voor alle duidelijkheid, ik ben geen fan van het hele concept. Maar een hybride SUV is wat het is, er is niet veel onduidelijk aan het concept denk ik.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nieuw set wielen. 
En de gTa zijn lievelingsmodel: 40i ;)

Niet zo krachtig en vol als de 50d, maar ik kan die motor echt wel smaken. Heeft alleen een sportuitlaat nodig.

A2597D66-2F9D-4DEA-BB58-B3349677E622.jpeg

DA02F883-3788-47D3-8096-804B51E7C912.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 40i motor past daar echt goed in. Beter nog dan de 50d.

Enige detail, is dat ‘em wat aan de gulzige kant is. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid