Ga naar inhoud

BMW i3 LCI


Phil

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden zei Phil:

 

P90273532_highRes.jpg?w=1297&h=609&fit=c

Precies een Majoretteke van in mijnen kindertijd, waar de wielen (op een star metalen asje) te breed ge-R&D'd waren voor 't koetswerk, en je dus van die uitstekende wielen had.

Mijn kinderlijke OCD én hunkeren naar waarheidsgetrouw schaalwerk maakte me daar boos over, die autootjes vlogen altijd naar onder in de Curver-bak wegens lelijk.

:D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's genomen op één van de hoogste en mooiste Alpenpassen, de Timmelsjoch (van Sölden in Oostenrijk naar Italië).

 

P90273543_highRes_the-new-bmw-i3s-08-2.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, wel tof die S versie.

M'n moeder haar i3 staat toch in de garage, na dik 3j en 18000 km wilt hij niet meer opladen.

Vorr de rest zeer tevreden van, haar MINI Countryman manueel diesel vervangwagen is precies iets antiek zegt ze :lol:

aangepast door William Blake
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei gTa:

Precies een Majoretteke van in mijnen kindertijd, waar de wielen (op een star metalen asje) te breed ge-R&D'd waren voor 't koetswerk, en je dus van die uitstekende wielen had.

Mijn kinderlijke OCD én hunkeren naar waarheidsgetrouw schaalwerk maakte me daar boos over, die autootjes vlogen altijd naar onder in de Curver-bak wegens lelijk.

:D 

Jou kennende dacht ik dat je de achteras op maat zou geknipt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er iets aan de batterijen gedaan? BMW claimt minimum 235km uit 1 lading, tot 350km onder ideale omstandigheden. Da's toch al wat bruikbaarder.

Verder geslaagde facelift. Ik vond het eerste model niet fijn rijden in bochten maar interieur, afwerking en comfort was wel top voor een compacte wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas geen grotere batterijen, de i3S krijgt meer PK en meer koppel met zelfde rijbereik, zal dus zonder twijfel minder range zijn.

 

Gemiste kans van een geslaagde facelift.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag met zo'n ding op baan als vervangwagen...

Rijdt tot 90 vlot, daarboven is het :fp:

En de stabiliteit is :sick:

Voor de rest niet veel opmerkingen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei Naish:

Vandaag met zo'n ding op baan als vervangwagen...

Rijdt tot 90 vlot, daarboven is het :fp:

En de stabiliteit is :sick:

Voor de rest niet veel opmerkingen :D

Bij de i3 voel je dat deze niet gemaakt is om sneller te rijden dan 110km/u.

Jammer dat ik zoveel autostrade doe want ik rij daar oprecht heel graag mee en zou dat wel als daily willen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minutes ago, Naish said:

Vandaag met zo'n ding op baan als vervangwagen...

Rijdt tot 90 vlot, daarboven is het :fp:

En de stabiliteit is :sick:

Voor de rest niet veel opmerkingen :D

Dat was dus ook mijn ervaring met het eerste model. Jammer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geraakte overal met 200km, als stadswagen tenminste. In 2019 komt eentje met minimumrange 350km, da's wel net voor zo'n compacte wagen.

In elk geval ben ik zoals @Stancke, ik reed daar ENORM graag mee. Dus heb al gevraagd of ik eventueel volgend jaar m'n 530e een tijdje mag ruilen voor een i3S. :silly: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Tommie:

Ik geraakte overal met 200km, als stadswagen tenminste. In 2019 komt eentje met minimumrange 350km, da's wel net voor zo'n compacte wagen.

In elk geval ben ik zoals @Stancke, ik reed daar ENORM graag mee. Dus heb al gevraagd of ik eventueel volgend jaar m'n 530e een tijdje mag ruilen voor een i3S. :silly: 

Broere!

Btw, die "LED streep" op de voorbumper, is dat effectief een LED streep (mistlamp?) of een sierlijst die meegaat met de raamomlijsting?

P90273467_highRes.jpg?w=1297&h=609&fit=c

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Stancke:

Broere!

Btw, die "LED streep" op de voorbumper, is dat effectief een LED streep (mistlamp?) of een sierlijst die meegaat met de raamomlijsting?

P90273467_highRes.jpg?w=1297&h=609&fit=c

Richtingaanwijzers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schijnbaar nu ook met een groter iDrive scherm en Apple Car integratie.

En je kan het wel een "stadswagen" noemen maar het is nog altijd 40-50k voor een auto die met wat meer range (300km) als een leuke luxe hatchback in de markt kan geplaatst worden. Als men de publieke CCS-laadpalen nu zou upgraden tot 100 kW en deze auto ook compatibel zou maken met dergelijk vermogen zou je de laadtijd ook kunnen halveren en dan kan je er al eens gekke dingen mee doen...

Ik moet wel zeggen... Moesten we nog de 120d hebben en niet de M2, ik zou wel overwegen om zo een i3 te renten... Nu dat de Model X onze gezinswagen is geworden zou zo een i3 probleemloos passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tommie:

Ik geraakte overal met 200km, als stadswagen tenminste. In 2019 komt eentje met minimumrange 350km, da's wel net voor zo'n compacte wagen.

In elk geval ben ik zoals @Stancke, ik reed daar ENORM graag mee. Dus heb al gevraagd of ik eventueel volgend jaar m'n 530e een tijdje mag ruilen voor een i3S. :silly: 

I agree.

Dat rijdt echt supertof als je begrijpt waarvoor hij moet dienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid