Ga naar inhoud

BMW i3 LCI


Phil

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...

Ik zei enkele dagen geleden nog dat batterijen goedkoper en groter worden en het dus moeilijk wordt om te weten wanneer het een goed idee is een auto te kopen...

http://www.bmwblog.com/2017/11/28/bmw-i3-with-120ah-battery-capacity-to-arrive-in-late-2018/

Merk wel op dat ze hun batterijen in Ah meten, niet in kWh, dat maakt het natuurlijk wat ondoorzichtig dat een 120Ah batterij maar 44kWh is, of de helft van een gemiddelde Tesla. Maar goed, het zou betekenen dat je met een i3 reeel een 200km ver zou geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze is ook nog een leuke, maar niet relevant voor Europa:

http://www.bmwblog.com/2017/11/20/recall-stop-sale-issued-bmw-i3-models-sold-america/

i3's worden terug geroepen en de verkoop wordt gepauzeerd omwille van een veiligheidsprobleem... Een dame van kleine gestalte die met de wagen een ongeval zou krijgen, terwijl ze haar gordel niet zou dragen, zou extra verwond kunnen worden door de airbag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Stancke zei:

Ik geraak al reëel aan 200km, zonder range extender.

Zal dan wel 300km worden met de upgrade

Zonder snelwegen te doen zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij snelwegen heb je minder optrekken en bijgevolg een lager gemiddeld verbruik [emoji4]
Aan 90 mss maar niet aan 120 hoor. Die batterij liep leeg aan 700 per uur [emoji14]

I3 is waardeloos als je snelweg doet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen 120 of tegen 150?

Tegen 150 trok ik dat ding inderdaad ook super snel leeg. Des te opvallender dat dat in een Tesla precies maar 30Wh/km meer zou verbruiken 150 vs 120.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎28‎/‎11‎/‎2017 om 23:05, Stancke zei:

Ik geraak al reëel aan 200km, zonder range extender.

Zal dan wel 300km worden met de upgrade

Dito hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎28‎/‎11‎/‎2017 om 23:50, dragonfly zei:

Zonder snelwegen te doen zeker?

i3 is ook helemaal niet gemaakt voor snelweg, da's het concept niet. Is een city runner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Tommie said:

i3 is ook helemaal niet gemaakt voor snelweg, da's het concept niet. Is een city runner.

In de city moet je niks lopen runnen met een auto. Daar is het openbaar vervoer voor.

 

mgv

 

K. Calvo

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 29/11/2017 at 12:25 AM, wooter said:

Bij snelwegen heb je minder optrekken en bijgevolg een lager gemiddeld verbruik :)

Ik heb me laten wijsmaken dat een elektrische auto minder verbruikt in stadsverkeer dan op de snelweg.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me laten wijsmaken dat een elektrische auto minder verbruikt in stadsverkeer dan op de snelweg.

Ik vind dat dat meevalt. Zuinig is fileverkeer, niet zo zuinig is verkeer waar je veel moet accelereren. Snelweg is dan relatief zuinig want je moet enkel je snelheid constant houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik heb me laten wijsmaken dat een elektrische auto minder verbruikt in stadsverkeer dan op de snelweg.

viel mij wel op toen ik met een twizzy op de baan was. op de steenweg reed ik op topspeed en zag je dat idd sneller zakken. kwam vooral om dat je in de stad wel veel optrekt, maar ook regelmatig moet remmen en waardoor je de batterij weer een beetje bij aan het laden was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, wooter said:


Ik vind dat dat meevalt. Zuinig is fileverkeer, niet zo zuinig is verkeer waar je veel moet accelereren. Snelweg is dan relatief zuinig want je moet enkel je snelheid constant houden.

Mooi ontwijkend antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

i3 is ook helemaal niet gemaakt voor snelweg, da's het concept niet. Is een city runner.

Dat weet ik maar zeg dan niet dat je 200km kan rijden hé :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, dragonfly zei:

Dat weet ik maar zeg dan niet dat je 200km kan rijden hé :P 

Dat kan je wel.

Is een beetje hetzelfde als wanneer ik zeg dat mijn vrouw 5 liter doet met haar 116d, maar ik ook klanten heb die 7 liter verbruiken met dezelfde wagen. Totaal andere rijstijl/gebruik...

En aangezien een i3 specifiek gemaakt is voor secundaire wagen en snelheden tot 70/90 km/u (je kan hem zelfs daarop begrenzen), kan je perfect zeggen dat een i3 200km kan rijden. Ik moest daar op mijn trajecten niet eens moeite voor doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gezeik overal inderdaad. Terwijl weinigen klagen over autonomie van GSM-accu of een fietslampje. Juist hetzelfde: alles hangt af van omstandigheden en gebruik.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het de coolste BMW van het ogenblik (cool =/= begeerlijk). Mijn M4 is daarmee vergeleken maar een wraakroepende johnnybak.

De te smalle bandjes zijn allicht opgelost met de i3s, maar om mij over de streep te trekken heeft 'ie toch nog een grotere batterij nodig... vanaf 300 praktijk kilometers ben ik verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan hem zeker smaken, maar echt een knappe auto is veel gezegd.
Ook al eens mee gereden en vond het een zalige beleving, maar zoals al eerder gezegd, veel snelweg kilometers zou ik er niet in willen doen.

Perfect als 2de wagen (of voor de vrouw, of je gay-lover/partner, ...), of als 1e en als 2e dan een dikke sportkar? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid