Ga naar inhoud

BMW i3 LCI


Phil

Aanbevolen berichten

45 minuten geleden, Davidk zei:

Perfect als 2de wagen (of voor de vrouw, of je gay-lover/partner, ...), of als 1e en als 2e dan een dikke sportkar? 

Ik zie dat op dit ogenblik eerder als winkelkar (jonge 2de hands). 't Wordt serieuzer indien de i3s meer range heeft, dan zie ik me dat wel voor het merendeel van de tijd gebruiken. In elk geval heb ik dan nog wel een sportwagen nodig ter compensatie. :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tommie zei:

Dat kan je wel.

Is een beetje hetzelfde als wanneer ik zeg dat mijn vrouw 5 liter doet met haar 116d, maar ik ook klanten heb die 7 liter verbruiken met dezelfde wagen. Totaal andere rijstijl/gebruik...

En aangezien een i3 specifiek gemaakt is voor secundaire wagen en snelheden tot 70/90 km/u (je kan hem zelfs daarop begrenzen), kan je perfect zeggen dat een i3 200km kan rijden. Ik moest daar op mijn trajecten niet eens moeite voor doen...

True.

M'n moeder heeft één van de eerste geleverd in O-Vl., first gen full electric en zonder moeite doet ze 100-120 km per range maar voor haar verplaatsingen (stad, korte ritjes, zelden autostrade-daarvoor heeft ze de GLC350e) is dat ideaal. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
1 hour ago, Timo said:

zoveel geld en elke keer heeft hij die lelijke blauwe trui en hemden aan 

Je kent er duidelijk niks van.

Elke zichzelf respecterende vlogger heeft een "uniform". Dat is om herkenbaar te zijn en de mensen zich direct "thuis" te laten voelen in de video.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, ir_fuel zei:

En wat blijft het toch een lelijk disproportioneel hok, zo een i3.

Citroën had het moeten uitbrengen, iedereen had het uitgekotst.

Ja, maar die hebben hun cactus al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 2/6/2018 om 07:55, Ian zei:

Niet moeder's mooiste, maar nog altijd minder lelijk dan een Leaf bvb vind ik.

Nieuwe Leaf is toch best ok?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
9 minutes ago, Speedhunter said:

Nieuwe Leaf is toch best ok?

Ogenschijnlijk wel maar ik vond de Hyundai Ioniq dan beter afgewerkt en luxueuzer. e-Golf is ook heel mooi.

Wat me tegen stak bij de leaf is de drukke middenconsole met een grote knop om de 'versnelling' te veranderen, en het feit dat ik het stuur niet kon herpositioneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/2/2018 om 18:49, Carlito zei:

Ja, maar die hebben hun cactus al.

 

Op 6/2/2018 om 20:54, Ian zei:


Cactus :inlove:

Die nieuwe Cactus ziet er al iets beter uit :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nieuwe Cactus ziet er al iets beter uit [emoji4] 

Die dakrails weglaten was geen slechte zet, maar spijtig dat ie wat braver geworden is. Vind de eerste Cactus nog altijd goed voorkomen. :) Het is natuurlijk ook een beetje een 'hate it or love it' auto (heb het dan puur over de looks natuurlijk).
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, wooter zei:

Ogenschijnlijk wel maar ik vond de Hyundai Ioniq dan beter afgewerkt en luxueuzer. e-Golf is ook heel mooi.

Wat me tegen stak bij de leaf is de drukke middenconsole met een grote knop om de 'versnelling' te veranderen, en het feit dat ik het stuur niet kon herpositioneren.

Ja e-Golf is top, leuk dat ze dat gedaan hebben. 1 van de succesvolste wagens van de afgelopen 40 jaar. En ze veranderen gewoon de aandrijving. Is beter dan die rare wagens a la i3 en Leaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75

Als totaalplaatje vind ik de i3 toch beter dan de golf. Spijtig genoeg gaan ze bij BMW de reguliere modellen ook elektriciferen. Wat volgens mij niet echt bijdraagt tot duurzaam transport.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt in september nog een 120Ah batterij uit voor de i3.


Dat lijkt mij dan ook de batterij te gaan worden voor de full electric MINI en de full electric X3.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat dat zonder probleem 300km-350km is in de praktijk.

Ik haal EASY 200km met de huidige batterij (94Ah), als je weet dat ik enkel autosnelweg doe en serieus wat energie verlies door de weerstand moet dat op niet-autostrade verkeerd geen issue meer zijn.

 

@wooter ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Die eenheden van BMW trekken op niks. Ah betekent niks zonder dat je ook weet wat voor voltage die batterijen hebben.

De 94Ah batterij heeft 33kWh wat 1/3 is wat er in een Model S 100D zit. 

De nieuwe batterij zal 43,2kWh aan kunnen, en zal volgens de EPA testen 155 mijlen aan range kunnen halen, wat overeen komt met 250km.

Volgens EPA testen zou de huidige 33kWh batterij overigens een range van 183km halen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
17 uren geleden, Stancke zei:

Er komt in september nog een 120Ah batterij uit voor de i3.


Dat lijkt mij dan ook de batterij te gaan worden voor de full electric MINI en de full electric X3.

https://insideevs.com/electric-2018-bmw-3-series-edrive-sport-with-90-kwh-battery-to-challenge-tesla-wvideo/

speculatie: volgende 3 reeks elektrisch 90kwh, een x3 heeft nog meer luchtweerstand...

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid