Ga naar inhoud

BMW i3 LCI


Phil

Aanbevolen berichten

Gast wooter
Ik ben benieuwd wat m'n moeder haar i3 nog waard is volgend jaar.  (lancering EQ C)

Goeie opmerking... ik zeg al even dat diesels binnen 5 jaar waardeloos gaan zijn, maar hetzelfde gaat ook waar zijn voor elektrische auto’s met beperkte batterij en laadsnelheden. Je gaat er wel nog kopers voor vinden die weinig kilometers doen, maar die ook niet het geld aan een nieuwe willen hangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Zou nog iets zijn voor m'n vrouw. Hebben er al eens mee gereden en ze vond dat wel tof. 

Dito.

Ik wacht op een leuke PremSel i3 voor mijn madam. Ze doet 3k kms per jaar, perfect dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Ik denk dat diesels de facto de boot op gaan, en EV's met moeite boven de 20K, muv Tesla's. Maar ik spreek dan over een moment waar elk voornaam merk een EV heeft die +300km op een accu kan doen.

De i3 was een ideale manier om naast de 1- en 3-reeksen een Proof of concept van een EV in de markt te plaatsen; het gewone 1- en 3-reeks publiek had nooit de beperkingen van een i3 geaccepteerd. Maar als die beperkingen wegvallen en EV's concurrentieel worden met gewone auto's, is dat verschil niet meer nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
Op 3/4/2018 om 15:01, wooter zei:


Goeie opmerking... ik zeg al even dat diesels binnen 5 jaar waardeloos gaan zijn, maar hetzelfde gaat ook waar zijn voor elektrische auto’s met beperkte batterij en laadsnelheden. Je gaat er wel nog kopers voor vinden die weinig kilometers doen, maar die ook niet het geld aan een nieuwe willen hangen.

Ik weet het niet, hoe groter de batterij hoe duurder om hem te vervangen. Zal zeker bij 2de hands een rol spelen.

Zeker als de nieuwe  batterij duurder is, dan de restwaarde van de auto.

of moeten we redeneren, batterij stuk of te kleine capaciteit -> stort?

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Dat wisselen van de batterij zou eigenlijk nog een goed punt zijn, het zou de auto waardevoller maken, en de oude batterij heeft zeker nog zijn waarde in andere toepassingen. Een tweedehands i3 met nieuwe 70kW batterij zou plots heel wat langer kunnen uitzingen en concurrentieel kunnen zijn met nieuwe modellen.

Ik weet alleen niet hoe eenvoudig het is om de batterij van een i3 te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
4 minuten geleden, wooter zei:

Dat wisselen van de batterij zou eigenlijk nog een goed punt zijn, het zou de auto waardevoller maken, en de oude batterij heeft zeker nog zijn waarde in andere toepassingen. Een tweedehands i3 met nieuwe 70kW batterij zou plots heel wat langer kunnen uitzingen en concurrentieel kunnen zijn met nieuwe modellen.

Ik weet alleen niet hoe eenvoudig het is om de batterij van een i3 te vervangen.

Vanaf 1.30

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75

Dit kwam ik tegen: 

Quote

BMW i3 (BEV2 battery cells)

  • Battery with Samsung SDI 94 Ah cells: 96 x 3,7 V x 94 Ah = 33,39 kWh
  • Battery with CATL 120 Ah cells: 96 x 3,7 V x 120 Ah = 42,62 kWh
  • Battery with CATL 160 Ah cells: 96 x 3,7 V x 160 Ah = 56,83 kWh

 

The BMW i3 with a 56,83 kWh battery and minor efficiency improvements would finally get an EPA range of 200 miles (322 km) or more.

https://pushevs.com/2018/01/22/best-ev-prismatic-battery-cells-chinese/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 maanden later...
Gast Dirk75
22 minuten geleden, Stancke zei:

Ik haal soms wel 200km met de 94Ah dus 300km lijkt mij zeker niet onrealistisch.

Afwachten... :) 

Ik hoop met je mee, maar vrees er voor.

94ah naar 120ah is ongeveer 30% extra 

200km en 30% extra is 260km...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

https://www.groenlicht.be/2018/09/28/officieel-bmw-i3-i3s-120-ah-update-2018/

 

Op wat nieuwe personalisatiemogelijkheden (kleuren, velgen, accenten, zetelbekleding, Sport Pack, adaptieve LED verlichting, infotainment, draadloos telenfoonladen en een WiFi hotspot) na draait het hier grotendeels om een grotere batterij (42,2 kWh). Fysiek blijft deze even groot als voordien maar de capaciteit groeit hier van 94 Ah naar 120 Ah wat logischerwijs een stevige impact (+30%!) heeft op het rijbereik. Zo geraak je nu 285 km (i3) of 270 km (i3s) ver aldus de strenge WLTP testen, voordien was dat slechts een 235-tal kilometer. BMW gaat er prat op dat je met de vernieuwde i3 of i3s een rijbereik van 260 km (ipv 200 km) krijgt in reëele omstandigheden.

De BMW i3 is nog steeds goed voor 170 pk waar de i3s het iets beter doet met 184 pk, inzake de 0-100 sprint tekenen we hier een chrono van 7,3 seconden en 6,9 seconden op. Dit nog steeds met 0 g/km CO2 wat zowel Moeder Natuur als de boekhouder graag zal horen!

Aan een regulier 230V stopcontact heb je ongeveer 15u nodig om de batterij tot 80% op te laden, met een 11 kW sterke BMW i Wallbox doe je daar slechts 3,2 uur over. Aan de snellader (50 kW) wordt dat 42 minuten.

 

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

On top of the higher-density battery, the BMW i3 120Ah also gets a couple of visual tweaks, both inside and out. Up front, new LED headlights are with cornering lights and adaptive high beams are available. While BMW’s new iDrive 6.0 is now as-standard, where it used to be an option. It also gets an optional WiFi hotspot and wireless charging for capable mobile phones, another first for the i3.

A new color option, Jucaro Beige Metallic, is now available, with the Mega World interior now getting Brown Trim and Mega Carum Spice Grey SensaTec with Brown Cloth highlights. The new colors look good and work well with the funkiness of the BMW i3. On the inside, though, there really isn’t much difference, except for maybe the little “+” signs embossed into the seat backs.

https://goo.gl/images/JWsofS

 

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die range begint er op te lijken.

Alleen, voor de prijs van 39.200€ (huidige versie) kan er nog geen deftig navi schermpje vanaf, en ook voor driefase of DC laden moet je nog bijbetalen. Ik kwam op dik 50k voor een 94ah advanced zonder REX en met de opties die ik er op zou willen.

 

Screen Shot 2018-09-28 at 18.57.51.png

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar een 2dehands, goed uitgerust met rex koop je  nu voor €39000.

Voor €35000 koop je een gemiddeld uitgeruste versie...

Ik vind geen andere met achterwielaandrijving, minder dan 1500kg en Carbon voor die prijs.

De range is goed met rex.

De nieuwe zonder de rex en met premie moet je redelijk uitgerust voor €42500 kunnen kopen.

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, stijn82 zei:

 

 

Screen Shot 2018-09-28 at 18.57.51.png

Dat stuur 🤢

Zo de redenering van "als je dit koopt interesseert autorijden u niet meer dus krijg je zo een lelijke schijf"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid