Ga naar inhoud

BMW i3 LCI


Phil

Aanbevolen berichten

Chapeau als jij dat haalde. Ik haal dat nooit, terwijl ik met mijn D3 wel de bedenkelijke eer heb om in de top 5 te staan op spritmonitor. Dus ik ben zeker geen continu "pedal to the metal" malloot [emoji16]

Ik kan begrijpen dat je er moet leren mee rijden, dat leer je niet in 1 week, maar zelfs al zou ik het nog leren, hoeveel mensen denk jij dat er gaan leren met die auto rijden. Mijn moeder bvb gaat haar echt niet bezighouden met anders met een auto te rijden, als ze al zou beseffen dat haar rijstijl beter kan ... 
Wij als autoliefhebbers beseffen dat er ruimte is voor verbetering met sommige auto's. Average Joe heeft daar echt lak aan, en laat ons eerlijk zijn: veel verder dan 170/180 geraak je dan écht niet.
Mijn moeder ging met haar auto wel degelijk "coasten" en dergelijke met als gevolg dat ze zuinig ging rijden. De wagen nodigde daar echt toe uit, van mijn enthousiaste uitleg was er niks blijven hangen, puur aanvoelen. Haar volgende was puur op comfort en veiligheid gericht en het "eco" rijden was snel weer weg. Ik geloof echt wel dat dergelijke auto's het rijgedrag veranderen en mensen daar puur op gevoel in groeien. Bij haar huidige moest ze ook niks weten van alles wat er op het dashboard gebeurde, maar na een paar weken begon ze plots toch vragen te stellen over wanneer de batterij aan het bijladen was.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder heeft 0,0 gevoel voor techniek, geeft nog altijd gas bij het starten, duwt de koppeling ni diep genoeg ik, doet alleen maar korte afstanden, alleen snelweg als t echt moet.. 

Dus range zal wellicht geen probleem zijn als die ooit elektrisch gaat rijden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die grobe Zahlenmechanik war bei mir:
Komplette Prämienkumulation (11520€ Brutto inkl. BAFA exkl. Inno+ Prämie), dazu ca. 5% Nachlass vom BLP, wobei die Inno-Prämie ja irgendwie eher ein Preisnachlass ist.
In gerundeten Zahlen:
BLP 52.700€
Nachlass 26,5%
Endpreis: 38.700€
Und der Inzahlungnahmepreis (allerdings erst beim 4. Händler) sogar über dem Erstangebot von wirkaufendeinauto.de, wobei letztere das Auto noch nicht gesehen hatten und es sich formal um einen Unfallwagen handelt.
Ich meine, besser kann man -bezogen auf die absehbare Entwicklung auf dem Diesel-Markt- kaum abschneiden. Zumindest dann, wenn einem der Wechsel vom Diesel auf ein weiteres BEV auch noch Spaß macht  ;)

btw: Damit liegt der I3s "volle Hütte" 2k€ unter dem örtlichen Straßenpreis eines Kona Premium, ist lieferbar, hat Connectivity, 11kW-Ladung, Heckantrieb und Fahrleistungen. Und der Diesel ist ohne Mühe weg. Dafür habe ich halt Kona-Reichweite geopfert  8-)

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zware kortingen omdat het model ondanks de grotere batterij niet mee kan tegen de concurrentie met nog grotere batterijen qua range.

En dat is voor allle EV’s zo. Tot nu doet een Model S het qua herverkoopwaarde nog goed maar wat gaat dat geven als je voor minder geld dubbel zover geraakt? Ik voorspel dat de model 3 en opkomende concurrenten het ook voor de bestaande EV’s, zelfs uit eigen huis, het moeilijk gaan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze geven tot €7500 premie op de overname van een oude bmw diesel...

De staat geeft ook de nodige kortingen... 

Moest ik voor €39000 min overname een i3s kunnen kopen... van €56000 direct...

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 8 maanden later...

Onlogisch is het niet:

MINI Cooper SE als vervanger in het genre van de i3.
Dure carbonstructuur voor de i3 en de i8
Algemeen gezien gewoon dure productiekost

Jammer want zo een i3s is wel de max qua looks en rijden :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik daar mee mocht rijden deed die mij denken aan mijn moeder haar Audi A2 3L. Die was ook net iets zijn tijd vooruit.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond die ook goed rijden (1 keer meegekregen als vervangwagen toen ik er om vroeg), hij was in 2013 zijn tijd wel vooruit. Jammer dat ze nadien net iets te lang op hun gat gezeten hebben. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan hem nog wel een hele tijd blijven produceren. Hij verkoopt niet slecht de laatste tijd. Diegenen die hem haten om z'n looks, gaan nog ff op hun kin mogen kloppen ;) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Stancke zei:


Dure carbonstructuur voor de i3 en de i8
 

Ola, dat is kunststof versterkt met carbonvezels. Geen pure carbon he. Nog steeds duur, dat wel.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's iets waar andere fabrikanten nu achter zijn: t heeft geen zin om een paar kg gewicht te besparen op uw chassis en carosserie, als uw batterijpakket al die winst teniet doet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, stijn82 zei:

Ze gaan hem nog wel een hele tijd blijven produceren. Hij verkoopt niet slecht de laatste tijd. Diegenen die hem haten om z'n looks, gaan nog ff op hun kin mogen kloppen ;) 

 

ik ken iemand die hem gekocht heeft omdat het er speciaal uitziet.

Hij rijdt daar echt graag mee. Alleen rijdt hij daar 200km enkele ritten mee en vergeet die dan op te laden. Hilarisch om die dan rond 22u savonds in paniek een lader te zien zoeken op zijn gsm en te vloeken dat ze net buiten zijn rijbereik staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Lotuzzz said:

Ola, dat is kunststof versterkt met carbonvezels. Geen pure carbon he. Nog steeds duur, dat wel.

Pure carbon wordt gebruikt in potloden ;) . Composietmaterialen zijn altijd kunststof versterkt met de een of andere vezel.

Bij een i3 gebruiken ze toch grotendeels carbon vezelmatten + epoxy, met een zeer strak productieproces. Denk dat zit zeker een volwaardige carbonvezel monocoque te noemen is, beter dan die rommel in de SLR bijvoorbeeld.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

mja, je kan je carbon matten nog altijd choppen ook, je kan ze vacumeren of je kan ze rollen.

Blijft wel handwerk en je hebt toch mensen nodig die er iets van kennen en weten waarmee ze bezig zijn, zeker bij die laatste 2.

Doorlooptijd lijkt mij ook niet hoog te zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid