Ga naar inhoud

Nissan Leaf


Gast wooter

Aanbevolen berichten

2018_nissan_leaf_us_01.jpg?quality=82&st

 

2018_nissan_leaf_us_03.jpg?quality=82&st

 

2018_nissan_leaf_us_09.jpg?quality=82&st

 

2018_nissan_leaf_us_13.jpg?quality=82&st

 

2018_nissan_leaf_us_29.jpg?quality=82&st

 

2018_nissan_leaf_us_40.jpg?quality=82&st

 

2018_nissan_leaf_us_25.jpg?quality=82&st

 

Range met het 40 kWh accupak zou 243km zijn, maar een 60 kWh pak zou volgend jaar ook beschikbaar worden.

Probleem is wel dat de interne AC lader nog altijd beperkt is tot 3kW met een optioneel maximum van 6 kW, wat nog altijd betekent dat je bij een normale AC laadpaal met rekenen op 15-20 tot 50km range per uur dat je zit te laden. De DC lader is nog altijd CHAdeMO beperkt tot 50-60 kW dus 80% laden zal nog altijd een half uur duren, en is een andere plug dan de CCS plug (maar de meeste CCS palen hebben ook een CHAdeMO plug beschikbaar).

Het spel zou wel met een eigen autopilot uitkomen, en nauwelijks van prijs verschillen met het huidige model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de leafde Gods zeg, wat een misbaksel. Als je zoiets wil halen bij de dealer moet je niet enkel je beide testes maar ook nog eens je ruggengraat achterlaten, neem ik aan? En ik geloof dat zo'n onding ook standaard geleaferd wordt met een paar Teva's voor het ganse gezin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er al meer uit als een auto dan de vorige, iig. Kan me wel een paar Aziatische modellen voor de geest halen met een conventionele motor die er lelijker uit zien.

In dat opzicht wel een vooruitgang.

 

Wat kost dat eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mijn collega, die er lyrisch over is, in 't kwadraat zelfs (en dan doe ik zijn euforie nog altijd oneer aan): minder dan een Tesla model 3 (waarbij hij met de ogen draaide toen ik die vermeldde). Ik heb me omgedraaid en ben weggewandeld.

Hij heeft zijn eigen auto trouwens verkocht en doet nu aan autodelen. Hij was ook bijzonder in zijn nopjes over het stoffen dak van de nieuwe Cambio-C3'tjes. Maar "mag" daar niet meer mee rijden, vanaf nu enkel maar elektrisch dus Zoé'tjes van één of ander geitenwollensokken-autodeelproject.

:noparty:

Enfin, elk het zijne.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoe's zijn leuk.

Huidige is tussen de 30 en 38K, maar dat was met 24 en 30 kWh batterij. Batterij is nu 40 kWh (60 kWh is voor volgend jaar) en zou even veel kosten als het vorige model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2018_nissan_leaf_us_03.jpg?quality=82%252526strip=all

 

 

Iemand een schelleke Leaf?

 

Zo lijkt het toch als je die bumper en wielkasten bekijkt.. Alsof er een schel afgesneden is.

 

Iets waar Peugeot ook kampioen in is...

 

Peugeot3008_1.JPG

 

3008-2_1997512c.jpg

 

BreakerImage_22d9b498-b804-45bd-a511-62609dfd6efb.jpg

 

peugeot-308-13.jpg?itok=Sr4lhVbq

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Vooral fan van de rood omrande luchtroosters. Dat geeft aan dat de auto een heel sportieve aanjager heeft die de lucht sneller het interieur binnen kan blazen. Sportieve HVAC, gotta love it. Waauw! :inlove: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Als ik toe was aan ne nieuwe auto zou ik die nieuwe leaf nog overwegen.

Lokale nissandealer zal wel zijn best moeten doen, want met hem heb ik nogal slechte ervaringen (daarom nooit Nissan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid