Ga naar inhoud

2018 Renault Mégane RS


fuxhound

Aanbevolen berichten

De hete Franse hatch is éindelijk onthuld.

 

De award voor het slechts bewaarde geheim van 2017 mag nu al bijna aan de Renault Mégane RS gegeven worden. De Franse hatchback lekte stukje bij beetje aan alle kanten uit. Het uiterlijk is dan ook geen geheim meer, maar soit, het is altijd leuk om ook nog even naar de persplaatjes te kijken. En bovendien hebben we nu ook de definitieve specs!

De Mégane RS valt een klein beetje ten prooi aan downsizing, want de 2.0 liter grote turbotor van de vorige generaties maakt plaats voor een 1.8-je. In principe is het dezelfde motor als het blok dat in de nieuwe Alpine A110 ligt, maar in de Mégane RS levert ‘ie iets meer power en koppel: 280 pk en 390 Nm. Later komt er nog een Trophy-versie met 300 pk. Ook belangrijk: naast een automaat met dubbele koppeling komt er in tegenstelling tot bij de Clio ook een handbak beschikbaar.

 

De lekker breed uitgeklopte koets van de RS is aan de voorkant zes centimeter dan de reguliere Mégane en aan de achterkant vier centimeter breder. Samen met de verlichting in de vorm van een ‘finish-vlag’ in de voorbumper geeft het de RS weer een dikke uitstraling. Of de nieuwe generatie ook weer zo scherp stuurt als de vorige generaties zal een rijtest moeten uitwijzen.

Renault-Megane-RS-2017-01.jpg

Renault-Megane-RS-2017-12.jpg

Renault-Megane-RS-2017-11.jpg

Renault-Megane-RS-2017-08.jpg

Renault-Megane-RS-2017-10.jpg

Renault-Megane-RS-2017-20.jpg

Renault-Megane-RS-2017-21.jpg

Renault-Megane-RS-2017-13.jpg

Renault-Megane-RS-2017-15.jpg

Renault-Megane-RS-2017-14.jpg

Renault-Megane-RS-2017-18.jpg

Renault-Megane-RS-2017-19.jpg

Renault-Megane-RS-2017-03.jpg

Renault-Megane-RS-2017-04.jpg

Renault-Megane-RS-2017-05.jpg

Renault-Megane-RS-2017-02.jpg

Renault-Megane-RS-2017-06.jpg

https://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-de-nieuwe-renault-megane-rs-2-102147

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei ir_fuel:

Ik wacht op de rijtests :) 

 

De stoelen vind ik maar meh ...

Zijn echt heel comfortabele stoelen die je op de GT ook al kan krijgen. Zullen nog wel hardere kuipen komen in de Cup-versie zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/12/2017 om 14:45 zei ir_fuel:

Ik wacht op de rijtests :) 

 

De stoelen vind ik maar meh ...

Recaro's zouden beschikbaar zijn vanaf september 2018.

 

Nieuwe Megane RS zal ook een stuk meer wegen dan de vorige:
 

Citaat

It should be noted that the weight shown in Frankfurt on the Megane RS 280 EDC (1505 kg) is not the curb weight in running order of the Renault catalogs. This is the EU weight, including the driver and 5 kg of luggage, or an additional 75 kg on the DIN weight. The comparison with the Mégane 3 is therefore at the moment biased, although it is obvious that the news will be heavier than its predecessor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎12‎-‎9‎-‎2017 om 22:34 zei Phil:

Ik de dakhemel.

Echt een reden om een auto niet te kopen :roll:

 

Eindelijk een vijfdeurs, dat vergroot de verkoopkansen wel enorm. Als hij een tweeslachtig omgang met brandstof kent (ergo, zuinig bij constante snelheden) dan kan het weleens zijn dat ik hem op mijn lijstje ga zetten :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei msxx:

Echt een reden om een auto niet te kopen :roll:

 

Ja. Daar hoeven weinig :rolleyes: bij. Ik laat zelf een auto staan als ie een lichte hemelbekleding heeft. Punt. En @Phil duidelijk ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Tommie:

Ja. Daar hoeven weinig :rolleyes: bij. Ik laat zelf een auto staan als ie een lichte hemelbekleding heeft. Punt. En @Phil duidelijk ook.

Beetje kort door de bocht, lijkt me? Soms heb je geen keuze. En als je dan net wel dat model wil...  Ik zeg maar iets, kan je b.v. bij Mazda het kleur van interieurhemel kiezen?

Interieurhemel in interieurkleur is meestal knap, trouwens. Vervelend wordt het als de interieurhemel een kleur heeft die nergens elders in je auto te bespeuren is: dan snap ik je. B.v. zwart interieur met bruine zetelbekleding, en dan de standaard grijze interieurhemel erbij = completely no go, dan moet dat zwart. Maar een zwart/oyster interieur met oyster zetelbekleding, daar is een oyster interieurhemel geen vloek bij. Of die alcantara interieurhemels in dezelfde kleur als het Individual-leder :inlove:  kunnen ook prachtig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tommie said:

Ja. Daar hoeven weinig :rolleyes: bij. Ik laat zelf een auto staan als ie een lichte hemelbekleding heeft. Punt. En @Phil duidelijk ook.

Idd.

Nu, ik heb zondag op de IAA gezien dat hij het wél heeft.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tommie:

Maar als je het echt wilt? Betalen...

:P

Aftermarket, bedoel je dan? Want als de constructeur het niet aanbiedt, dan moogt gij al willen en doen... 't gaat njet zijn, hé.

Ik zou het gewoon erg gek vinden dat je b.v. een bepaald type/model auto compleet niét zou kopen, ook al is dat alles wat je wil behalve de kleur van de interieurhemel. Ik zeg maar wat: stel dat je een road legal track car wil die superpuur is/rijdt en na al je criteria afgewogen te hebben kom je uit op maar één kandidaat: een Lotus Elise ... en stel nu dat diens interieurhemel grijs is ... zeg jij dan "laat maar, dan ga ik niet on track rijden of doe het met iets dat op alle (écht belangrijke) criteria zo veel minder scoort"?  Neen toch?

Dat je een auto laat staan als je duidelijk de keuze en mogelijkheid hebt om een 'identieke' te nemen met zwarte interieurhemel: fair enough. Ik doorgaans ook, behalve in de gevallen waarin de interieurhemel een identieke kleur heeft als de kleur van het interieur (de 'Welt' in jouw termen, dus niet de zetelbekleding maar de kleur van het (ganse) interieur).  Da's d'office het geval als je nieuw koopt, 't is niet altijd onverminderd mogelijk als je tweedehands koopt (je moet dan gaan afwegen met de andere criteria die je nog hebt, op basis van wat beschikbaar is op de markt en binnen je budget ... als je een 530d zoekt zou dat eigenlijk altijd moeten lukken, als je een 535i zoekt is dat niet zo evident b.v.).

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei gTa:

Aftermarket, bedoel je dan? Want als de constructeur het niet aanbiedt, dan moogt gij al willen en doen... 't gaat njet zijn, hé.

Ik zou het gewoon erg gek vinden dat je b.v. een bepaald type/model auto compleet niét zou kopen, ook al is dat alles wat je wil behalve de kleur van de interieurhemel. Ik zeg maar wat: stel dat je een road legal track car wil die superpuur is/rijdt en na al je criteria afgewogen te hebben kom je uit op maar één kandidaat: een Lotus Elise ... en stel nu dat diens interieurhemel grijs is ... zeg jij dan "laat maar, dan ga ik niet on track rijden of doe het met iets dat op alle (écht belangrijke) criteria zo veel minder scoort"?  Neen toch?

Dat je een auto laat staan als je duidelijk de keuze en mogelijkheid hebt om een 'identieke' te nemen met zwarte interieurhemel: fair enough. Ik doorgaans ook, behalve in de gevallen waarin de interieurhemel een identieke kleur heeft als de kleur van het interieur (de 'Welt' in jouw termen, dus niet de zetelbekleding maar de kleur van het (ganse) interieur).  Da's d'office het geval als je nieuw koopt, 't is niet altijd onverminderd mogelijk als je tweedehands koopt (je moet dan gaan afwegen met de andere criteria die je nog hebt, op basis van wat beschikbaar is op de markt en binnen je budget ... als je een 530d zoekt zou dat eigenlijk altijd moeten lukken, als je een 535i zoekt is dat niet zo evident b.v.).

't Was een grapje, maar je hebt 't niet door naar wie ik verwijs. :noparty: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid