Ga naar inhoud

V8 Supercars


ir_fuel

Aanbevolen berichten

18 hours ago, Lotuzzz said:

Amai weer enkele heerlijke last lap duels (en meer) :inlove:

Ze kijken hier liever naar de Mercedes-cup :lol: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar volg je dat tegenwoordig nog?

Heb ze op Facebook maar zijn slechts fragmenten. Vroeger kon je elke race 5x herbekijken via MotorsTV maar dat is al efkes verleden tijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/21/2020 at 9:05 AM, Subaru555 said:

Waar volg je dat tegenwoordig nog?

Heb ze op Facebook maar zijn slechts fragmenten. Vroeger kon je elke race 5x herbekijken via MotorsTV maar dat is al efkes verleden tijd...

Ik betaal daar voor.

Kost 37 euro voor een seizoen, en dan kan je alle kwalificaties en races zien, zowel live als uitgesteld.

https://www.supercars.com/superview/

 

Je kan ze ook torrenten natuurlijk :) 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Inderdaad: wtf :silly: 

En ik herinner me 't toch goed, dat @ir_fuel 't over deze karren had als hij zei "no diff", bedoelende een vast 100% gesperd differentieel, dus geen diff-werking :silly:  if so, dan houden die koten nog verdomd goed de lijn vast met hun achterpoten, in zo'n omstandigheden. :shock: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/9/2020 om 19:40, Lotuzzz zei:

Hier smul ik van. Initieel altijd zeer progressief op het gas, waarschijnlijk met het '100% diff' belangrijk dat je wielen rechtstaan.

 

Wat doet hij op het einde van de straight? Even remmen aantikken voor de remzone? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Polygoon said:

Wat doet hij op het einde van de straight? Even remmen aantikken voor de remzone? 

Zorgen dat de remblokken tegen de schijven zitten. Van al dat geklop over curbs enzo kan het zijn dat de rempistons verder in de klauw geduwd worden en als je dan gaat remmen is het eerste stuk van uwe slag gewoon uw pistons die er terug uit komen. In het ergste geval zitten ze zo ver dat je met 1 keer doorduwen de blokken zelfs niet volledig tot tegen de schijven krijgt en dan duw je je pedaal tot tegen de bodem en schiet je rechtdoor (google: pad knock-back).

En zelfs al zitten ze nog dicht genoeg doet men dat ook om ervoor te zorgen dat de voorste en de achterste blokken dezelfde afstand moeten afleggen, want anders krijg je de situatie waarbij eerst de achterste blokken tegen de schijf komen en dan de voorste.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Zorgen dat de remblokken tegen de schijven zitten. Van al dat geklop over curbs enzo kan het zijn dat de rempistons verder in de klauw geduwd worden en als je dan gaat remmen is het eerste stuk van uwe slag gewoon uw pistons die er terug uit komen. In het ergste geval zitten ze zo ver dat je met 1 keer doorduwen de blokken zelfs niet volledig tot tegen de schijven krijgt en dan duw je je pedaal tot tegen de bodem en schiet je rechtdoor (google: pad knock-back).

En zelfs al zitten ze nog dicht genoeg doet men dat ook om ervoor te zorgen dat de voorste en de achterste blokken dezelfde afstand moeten afleggen, want anders krijg je de situatie waarbij eerst de achterste blokken tegen de schijf komen en dan de voorste.

Dat is een gebruikelijke techniek in alle raceklasses? TIL :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En info over de toewijzing van de banden. Het is daar nogal een circus geweest want niet alle containers van Dunlop zijn door de haven geraakt. Ze hadden gelukkig nog stock van de afgeschafte races.

 

Quote

As such, five sets of tyres marked with yellow Dunlop branding will be given to each car for use in all seven practice sessions and the Sunday morning warm-up.

Ten sets of tyres marked with pink Dunlop branding, per car, will be dedicated to qualifying, the ARMOR ALL Top 10 Shootout and the 161-lap race.

The pink colouring is in line with Dunlop’s efforts to raise awareness of breast cancer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Holden verdwijnt als fabrieksteam na deze race (ook logisch aangezien Holden niet meer bestaat als merk). 2021 wordt overgangsjaar en vanaf 2022 nieuwe "gen 3" auto's. Breder, lager en minder downforce. Ook meer gealigneerd op de afmetingen van de straatauto (ge wilt niet weten welke toeren ze hebben uitgehaald om op het standaard buizenchassis van de gen 2 plaatwerk te zetten dat wat op een Ford Mustang lijkt).

 

gen3-specs.jpg

 

 

GM komt echter met de Camaro als fabrieksauto voor 2022. Triple Eight is de ontwikkeling toevertrouwd.

RED-BULL-Camaro-Front_.jpg

 

 

WAU is echter aan het zien of ze nog een extra fabrikant aan boord krijgen. Voor wie WAU niet kent: dat is het V8 Supercars team van een paar onbekende namen:  Ryan Walkinshaw, Zak Brown en Andretti Autosport. :D  Denk wel dat die connecties hebben om zoiets voor mekaar te krijgen.

 

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Lotuzzz said:

Breder bedoel je dus :)

Klopt

5 minutes ago, Lotuzzz said:

Nog meer vierzitscoupes vind ik jammer, liever dikke berlines.

Gaat idd die kant op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minutes ago, ir_fuel said:

 

Miljaar :inlove: 

Machtig! Blijkbaar geen Corona toestanden daar.

Meten daar in tienduizenden van een seconden, dat ze dat in de F1 nog niet hebben..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid