Ga naar inhoud

Ode aan de uitlaat


binnenmuisarchitekt

Aanbevolen berichten

De dubbele (naar beneden gekromde) pijp van de E34 525tds toen die net uit kwam. Eerste diesel van BMW met een dubbele uitlaat en dat was een erg goede aanwijzing dat je maar beter op je tellen paste van die ketel want toendertijd zo ongeveer de snelste diesel die er was (de E 300 turbodiesel had wel 177 pk en liep wel een paar km/u sneller maar was door z'n trage automaat in realiteit zeker niet sneller/vlotter). Gek genoeg ging de dubbele pijp er bij de facelift (model met de spiegels op steeltjes) weer uit en werd het weer een enkel pijpje. Met de E60 pas kwam de (zichtbare) dubbele naar beneden gekromde pijp terug in de vorm van de 530d (voordat de diesels in de E60 een DPF kregen). Stiekem altijd die 2 modellen (pre-lci E34 525tds + pre-DPF E60 530d) 'n sexy uitlaatje vinden hebben. :inlove: 

Ik vind er alleen geen goeie foto van. :cry: 

 

 

BM-02.jpg

BM-05.jpg

59c15a05c350e_2017-09-1919_53_38-1991525tds-GoogleSearch.jpg.9424ad6e183fb5ab846bf05909be6eed.jpg

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, denk 't wel. Bij de E36 zag je nooit verschil tussen de td en de tds. Bij de E34 enkel maar bij de pre-facelift.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn favoriet is (die van) de BMW 323i (e21), maar die heeft Bompa al gepost.  Al moet ik toegeven dat die uitlaat er nu wel wat gedateerd uitziet. :D

Blijft voor mij ook wel speciaal, die van de BMW Z1 (ook omdat de einddemper zo werd ontworpen dat die voor neerwaartse druk zorgde: http://www.bmwz1.co.uk/z1aero.htm )

maxresdefault.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's wel de originele uitlaat van de Z1 niet, hé. Die had een éénzijdige platte ovaal, links. Dus het rechter uitlaatgat was niet met een uitlaattip gevuld (maar met een sleepoog). Moeilijk om een deftige foto van te vinden.

M'n pa heeft ooit een Z1 uit Duitsland gehaald, ergens in de 90's. Heeft een paar weken (maanden?) bij ons thuis rondgereden tot hij verkocht was. Die uitlaat heeft me altijd gestoord, mijnen OCD kon daar niet tegen. :D 

9894652586_be8a9b3345.jpg

BMW-Z1-Kaufberatung-Youngtimer-Roadster-

$_72.JPG

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Break of berline? Bij de break zou ie duidelijk verder uitsteken, heb ik ergens gehoord.

Er is een verschil tussen de diesel en benzine.
Carrosserie variant heeft er niets mee te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Maxime S said:

Ik blijf het jammer vinden dat ze naar die rechthoekige uitlaten zijn overgestapt! 

Zeker omdat het design van de auto's net meer afgerond is geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is ook zo ééntje dat me altijd bij blijft, de Ferrari 400

2 X 2 uitlaat, lekker laag onder de bumper, potten bloot, aaaaah, lekker old school and badass, you got to love it :inlove:

9q13lzs7oigzv.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

deze mag ook niet ontbreken, o lieve heer, was er maar geluid bij,

de samenwerking Singer/Williams

ocghchfp2uihb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

TVR :inlove:

Hadden die gasten niet ooit moto-uitlaten op een auto gevezen? Of welke kar was dat nu weeral?

Of was dat op een Japanees?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid