Ga naar inhoud

Het grote mosterd-topic


dane

Aanbevolen berichten

Ik lust het ook wel! Op dit moment Tierenteyn in huis, die vind ik heel lekker van smaak maar is me iets TE pittig. Ik grijp vaak terug naar deze:

dijon_mustard_m.jpg

 

Die van Vicious nog niet tegengekomen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Krikkie said:

Ik ook eigenlijk zelden, gebruik ze wel om stoofvlees te maken. 

Daar gebruik ik het ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jochen:

Ik lust het ook wel! Op dit moment Tierenteyn in huis, die vind ik heel lekker van smaak maar is me iets TE pittig. Ik grijp vaak terug naar deze:

dijon_mustard_m.jpg

 

Die van Vicious nog niet tegengekomen :)

Oei... Niet met een blasé ondertoon, maar mosterd zoals Amora of Devos Lemmens heeft nog weinig met echte mosterd te doen... Extra zuren, smaakversterkers, kruiden om hem oa. geler te maken...

Wij gebruiken 4 ingrediënten: water, zeezout, mosterdzaad (5 soorten) en natuurazijn. Al de rest er bij doen is overbodig. Die 4 ingrediënten zijn genoeg om ons product goed te laten bewaren (zout, azijn) en perfecte smaak te geven (geen smaakversterkers of zuren nodig).

Sommigen gebruiken suiker om de smaak te verzachten, wij niet. Mosterd met kruiden is tot dusver nog niks voor ons, mosterd met honing denken we wel aan. Meest perfecte zou zijn mosterd met honing die afkomstig is van bijen die op onze eigen mosterdplanten zitten!

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik hoor, maar ik vind hem wel lekker :)

Net zoals iemand een Dacia Docker mooi kan vinden of Senseo koffie lekker :D

En inderdaad: citroenzuur en dat ander ken ik niet.

Citaat
Merk
Amora
Ingrediënten

Water, mosterdzaad, azijn, zout, voedingszuur E330, conserveermiddel E224 (sulfiet)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Eerste waar ik op let is de kleur. Gele mosterd mijd ik liever. Bister is ok: geen franje en niet te slap. Mosterd met zaadjes vind ik wat minder. Ben eerder een stevige gebruiker maar gene shopper dus de speciallekes mis ik meestal. Als ik ze zie zou ik ze wel meepakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er groot, de tetten of het topic?

De mosterd van Tierenteyn-Verlent ga ik nog eens meebrengen. Die is straffer dan die van de sparrestraat. Een verwant onderwerp zou wasabi zijn :) De authentieke wasabi is dus niet van mierikswortel (horseradish) gemaakt maar van een verwante plant. Ik moet toch ne keer sushi of sashimi met mosterd proberen..

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid