Ga naar inhoud

Het grote mosterd-topic


dane

Aanbevolen berichten

Mooi in mosterd kleur. De zwarte niertjes neem ik er wel bij. 

 

F7646D0A-62B2-4C5C-A2A5-CB6503A72CC0.jpeg

aangepast door utah
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Le Capri Mauve:

Wat is er groot, de tetten of het topic?

Dat kies je zelf, door wel of geen koppelteken te gebruiken.

  • het grote tettentopic
  • het grote-tettentopic

In het eerste hoort elke maat en vorm thuis. In het tweede niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk heb ik voor dat ik wist dat @Vicious daar mee bezig was, daar nooit op gelet. Devos-Lemmens vile het meest op in de winkelrekken, dus die was het... toen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens opgezocht hoe straf de mostaard is, en de twee belangrijkste factoren zijn

- het type mosterdzaden: de gele/witte smaken zachter dan de bruine zaden.

- de zuurte:  water doet het pikante snel vrijkomen, zuur doet het trager vrijkomen. Hoe minder azijn hoe straffer de mosterd maar hoe korter de bewaartijd. Wilt ge echt pikante mosterd dan doet ge water bij mosterdpoeder, maar zo'n mosterd maakt ge op het moment dat ge die gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 10-10-2017 om 23:53 zei Le Capri Mauve:

Eens opgezocht hoe straf de mostaard is, en de twee belangrijkste factoren zijn

- het type mosterdzaden: de gele/witte smaken zachter dan de bruine zaden.

- de zuurte:  water doet het pikante snel vrijkomen, zuur doet het trager vrijkomen. Hoe minder azijn hoe straffer de mosterd maar hoe korter de bewaartijd. Wilt ge echt pikante mosterd dan doet ge water bij mosterdpoeder, maar zo'n mosterd maakt ge op het moment dat ge die gebruikt.

Kan men dan ook met de klaargemaakte mosterd extra azijn toevoegen om de smaak zachter te maken?

zou ideaal zijn, want voor sommige sauzen heb je krachtige mosterd nodig en voor andere niet.

 

dat zou je dan zo kunnen oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook maar gelezen maar dat ik durf dat niet zomaar concluderen. Stel dat we de pikante stof PK noemen. Eens het vrijkomt begint het langzaam af te breken. Als zuurte van het water bepaalt hoe snel het PK vrijkomt dan gaat extra zuur toevoegen niets doen met wat er al aan PK vrijgekomen is en kunt ge er dus niks meer aan doen. Zuurtegraad verlagen kan misschien wel effect hebben.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere mosterd kopen ?

Die Bister vind ik nogal zurig en zeker niet pikant .

Vorig week Devos Lemmens Belgische Mosterd gekocht  en is ook niet mijn ding , wat neutraal .

Nog altijd fan van de mosterd van Wostyn in Torhout  .

   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Op basis van aanbevelingen een pot van de ster gekocht. Maar dafuqwasda die heeft maar drie maanden houdbaarheid? Volgens de winkel normaal! 

Mosterd vervalt toch niet zo snel?

hebben die een oude pot verkocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude pot verkocht. Als ze hier buiten gaan is het circa 13 à 14 maanden houdbaarheid. We moéten daar een einddatum op plakken he! Als hij tot februari 2018 goed is, is hij hier geproduceerd rond december 2016-januari 2017.

Ten andere: onze mosterd bevat azijn en zout, beste natuurlijke bewaarmiddelen... Je kan hem zeker langer dan de uiterlijke houdbaarheidsdatum bewaren, dat wordt niet slecht. 10 jaar zou ik er wel niet mee doen...:)

Welke heb je gekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude pot verkocht. Als ze hier buiten gaan is het circa 13 à 14 maanden houdbaarheid. We moéten daar een einddatum op plakken he! Als hij tot februari 2018 goed is, is hij hier geproduceerd rond december 2016-januari 2017.
Ten andere: onze mosterd bevat azijn en zout, beste natuurlijke bewaarmiddelen... Je kan hem zeker langer dan de uiterlijke houdbaarheidsdatum bewaren, dat wordt niet slecht. 10 jaar zou ik er wel niet mee doen...:)
Welke heb je gekocht?

Waar kan je uw mosterd kopen in het waasland? Wel nieuwsgierig. Het idee van een webshop al onderzocht of kijk ik erover?
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tobi zei:

Op basis van aanbevelingen een pot van de ster gekocht. Maar dafuqwasda die heeft maar drie maanden houdbaarheid? Volgens de winkel normaal! 

Mosterd vervalt toch niet zo snel?

hebben die een oude pot verkocht?

Onze pot was bijna 2j oud en nog even lekker als in het begin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, toere zei:

Ik wacht nog altijd achter mijn gratis staal.

Maak u geen probleem , op staal staat geen houdbaarheidsdatum..

aangepast door 0231
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid