Ga naar inhoud

Volvo polestar 1


tuscani

Aanbevolen berichten

3 hours ago, The Swede said:

Komt hier nu ook een versie met gewone motor en prijs? Is zeker een erg mooie wagen. Maar voor een 4 deurs coupe op basis van een S90, denk ik eerder aan een 55k of 60k (i.e. de kost van een R-line S90). 155k is duurder dan een full option Mercedes S560L 4matic... :fp: 

En dan heb je zo'n lelijke schijt navi. 

Ik dacht precies dat die prototype waar ze laatst mee reden mooier was dan de foto's hierboven. Of ik moet mij vergissen en iets anders inbeelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat grote tabletding komt er in meer en meer wagens :(  Zelfs de nieuwe S komt met zo een onding, vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, The Swede said:

Dat grote tabletding komt er in meer en meer wagens :(  Zelfs de nieuwe S komt met zo een onding, vrees ik.

Ik bedoel de navi van Volvo he, ik vind dat er heel meh uit zien vergeleken met de navi's bij VW/Porsche/MB/... Daar alleen al zou ik zoiets voor laten staan, zeker aan deze prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

A limited production run has been capped to three years with a total of 1,500 units to be produced for the left-hand drive market only.[2] Production is to take place in Chengdu, China, where the company's first production facility was built.[3]

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Polygoon zei:

Some insights @Parsifal?

Klopt. Er worden slechts 1.500 ofzo van gemaakt. Dan stopt de productie.

Elke verkochte Polestar 1 is ook eentje die ze met verlies verkopen. Had echt de rol als halo product.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

A limited production run has been capped to three years with a total of 1,500 units to be produced for the left-hand drive market only.[2] Production is to take place in Chengdu, China, where the company's first production facility was built.[3]

Ha, Chengdu. Zou dat een nieuwe plant zijn naast die van de xc60?

Edit: blijkbaar wel. https://www.polestar.com/global/press/press-release/polestar-announces-world-manufacturer-identifier-and-opens-new-production-centre-in-china

Serieus wat nieuwe productieplants daar nu van Volvo dan: 2x Chengdu, 1x Daqing, 1x Luqiao en 1x Zhangjiakou. Plus dan nog iets in Shangai ook.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me wel al is opgevallen, ik ben tot nu toe nog geen enkele Polestar 1 tegen gekomen op de tweedehands sites.

Ook spijtig dat ze die niet uitgebracht hebben in een paar mooie kleuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Monterey Jack said:

Ha, Chengdu. Zou dat een nieuwe plant zijn naast die van de xc60?

Edit: blijkbaar wel. https://www.polestar.com/global/press/press-release/polestar-announces-world-manufacturer-identifier-and-opens-new-production-centre-in-china

Serieus wat nieuwe productieplants daar nu van Volvo dan: 2x Chengdu, 1x Daqing, 1x Luqiao en 1x Zhangjiakou. Plus dan nog iets in Shangai ook.

 

Moest ge niet beter weten ge zou denken dat ze Chinees zijn ipv Zweeds :ninja: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, knight-rider zei:

Wat me wel al is opgevallen, ik ben tot nu toe nog geen enkele Polestar 1 tegen gekomen op de tweedehands sites.

Ook spijtig dat ze die niet uitgebracht hebben in een paar mooie kleuren.

Er staan er 3 te koop, gaande van 140k tot 200k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, ir_fuel said:

Moest ge niet beter weten ge zou denken dat ze Chinees zijn ipv Zweeds :ninja: 

Als je weet hoeveel Europeanen/Zweden in die fabrieken rondlopen vraag je u zelfs af waarom ze de boel daar bouwen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/2/2021 om 16:44, Monterey Jack zei:

Als je weet hoeveel Europeanen/Zweden in die fabrieken rondlopen vraag je u zelfs af waarom ze de boel daar bouwen :D 

Ook veel Belgen trouwens via de fabriek in Gent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Parsifal said:

Ook veel Belgen trouwens via de fabriek in Gent.

Heb er zelf ook even gezeten via Gent, toen ze Daqing aan het opstarten waren met oude XC90's, General Manager was dan een Gentenaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Ik merk dat het rond deze kist (en zijn broer Polestar 2) opvallend stil blijft op AM. Geen van onze EV enthousiasten schijnen deze nog maar naar voor te brengen. 

Is nochtans een ERG knappe wagen. 

Why so?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/2/2021 om 13:11, Parsifal zei:

Klopt. Er worden slechts 1.500 ofzo van gemaakt. Dan stopt de productie.

Elke verkochte Polestar 1 is ook eentje die ze met verlies verkopen. Had echt de rol als halo product.

Hier in Zwitserland staat hij nog steeds te koop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

Hier in Zwitserland staat hij nog steeds te koop. 

Is stock die buiten moet. Productie is alvast gestopt.

Dacht dat ze sinds enkele maanden ook in CH geland zijn met Polestar

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, The Swede zei:

Ik merk dat het rond deze kist (en zijn broer Polestar 2) opvallend stil blijft op AM. Geen van onze EV enthousiasten schijnen deze nog maar naar voor te brengen. 

Is nochtans een ERG knappe wagen. 

Why so?

Ik heb de volledige lancering van Polestar BE aangestuurd.

Polestar 1 is ook geen volledige EV, maar een plug-in hybrid. Verkoop is compleet verwaarloosbaar door zijn exuberante prijs. Het blijft een aangepaste Volvo S90 voor meer dan 100k

Verkoop van de Polestar 2 loopt in BE zéér goed. (7% marktaandeel binnen EV's) Maar het model valt in AM normen ook wel teveel tussen 2 stoelen of banken.

Te klein/goedkoop voor de grootverdieners. Te duur/niet in fleet voor de minder grote verdieners. Want vergis je niet. Meer dan 90% van de verkoop van zo'n Polestar 2 is zakelijk gezien er in België geen enkele overheidsincentive is voor particuliere aankoop.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kan je je nog steeds inschrijven om er één te kopen (onmiddelijke levering volgens de website) of voor een testrit.

Voor de "leaseklanten", promoten ze inderdaad enkel de Polestar 2 ook. 

Exclusief rij je in elk geval met zo een Polestar 1. En ik veronderstel dat het allerminst traag is.
De prijs is wel redelijk... stevig. 😕 165000 chf. Voor die prijs heb je een nagelnieuwe 992 S met reeks opties. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de Polestar 1 een bloedmooie auto, maar de aandrijving is niet mijn ding. Als het een EV zou geweest zijn, dan had ik ‘m wel overwogen als opvolger voor mijn Model S. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid