Ga naar inhoud

Tesla Roadster 2017


Daggie

Aanbevolen berichten

Voor minder en minder mensen zal een V8 rijden haalbaar zijn, omdat het beleid zodanig zal evolueren dat V8 rijden quasi onbetaalbaar zal worden. Ligt mijlenver weg van het niet 'willen', in de zin van: het gevoel, de beleving, de geur, de brutaliteit, de 'challange' om zo'n kar te leren kennen - te ervaren.

Tuurlijk is elektrisch rijden de toekomst. Maar of iedereen daar zo warm van moet lopen? Ik ken genoeg mensen die zeggen dat als ze met 1 pilletje te pakken 's ochtends al hun voedingsstoffen binnen zouden hebben, ze dat graag zouden doen in plaats van tijd te verliezen met eten en drinken. Efficiënter zou het zijn, dat klopt. Maar of je daar dan gelukkiger van wordt.. Van mij zouden ze het mogen hebben :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij gaat het er vooral om dat ik het een dikke kist vind qua looks. Ziet er compact uit, Lotus-like... leg daar dan een powertrain in die mij kan boeien (los van wat de rest wil, uiteraard) en ik zou dat spel zeer graag hebben :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minutes ago, J3nkins said:

Voor minder en minder mensen zal een V8 rijden haalbaar zijn, omdat het beleid zodanig zal evolueren dat V8 rijden quasi onbetaalbaar zal worden. Ligt mijlenver weg van het niet 'willen', in de zin van: het gevoel, de beleving, de geur, de brutaliteit, de 'challange' om zo'n kar te leren kennen - te ervaren.

Tuurlijk is elektrisch rijden de toekomst. Maar of iedereen daar zo warm van moet lopen? Ik ken genoeg mensen die zeggen dat als ze met 1 pilletje te pakken 's ochtends al hun voedingsstoffen binnen zouden hebben, ze dat graag zouden doen in plaats van tijd te verliezen met eten en drinken. Efficiënter zou het zijn, dat klopt. Maar of je daar dan gelukkiger van wordt.. Van mij zouden ze het mogen hebben :D

Heel wat autoliefhebbers die een EV proberen, gaan niet meer terug.

Dat ik ontevreden ben over onze M2 heeft vooral te maken met de tekortkomingen dat dat ding heeft als ik het tegenover mijn Model X zet. En dan heb ik het niet over accessoires of rijhulpsystemen, maar over aandrijving. Iedereen met een krachtige EV weet dat de versnellingen de achilleshiel zijn van de verbrandingsmotor.

Dat heeft niks met efficiëntie te maken. Er is absoluut geen plezier terug te vinden in de kwart seconde waarin de DCT twijfelt om al dan niet vermogen te geven, vs het onmiddellijke vermogen van een EV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, PJH said:

Mij gaat het er vooral om dat ik het een dikke kist vind qua looks. Ziet er compact uit, Lotus-like... leg daar dan een powertrain in die mij kan boeien (los van wat de rest wil, uiteraard) en ik zou dat spel zeer graag hebben :o

Heb je enig idee hoe groot een V8 is? Dat krijg je nooit in zo een compact ding. Om nog maar te zwijgen van de lag veroorzaakt door de bewegende onderdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, wooter zei:

Heel wat autoliefhebbers die een EV proberen, gaan niet meer terug.

Dat ik ontevreden ben over onze M2 heeft vooral te maken met de tekortkomingen dat dat ding heeft als ik het tegenover mijn Model X zet. En dan heb ik het niet over accessoires of rijhulpsystemen, maar over aandrijving. Iedereen met een krachtige EV weet dat de versnellingen de achilleshiel zijn van de verbrandingsmotor.

Dat heeft niks met efficiëntie te maken. Er is absoluut geen plezier terug te vinden in de kwart seconde waarin de DCT twijfelt om al dan niet vermogen te geven, vs het onmiddellijke vermogen van een EV.

Daar zit wel een heeeeeeeel groot verschil in he.

Ne Chevrolet Volt (om t bij de amerikaanse brol te houden) is ook ne EV. Daar is nog nooit iemand lyrisch over geweest. Halveer t vermogen van uwe x en ik betwijfel of ge nog zo fan zijt.

6 uren geleden, wooter zei:

Heb je enig idee hoe groot een V8 is? Dat krijg je nooit in zo een compact ding. Om nog maar te zwijgen van de lag veroorzaakt door de bewegende onderdelen.

Da hoeft toch gene Viper-blok te zijn he. 

aangepast door Joske
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, wooter zei:

Heel wat autoliefhebbers die een EV proberen, gaan niet meer terug.

Dat ik ontevreden ben over onze M2 heeft vooral te maken met de tekortkomingen dat dat ding heeft als ik het tegenover mijn Model X zet. En dan heb ik het niet over accessoires of rijhulpsystemen, maar over aandrijving. Iedereen met een krachtige EV weet dat de versnellingen de achilleshiel zijn van de verbrandingsmotor.

Dat heeft niks met efficiëntie te maken. Er is absoluut geen plezier terug te vinden in de kwart seconde waarin de DCT twijfelt om al dan niet vermogen te geven, vs het onmiddellijke vermogen van een EV.

Gij bent toch echt ne zeveraar he Wooter, geloof jij je eigen nonsens nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, wooter zei:

Niemand wil een V8 in een Tesla, en minder en minder mensen zullen een V8 willen.

Een elektromotor reageert sneller, kost minder onderhoud, verslijt nauwelijks en heeft geen benzine nodig.

Mensen wil ook geen kerstmarkt meer, en geen Zwarte Piet, en willen in pyama het zwembad in mogen, en willen de geloofsovertuiging terug achter het loket.

Ik weet niet of wat jij wil zeggen met "mensen willen" ook iets is dat fijn en leuk is, laat staan wat een stilzwijgende meerderheid wil. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gij bent toch echt ne zeveraar he Wooter, geloof jij je eigen nonsens nog?

Back to back de M2 en de Model X rijden duurt dat ongeveer 200 meter vooraleer ik me erger aan de automaat in de M2. Met kers op de taart als je wil invoegen op de grote baan hier en de bak in de M2 twijfelt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen wil ook geen kerstmarkt meer, en geen Zwarte Piet, en willen in pyama het zwembad in mogen, en willen de geloofsovertuiging terug achter het loket.
Ik weet niet of wat jij wil zeggen met "mensen willen" ook iets is dat fijn en leuk is, laat staan wat een stilzwijgende meerderheid wil. 

Zeg jij dat er een stilzwijgende meerderheid is die een V8 in een Tesla Roadster wil?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg dat de meerderheid der autoliefhebbers een V8 verkiezen boven een EV, ja. 

En die Tesla roadster is bloedmooi. Ik weet niet of je begrijpt dat men hierboven zegt: zo een knap design verdient een V8. 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, wooter zei:

Heel wat autoliefhebbers die een EV proberen, gaan niet meer terug.

Dat ik ontevreden ben over onze M2 heeft vooral te maken met de tekortkomingen dat dat ding heeft als ik het tegenover mijn Model X zet. En dan heb ik het niet over accessoires of rijhulpsystemen, maar over aandrijving. Iedereen met een krachtige EV weet dat de versnellingen de achilleshiel zijn van de verbrandingsmotor.

Dat heeft niks met efficiëntie te maken. Er is absoluut geen plezier terug te vinden in de kwart seconde waarin de DCT twijfelt om al dan niet vermogen te geven, vs het onmiddellijke vermogen van een EV.

Wooter, ik wil je m2 wel overnemen aan de prijs van het oud ijzer.

Je mag me altijd contacteren.

Nb: Ik kan wachten tot je 3 besteld is. 

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites


Back to back de M2 en de Model X rijden duurt dat ongeveer 200 meter vooraleer ik me erger aan de automaat in de M2. Met kers op de taart als je wil invoegen op de grote baan hier en de bak in de M2 twijfelt.

Veel echte autoliefhebbers kopen een manuele. Maar dat zijn dan mensen die zelf met de auto willen rijden en niet alles door een computer willen laten doen.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Jokke_vlo said:

Ik zeg dat de meerderheid der autoliefhebbers een V8 verkiezen boven een EV, ja. 

En die Tesla roadster is bloedmooi. Ik weet niet of je begrijpt dat men hierboven zegt: zo een knap design verdient een V8. 

En ik zeg dat een V8 in dat ding een achteruitgang is. Met een elektromotor is het een hypercar, met een V8 is niet niet veel specialer dan een Corvette.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, wooter zei:

Back to back de M2 en de Model X rijden duurt dat ongeveer 200 meter vooraleer ik me erger aan de automaat in de M2. Met kers op de taart als je wil invoegen op de grote baan hier en de bak in de M2 twijfelt.

En nu vergelijk je een kar van 50k met één van 120k ;) 

Je moest de M4 gekocht hebben, M-DKG is genieten :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/10/2018 om 18:56, wooter zei:

En ik zeg dat een V8 in dat ding een achteruitgang is. Met een elektromotor is het een hypercar, met een V8 is niet niet veel specialer dan een Corvette.

Zie hoe lang die hypercar hyper blijft als ze het moet bewijzen gedurende een half uur lang, oprecht benieuwd.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi voorbeeld van uithouding bij sport/hypercars, de C7 ZR1 Corvette hebben ze 24uur aan een stuk laten knallen op een circuit. Buiten banden, brandstof en pilotenwissel niet binnen geweest. Was een gewoon productiemodel.

Na 24uur was alles nog ok van koeling, vermogen, de remmen en ondertussen hadden ze per ongeluk het record van de nieuwe Ford GT verbroken op dat circuit.

Dat zie ik die Tesla niet direct doen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doet me denken aan Porsche die met een zeer licht gemodificeerde 997 GT3 RS meedeed aan de 24uren van de Nürburgring. Ook niks aan kapot gegaan [emoji3]

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid