Ga naar inhoud

Tesla Roadster 2017


Daggie

Aanbevolen berichten

Wat ik nog niet veel mensen heb horen zeggen is dat er een 200Kwh-batterij in zit. Dat is het dubbele van wat er nu in een Model S of Model X zit. Maar een Roadster is kleiner dan de Model S en Model X...........


Hopelijk betekent dit dat er op termijn ook een model x 200D komt..

Die hoeft niet veel meer te kosten dan de huidige 100d ( mss 20.000 extra ) maar dan heb je ook wel een werkelijke range van 500-700 km. Dan ben ik ook verkocht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Germinal said:

Dan ben ik ook verkocht.

 

Je moet echt wel beseffen dat je met een elektrische auto elke ochtend aan 100% kan vertrekken, wat betekent dat als je een Model S hebt met "maar" 370km range zoals de 75D, je al meer dan 350 kilometer op een dag moet rijden om dan op te laden. Dat betekent in de praktijk enkel op autovakanties, en dagtrips waarbij je op de terugrit een kwartiertje bij een supercharger stopt om genoeg te hebben om thuis te geraken, of nog beter gewoon op de bestemming aan een AC lader kan laden. Tuurlijk zou ik voor mijn volgende ook graag een range van 500-700km willen, maar met zo een ranges stort de markt van publieke laadpalen helemaal in want dan zou ik zelfs niet de moeite meer nemen om op bestemming een laadpaal te zoeken...

Je moet de tegenwerking van de bestaande infrastructuur niet onderschatten; met zo een ranges valt de gehele keten van opslag, transport en distributie van brandstoffen voor wegverkeer gewoon weg als iedereen aan de EV gaat.  Als je kijkt wat de klassieke autobouwers nu bouwen en wat Tesla nu bouwt, kan je niet anders dan concluderen dat techniek niet de bottleneck is van de doorbraak van de EV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, wooter zei:

wat betekent dat als je een Model S hebt met "maar" 370km range zoals de 75D, je al meer dan 350 kilometer op een dag moet rijden om dan op te laden

Stop toch eens met dat te zeggen, je kan nooit 350km rijden met een range van 370km :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, Thebiemerke said:

 

 

Dit is vet omdat het zo absurd snel is maar wat heb je er aan? Alsof je dit elke dag gaat gebruiken. 

Ik zag gisteren nog een discussie over het Nurburgring record en dan deze Tesla. Je moet eens een Lamborghini of Porsche GTx naast een Tesla zetten en aan de mensen vragen waar ze voor kiezen. Het gaat ook over beleving en dat is heel wat minder met zo'n Tesla (buiten het feit dat je tegen je stoel plakt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, wooter zei:

En nu we toch aan het Bugatti-bashen zijn:

Tesla-Semi-Aerodynamic-.36.jpg

Een renault clio heeft ook een lagere Cd dan een Chiron dus snap niet echt welk punt hij hiermee wil maken. Ale, snap het eigenlijk wel, is zo iets waar simpele Tesla zielen op gaan kicken.  Is toch gewoon logisch dat de vorm van die truck meer aerodynamisch is aan gezien er nergens een opening te bespeuren is en de wielen afgedekt zijn etc...

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dit is vet omdat het zo absurd snel is maar wat heb je er aan? Alsof je dit elke dag gaat gebruiken. 

Dat is toch hetzelfde met het vermogen van elke sportwagen?

 

 Ik zag gisteren nog een discussie over het Nurburgring record en dan deze Tesla. Je moet eens een Lamborghini of Porsche GTx naast een Tesla zetten en aan de mensen vragen waar ze voor kiezen. Het gaat ook over beleving en dat is heel wat minder met zo'n Tesla (buiten het feit dat je tegen je stoel plakt).

De beleving dat de dual clutch versnellingsbak niet in de juiste versnelling zit?

 

Nee serieus, dit ding maakt de 918 en LaFerrari en zelfs Bugatti overbodig, aan een fractie van de prijs. Een 911 zou je enkel nog kopen om sentimentele redenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, wooter said:

Dat is toch hetzelfde met het vermogen van elke sportwagen?

Wanneer mensen aan Tesla denken, dan denken ze aan 'elektrisch' en 'snel'. Tesla weet goed hoe ze hun auto's in de markt moeten zetten zodat iedereen online het kan zien met de nodige verbazing.

Er zit veel meer achter het merk en hun auto's, dat vind ik wat jammer. De focus ligt nu puur op 'kijk hoe snel deze auto' is en dat geldt ook voor hun gewone modellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Timo zei:

Ik zag gisteren nog een discussie over het Nurburgring record en dan deze Tesla. Je moet eens een Lamborghini of Porsche GTx naast een Tesla zetten en aan de mensen vragen waar ze voor kiezen. Het gaat ook over beleving en dat is heel wat minder met zo'n Tesla (buiten het feit dat je tegen je stoel plakt).

Ik zal waarschijnlijk geen mens zijn maar ik zou voor deze Tesla gaan ;).  Wie zegt trouwens dat deze geen beleving kan geven en dan nog is beleving voor iedereen iets anders. Voor sommige is alles waar bvb geen Porsche (of een ander merk) op staat slecht. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet echt wel beseffen dat je met een elektrische auto elke ochtend aan 100% kan vertrekken, wat betekent dat als je een Model S hebt met "maar" 370km range zoals de 75D, je al meer dan 350 kilometer op een dag moet rijden om dan op te laden. Dat betekent in de praktijk enkel op autovakanties, en dagtrips waarbij je op de terugrit een kwartiertje bij een supercharger stopt om genoeg te hebben om thuis te geraken, of nog beter gewoon op de bestemming aan een AC lader kan laden. Tuurlijk zou ik voor mijn volgende ook graag een range van 500-700km willen, maar met zo een ranges stort de markt van publieke laadpalen helemaal in want dan zou ik zelfs niet de moeite meer nemen om op bestemming een laadpaal te zoeken...
Je moet de tegenwerking van de bestaande infrastructuur niet onderschatten; met zo een ranges valt de gehele keten van opslag, transport en distributie van brandstoffen voor wegverkeer gewoon weg als iedereen aan de EV gaat.  Als je kijkt wat de klassieke autobouwers nu bouwen en wat Tesla nu bouwt, kan je niet anders dan concluderen dat techniek niet de bottleneck is van de doorbraak van de EV.


Sorry maar dat is gewoon niet correct wat de range van een 75 betreft.. die heeft een 65-68kw bruikbare range.. dacht iets van een 3kw brick protection en dan nog een 4-5kw voor de auxiliary systemen..

Ik zeg het nogmaals dat je moet rekenen op 300watt/km en je hebt zelf al meermaals gezegd dat je met je X daar niet verder onder zit... uit uw Posts heb ik ook al kunnen afleiden dat je eerder een rustig chauffeur bent.. dus iemand die mijn profiel heeft zal wel eerder 350-400 watt zitten.. maar goed, laat het ons op 300watt houden.

Laat ons ook niet vergeten dat tesla zelf het advies geeft om voor dagelijks gebruik 90% te laten.. anders gezegd heeft de 75d heeft nog een effectief bruikbare capaciteit van een 60kw.

Nu ben ik niet goed in rekenen maar dat is ongeveer 200km.. je krijgt er nog 20 bij.. dat is dan 220km..

Nu als je gaat pre-heaten op de batterij en het is buiten koud etc dan heb je worst case maar een range van 180-190km ofzo.. dat is wel heel ver van de opgegeven range.

Ok, je kan gaan hypermilen en 100-110 op de snelweg gaan rijden. En je zal wel eerder aan 200watt komen waar je range in de best omstandigheden tegen de 300 zal zijn.. maar als je zo moet gaan rijden [emoji24]

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je 2 dingen door mekaar haalt. Als ik spreek over de range van een Model S 75D is dat aan een verbruik dat overeenkomt met dat van een Model S, niet de 300Wh/km die ik opteken in mijn Model X 100 D. Als je met een Model S 300Wh/km scoort, scheelt er iets.

En als je denkt dat je op de snelweg met een Tesla een zware voet gast hebben... dat kan, maar dan kan je niet op autopilot rijden. En neem maar van me aan dat je van op autopilot rijden vanzelf een rustige chauffeur wordt en meewarig naar bumperklevers begint te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, Jeroen_M5 said:

Haha

 

0-100 in 2,5 seconden, quarter mile in 9,8 seconden en een top van 350 km/u. Het valt nog te bezien wat de Tesla Roadster MK2 op de Nurburgring gaat doen, maar je hebt wel een achterbank en het spel is circa 600000€ goedkoper. Maar goed, we vergelijken een 2015 supersport vs een 2020 supersport.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vaag statement.
Merken met geschiedenis qua autosport, engineering etc. vergelijken met een new kid on the block.

Dan zijn Rolex, Patek en Omega ook overbodig want met deze kan je de tijd nauwkeuriger aflezen en de prijs bedraagt slechts een fractie ervan:

A168WA-1YES.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, Glenn-N said:

Wat een vaag statement.
Merken met geschiedenis qua autosport, engineering etc. vergelijken met een new kid on the block.

Dan zijn Rolex, Patek en Omega ook overbodig want met deze kan je de tijd nauwkeuriger aflezen en de prijs bedraagt slechts een fractie ervan:

A168WA-1YES.jpg

Een huidig product kopen omwille van de geschiedenis van een merk, dat is toch even logisch als nu nog een Nokia kopen? Ik vind die Casio overigens een slecht voorbeeld; Apple maakt nu al meer omzet met hun niche-product als een Apple Watch tegenover heel Rolex. Is Rolex dan slecht? Nee, maar Rolex is zoals er nog altijd mensen paard rijden in een tijd dat iedereen met de auto naar het werk gaat. Ik gun iedereen zijn nostalgische dag, maar het is niet omdat je zelf om nostalgische redenen een voorkeur hebt, dat je nostalgische keuze ook het beste product is. Een Rolex, Patek, Omega, ... draag je omwille van zijn functie als juweel, niet omwille van zijn functie als je kunnen vertellen hoe laat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de motorsound van die 918 niet zo geweldig. Van de 3 hypercars van toen, lag mijn voorkeur bij de waanzinnig klinkende V12 ven Ferrari.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, wooter zei:

0-100 in 2,5 seconden, quarter mile in 9,8 seconden en een top van 350 km/u. Het valt nog te bezien wat de Tesla Roadster MK2 op de Nurburgring gaat doen, maar je hebt wel een achterbank en het spel is circa 600000€ goedkoper. Maar goed, we vergelijken een 2015 supersport vs een 2020 supersport.

Dat is vergelijken zoals een boekhouder dat doet, puur cijfermatig.

Maar bij sportwagens zijn er nog factoren die imo minstens even belangrijk zijn: de drama, de betrokkenheid, etc...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, fuxhound said:

Dat is vergelijken zoals een boekhouder dat doet, puur cijfermatig.

Maar bij sportwagens zijn er nog factoren die imo minstens even belangrijk zijn: de drama, de betrokkenheid, etc...

Gek dat dan toch Nurburgring-tijden en 0-100-tijden zo belangrijk blijken.

Ik weet wat je bedoelt met betrokkenheid en drama, maar hoeveel schiet er daar nog van over in pakweg een 991.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absurde specs, maar dat vond ik van de Rimac ook.

Big numbers en gekke acceleratie. Daarmee kunnen ze uitpakken, horsepower sells cars.

Daarmee is ook alles gezegd, benieuwd hoe dit aanvoelt als het op echt rijden aankomt.

Het is niet omdat hij sneller optrekt dan een Bugatti dat hij ook beter is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid