Ga naar inhoud

Mercedes GLE


flupke73

Aanbevolen berichten

42 minuten geleden, RRD zei:

Ik vind hem oprecht mooi, op foto. Altijd ff afwachten om hem in het echt te zien natuurlijk.

 

Mercedes is -na lange tijd- terug goed bezig met hun design, I like it.

400d/zwart/AMG/nightpack en dikke 22 inch breedset eronder, gaat dik zijn 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het mijn indruk, of pakt BMW het toch allemaal wat conservatiever aan. Ik durf bijna zeggen dat ze niet vooruitstrevend meer zijn.

Ik kan geen enkele feature opnemen die echt vernieuwend is op de X5.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het mijn indruk, of pakt BMW het toch allemaal wat conservatiever aan. Ik durf bijna zeggen dat ze niet vooruitstrevend meer zijn.
Ik kan geen enkele feature opnemen die echt vernieuwend is op de X5.
 
Ik denk dat BMW wat technologische hebbedingetjes betreft, altijd veel conservatiever geweest is dan MB of Audi.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rabbit zei:

Is het mijn indruk, of pakt BMW het toch allemaal wat conservatiever aan. Ik durf bijna zeggen dat ze niet vooruitstrevend meer zijn.

Ik kan geen enkele feature opnemen die echt vernieuwend is op de X5.

 

Wil je dat je auto goed rijdt of aardappels kan schillen?

Had je liever dat je Alpina minder goed reed, maar dat je wel 'Hey BMW!' kon zeggen?

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een gegeven moment houdt het ook wel wat op natuurlijk. Smartphones die nu uitkomen hebben ook geen revolutionaire features meer, eerder verbeteringen op bestaande features.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tommie zei:

Wil je dat je auto goed rijdt of aardappels kan schillen?

Had je liever dat je Alpina minder goed reed, maar dat je wel 'Hey BMW!' kon zeggen?

 

hij heeft wel ergens een punt

BMW is traditioneel, in deze klasse toch, niet super innoverend

niet dat het nodig is want hun telematica, aandrijflijnen/motoren, driving dynamics etc staan altijd wel op punt

MB komt altijd wel met een nieuw type ophanging, safety tech, complexe motoren, etc...  hij zal zoiets bedoelen

dat gezegd zijnde is er op het eerste zicht weinig 'nieuw' (qua tech) bij de nieuwe X5, ofwel kijk ik erover

maar goed, geen klant die er wakker van ligt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dienen AR is echt wel demax

"New is the optional MBUX Interior Assist which allows operation of different comfort and MBUX functions by movement of the hand by the driver and by front passenger.

The system is able to distinguish the driver’s hand from the passenger hand and therefore knows for whose seat the massage function is to be activated.

The MBUX Assist has much more functions than the gesture control from BMW. The system can control many different MBUX functions, the seat functions but also can switch on and off the reading lamp by extending a hand towards the rear view mirror.

On the other side, the MBUX incorporates 40 new functions including support for off-road specific driving modes (free driving mode), extended off-road displays, integration of online music (TIDAL) in Europe.

The intelligent voice control with natural language comprehension has also been improved and is activated by the keyword Hey Mercedes.

Like in the A-Class, the navigation system has a very interesting feature named augmented reality. For example arrows and house numbers are automatically superimposed directly onto the image in the media display.

Completely new is also the head-up display with a 720 x 240 pixels full colour measuring around 45 x 15 cm onto the windscreen."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, William Blake zei:

dienen AR is echt wel demax

 

Like in the A-Class, the navigation system has a very interesting feature named augmented reality. For example arrows and house numbers are automatically superimposed directly onto the image in the media display.

 

Da's graaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, William Blake zei:

dienen AR is echt wel demax

"New is the optional MBUX Interior Assist which allows operation of different comfort and MBUX functions by movement of the hand by the driver and by front passenger.

The system is able to distinguish the driver’s hand from the passenger hand and therefore knows for whose seat the massage function is to be activated.

The MBUX Assist has much more functions than the gesture control from BMW. The system can control many different MBUX functions, the seat functions but also can switch on and off the reading lamp by extending a hand towards the rear view mirror.

 

 

En dit is dan weer onzin. 't Is een goeie voor @Rabbit.

Gesture Control hebben we 3 jaar geleden gelanceerd in de G1x, dat had niemand. Wel, ik heb 't zelf in m'n wagen en staat al lang af. Dat soort onzintechnologie is geen verbetering ...

Dus 't is fantastisch dat die van Benz meer kan - daar twist ik niet over - maar je bent er écht geen fluit mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die C-stijl blijft toch een drama. Moest dat iets normaler zijn zou het een zeer mooie wagen zijn. 

 

Enige optie is dus om de auto in het zwart te nemen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Tommie zei:

En dit is dan weer onzin. 't Is een goeie voor @Rabbit.

Gesture Control hebben we 3 jaar geleden gelanceerd in de G1x, dat had niemand. Wel, ik heb 't zelf in m'n wagen en staat al lang af. Dat soort onzintechnologie is geen verbetering ...

Dus 't is fantastisch dat die van Benz meer kan - daar twist ik niet over - maar je bent er écht geen fluit mee.

volledig akkoord :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet wat iedereen tegen die C-stijl heeft, ik vind dat een knap element dat de ML (GLE whatever) typeert.

In het topic van de A-klasse was er in een review nogal blabla over de mogelijkheden en het bediening van de ICE, op het stuur, touchscreen en met de touchpad op de middenconsole. Beetje zoals een laptop hebben met touchscreen er vervolgens een muis op aansluiten en zeggen dat het een nieuwe feature is.
BMW heeft nu ook touch op de laatste iDrive maar welke zot gebruikt dat liever dan de controller.

Edit: De 'Hey Mercedes' functie zou ik wel vaak gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, William Blake zei:

@dragonfly en andere mods

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij die mooie marketingnamen denk ik vooral aan veel zever die een normaal mens nooit gebruikt en veerpoten die naar de kloten gaan aan 100k km en 2k t'stuk kosten (genre ABC van "vroeger", nog zo'n prachtsysteem 🤦‍♂️)

 

Wel benieuwd naar de hybride variant! Interieur vind ik ook knap, los van de wat drukke ventilatieroosters 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/12/2018 at 4:38 PM, vince522 said:

Edit: De 'Hey Mercedes' functie zou ik wel vaak gebruiken.

@William Blake Hoe zet je dit allemaal uit? 

1. ''Hey Mercedes''  - doet het ook blijkbaar wanneer je het niet zegt

2. Lane assist (auto remt onnodig ook al zit je perfect op je vak, of wat zorgt er voor  dat de auto remt ook al ga je niet over een witte lijn?)

3. Afremmen op voorliggers

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Timo zei:

@William Blake Hoe zet je dit allemaal uit? 

1. ''Hey Mercedes''  - doet het ook blijkbaar wanneer je het niet zegt

2. Lane assist (auto remt onnodig ook al zit je perfect op je vak, of wat zorgt er voor  dat de auto remt ook al ga je niet over een witte lijn?)

3. Afremmen op voorliggers

heb je geen verkoper die je een goede service naverkoop levert? 😜

kan je allemaal in de instellingen van de MBUX uitschakelen, enkel de voice control ben ik niet zeker of dat kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/12/2018 at 8:11 PM, Jan said:

Bij die mooie marketingnamen denk ik vooral aan veel zever die een normaal mens nooit gebruikt en veerpoten die naar de kloten gaan aan 100k km en 2k t'stuk kosten (genre ABC van "vroeger", nog zo'n prachtsysteem 🤦‍♂️)

 

Wel benieuwd naar de hybride variant! Interieur vind ik ook knap, los van de wat drukke ventilatieroosters 

Die ABC herinner ik me van op de CL. Die had ook een soft-stop functie bij het remmen. Waarom zien we daar geen moderne versie of alternatief van tegenwoordig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ICM zei:

Die ABC herinner ik me van op de CL. Die had ook een soft-stop functie bij het remmen. Waarom zien we daar geen moderne versie of alternatief van tegenwoordig?

Dat heet nu Magic Body Control, werkt demax

maar toch liever klassieke airmatic of air body control op een grote zware auto

deze GLE heeft eigenlijk nog iets anders, een mix van bovenstaande 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is diene Magic-dinges niet dat 'ie met een stereocamera de weg "leest" en anticipeert op oneffenheden door al op voorhand extra-soft in te stellen (fast compression) of de auto nog een cm'tje of 2 hoger te zetten (bv vluchtheuvel anticiperen) en zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid