Ga naar inhoud

Mercedes GLE


flupke73

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, gTa zei:

Is diene Magic-dinges niet dat 'ie met een stereocamera de weg "leest" en anticipeert op oneffenheden door al op voorhand extra-soft in te stellen (fast compression) of de auto nog een cm'tje of 2 hoger te zetten (bv vluchtheuvel anticiperen) en zo?

Jup

Alleen klote als uw camera stuk is, kostelijk grapje

Link naar reactie
Delen op andere sites

AMG-Line is een must.

Vind hem niet lelijk, maar ook niet wauw. Ze houden te hard vast aan het design van de C-stijl, die bogen rond de wielkassen zijn te massief en ik vind hem ook wat te compact ogen (vermoedelijk wordt dit effect versterkt door die wielkassen). Veel ronde en bolle vormen ook, ik las ergens dat iemand vond dat de sportzetels uit de jaren '90 lijken en dat klopt wel wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, William Blake zei:

Jup

Alleen klote als uw camera stuk is, kostelijk grapje

Net owv zo'n dingen neemt ge toch de uitgebreide garantie, als ge dat nieuw koopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, William Blake said:

Dat heet nu Magic Body Control, werkt demax

maar toch liever klassieke airmatic of air body control op een grote zware auto

deze GLE heeft eigenlijk nog iets anders, een mix van bovenstaande 2

Dat weet ik, voor die ABC zijn al legio nieuwe dingen geïmplementeerd.

Ik heb het over die soft stop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, William Blake said:

Dat heet nu Magic Body Control, werkt demax

maar toch liever klassieke airmatic of air body control op een grote zware auto

deze GLE heeft eigenlijk nog iets anders, een mix van bovenstaande 2

Dat weet ik, voor die ABC zijn al legio nieuwe dingen geïmplementeerd.

Ik heb het over die soft stop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Is diene Magic-dinges niet dat 'ie met een stereocamera de weg "leest" en anticipeert op oneffenheden door al op voorhand extra-soft in te stellen (fast compression) of de auto nog een cm'tje of 2 hoger te zetten (bv vluchtheuvel anticiperen) en zo?

Dat is in de basis hetzelfde systeem, alleen sterkere achterliggende software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, William Blake zei:

Jup

Alleen klote als uw camera stuk is, kostelijk grapje

Camera is toch 'maar' iets van een 350 ex dacht ik. Plaatsing uurtje werk, calibratie nog eens zoiets denk ik. Nog niet moeten doen wel niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ICM zei:

Dat weet ik, voor die ABC zijn al legio nieuwe dingen geïmplementeerd.

Ik heb het over die soft stop.

Zit er nog steeds op. Is gewoon de ophanging die reageert op de rem impuls en de wagen minder laat knikken. 

Dat was het leuke aan ABC of active body control, die was helemaal niet actief, maar reactief. Magic body control is echt actief

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Carlito said:

Zit er nog steeds op. Is gewoon de ophanging die reageert op de rem impuls en de wagen minder laat knikken. 

Dat was het leuke aan ABC of active body control, die was helemaal niet actief, maar reactief. Magic body control is echt actief

Aha.

Maar nog ruimer bedoel ik: iedere merk en quasi ieder model bij MB heeft wel een vorm van adaptieve ophanging en/of body control ondertussen, maar dat soft stop ding is toch nog niet wijd verspreid? Waarom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, ICM zei:

Aha.

Maar nog ruimer bedoel ik: iedere merk en quasi ieder model bij MB heeft wel een vorm van adaptieve ophanging en/of body control ondertussen, maar dat soft stop ding is toch nog niet wijd verspreid? Waarom?

omdat dat adaptieve schokdempers zijn.

ABC/MBC en Airmatic/Air Body Control zijn de enige die ook de "veren" adaptief hebben, en dus rijhoogte kunnen variëren. Alleen is luchtvering daar niet snel genoeg voor en heeft die die functie niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Carlito zei:

Camera is toch 'maar' iets van een 350 ex dacht ik. Plaatsing uurtje werk, calibratie nog eens zoiets denk ik. Nog niet moeten doen wel niet.

Dan heb ik het verkeerd voor, recentelijk moeten vervangen op een S600 V222 en de totale factuur was rond de 3,6k

er dan zal nog meer kapot geweest zijn wellicht :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Carlito said:

omdat dat adaptieve schokdempers zijn.

ABC/MBC en Airmatic/Air Body Control zijn de enige die ook de "veren" adaptief hebben, en dus rijhoogte kunnen variëren. Alleen is luchtvering daar niet snel genoeg voor en heeft die die functie niet.

Dus ik begrijp dat die soft-stop functie wordt geregeld door de schokdempers, en niet door het remsysteem te moduleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, ICM zei:

Dus ik begrijp dat die soft-stop functie wordt geregeld door de schokdempers, en niet door het remsysteem te moduleren?

klopt

er is ook wel een distronic 'comfort brake', maar dat is iets helemaal anders maar min of meer hetzelfde effect

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, William Blake said:

ze maken het ook niet duidelijk bij MB vind ik

zelfs op een gewone C kan je kiezen uit 5 types ophanging ... totale overkill

En dan klanten die ze allemaal een willen uitproberen, kan ik me voorstellen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Phil zei:

En dan klanten die ze allemaal een willen uitproberen, kan ik me voorstellen...

dat valt best mee hoor

infeite wordt de verlaagde 'agility select' comfortophanging het meeste verkocht en op high-spec C's de air body control

AMG is altijd hun eigen ride control op basis van de dynamic body control (adaptieve ophanging)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

"Der GLE 300d 4matic leistet 245 PS und 500 NM. Die Höchstgeschwindigkeit liegt bei 225 km/h und die Beschleunigung auf 100 km/h beträgt 7,2s. Der Verbrauch nach NEFZ ist 6,1 Liter bzw. nach WLTP 8,3 Liter."

Ik vind dat niet slecht voor een instapdiesel, 7,2s in 0-100 km/u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid