Ga naar inhoud

Formula E


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

1 minute ago, ir_fuel said:

Ik denk dat het voor de meesten dat of niks is. Precies of er zit daar ene tussen die liever Formule E dan WEC rijdt ofzo ... no way.

Voor Rosberg is het meer imago en wat uithangbord spelen, ongetwijfeld de nodige cash in de handen gestoken door Mercedes. Denk dat dat ook meespeelt, waarschijnlijk valt er meer te rapen als je een formule E seizoen rijdt dan bij de mindere teams in de WEC. Sluit dus aan bij wat je al zei eigenlijk :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Racen puur voor de poen, is iets dat ik eigenlijk nooit zou doen.

Ik zou gratis een F1/WEC/F-E seizoen rijden moest ik er capabel voor zijn.

Lijkt me ook raar dat iemand als Rosberg dat zou doen puur voor de cenzen, die heeft er denk ik toch geen te kort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/5/2018 om 15:32, Monterey Jack zei:

Massa gaat volgend jaar trouwens ook Formule E rijden, bij Venturini. 

https://www.motorsport.com/formula-e/news/massa-venturi-electric-switch-1037907/

 

Op 18/5/2018 om 15:37, ir_fuel zei:

Ik denk dat het voor de meesten dat of niks is. Precies of er zit daar ene tussen die liever Formule E dan WEC rijdt ofzo ... no way.

Massa gaat elders toch ook aan de bak komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Hoe bedoel je?

Massa gaat Formule E rijden. Jij zegt dat de meeste van die mannen daar enkel rijden om dat ze elders geen zitje vinden. Massa gaat toch nog elders ook aan de bak kunnen als hij wil. Het moet toch zijn dat hij dat leuk vindt om in die elektrische one seaters te rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Polygoon said:

Massa gaat toch nog elders ook aan de bak kunnen als hij wil.

Waar haal je die wetenschap?

En vooral, aan de bak komen, aan welke voorwaarden?

Hoeveel race-series zijn er waar fabrieks- of semi-fabrieksteams zitten met dusdanige budgetten om zo iemand een deftig (naar zijn normen) jaarsalaris te kunnen geven?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

Waar haal je die wetenschap?

En vooral, aan de bak komen, aan welke voorwaarden?

Hoeveel race-series zijn er waar fabrieks- of semi-fabrieksteams zitten met dusdanige budgetten om zo iemand een deftig (naar zijn normen) jaarsalaris te kunnen geven?

 

Het punt wat ik een beetje probeer te verdedigen is het feit dat Formule E mega saai is en al die rijders daar uit noodzaak rijden. Ik denk dat Massa dat niet tegen z'n zin zal doen, zelfs niet aan een deftig jaarsalaris. Die heeft z'n schaapjes al lang op het droge. 

Het moet toch zijn dat dat leuk is om te rijden, anders gaat die toch rustig rentenieren in Monaco ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gay en saai ik het ook vind, denk dat het als piloot best leuk is. Als de drang om te winnen er is en je bent er goed in, dan is sowieso plezant. Maar uiteraard bij gebrek aan beter. En zoals ik gisteren hoorde, training, quali en race op één dag, ideale combo icm gezinsleven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Polygoon zei:

Het punt wat ik een beetje probeer te verdedigen is het feit dat Formule E mega saai is en al die rijders daar uit noodzaak rijden. Ik denk dat Massa dat niet tegen z'n zin zal doen, zelfs niet aan een deftig jaarsalaris. Die heeft z'n schaapjes al lang op het droge. 

Het moet toch zijn dat dat leuk is om te rijden, anders gaat die toch rustig rentenieren in Monaco ofzo.

Ik denk dat iedere piloot zo veel mogelijk wil rijden. Liever rijden met iets saais dan helemaal niet te rijden.Het blijft racen, en of dat nu op naft, elektriek of steenkool is... er zal altijd een thrill blijven.

Alleen zijn de betaalde zitjes in de racerij bijzonder schaars. Als je niet met de nodige dollars over de brug kan komen, heb je al snel geen andere keus dan voor een inferieur kampioenschap, zoals het formule E te kiezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten het geluid vind ik dat nog steeds best aangenaam om naar te kijken :). Weinig inferieur aan IMO. 

Ze doen geen vroem vroem meer, dat is waar ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Polygoon zei:

Buiten het geluid vind ik dat nog steeds best aangenaam om naar te kijken :). Weinig inferieur aan IMO. 

Ze doen geen vroem vroem meer, dat is waar ....

 

Ze doen geen vroem vroem
Ze rijden op urban tracks waar ik het schijt van krijg.
Ze zijn enkel populair door de marketing die er in om gaat, niet om waar het echt om gaat
Geen mechaniek, maar elektropower... 
 

Kortom, alles wat ik zo lief heb in de autosport, vind ik niet terug in Formula E.


 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gohja, net door die urban tracks trekken ze heel veel volk. Ik ben er ook geen grote fan van. 

Die mechaniek en aero vind ik bij een elektrische zoemer minstens even indrukwekkend :).

 

Maar ieders het zijne natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Polygoon said:

Gohja, net door die urban tracks trekken ze heel veel volk. Ik ben er ook geen grote fan van. 

Die mechaniek en aero vind ik bij een elektrische zoemer minstens even indrukwekkend :).

 

Maar ieders het zijne natuurlijk.

Ik vraag mij af hoeveel van die aero echt praktisch is :lolz: Die knallen op elkaar zoals gekken, stukken vliegen alle kanten uit en toch rijden die nadien nog even snel :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Monterey Jack zei:

Ik vraag mij af hoeveel van die aero echt praktisch is :lolz: Die knallen op elkaar zoals gekken, stukken vliegen alle kanten uit en toch rijden die nadien nog even snel :lolz: 

Ik denk dat dat een beetje een karakteristiek is van die urban tracks.

Ik vind de Gen2 er nog wel vet uitzien :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Polygoon zei:

Gohja, net door die urban tracks trekken ze heel veel volk. Ik ben er ook geen grote fan van. 

Maar ieders het zijne natuurlijk.

Enkel door die urban tracks trekken ze veel volk.

eens de eerste hype hier rond zal verdwenen zijn, zullen ook veel steden afhaken als host vermoed ik.

Eens zien hoe populair het dan nog zal zijn... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Maxime S zei:

Enkel door die urban tracks trekken ze veel volk.

eens de eerste hype hier rond zal verdwenen zijn, zullen ook veel steden afhaken als host vermoed ik.

Eens zien hoe populair het dan nog zal zijn... 

Goh, ze zijn al bezig sinds 2014 en als ik zie welke steden het dit seizoen hosten lijkt me dat nog niet meteen op z'n retour. En om van een 4 jaar durige hype te spreken is er misschien ook wat over. 

Spijtig dat Monaco van de kalender is gegaan, hoewel ze daar niet het historische circuit reden.

Nu, ik vind dat heel veel mensen hier meteen in de verdediging schieten en de vergelijking maken met hun geliefde koningsklasse. Het is in mijn ogen geen OF-verhaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Monaco komt blijkbaar terug in '18-'19 en dit op het originele circuit. Blijkbaar een jaarlijkse afwisseling met de Historical GP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 4 maanden later...

FIA Formula E Pre-Season Testing - Day 1 Results

1. Alexander Sims GBR BMW i Andretti Motorsport 1m17.553s
2. Andre Lotterer BEL DS Techeetah + 0.101s
3. Antonio Felix da Costa POR BMW i Andretti Motorsport + 0.174s
4. Lucas di Grassi BRA Audi Sport ABT Schaeffler + 0.179s
5. Daniel Abt GER Audi Sport ABT Schaeffler + 0.266s
6. Jerome d’Ambrosio BEL Mahindra Racing + 0.434s
7. Jean-Eric Vergne FRA DS Techeetah + 0.480s
8. Sebastien Buemi SUI Nissan e.dams + 0.547s
9. Jose Maria Lopez ARG GEOX Dragon + 0.601s
10. Felipe Massa BRA Venturi Formula E Team + 0.623s
11. Sam Bird GBR Envision Virgin Racing + 0.903s
12. Tom Dillmann FRA NIO Formula E Team + 0.951s
13. Pascal Wehrlein GER Mahindra Racing + 1.053s
14. Robin Frijns NED Envision Virgin Racing + 1.137s
15. Edoardo Mortara SUI Venturi Formula E Team + 1.154s
16. Mitch Evans NZL Panasonic Jaguar Racing + 1.194s
17. Oliver Turvey GBR NIO Formula E Team + 1.500s
18. Gary Paffett GBR HWA Racelab + 1.591s
19. Stoffel Vandoorne BEL HWA Racelab + 3.470s
20. Nelson Piquet Jr. BRA Panasonic Jaguar Racing + 4.076s
21. Maximilian Günther GER GEOX Dragon + 14.689s
22. Antonio Fuoco ARG GEOX Dragon no time
23. Alexander Albon THA Nissan e.dams no time

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maf hoeveel 'echte' merken daar nu al in zitten: Audi, BMW, Citroën, Jaguar, Mahindra, Mercedes en Nissan. Meer dan de helft van de teams wordt gesponsord door een klassieke autobouwer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid