Ga naar inhoud

Jaguar I-Pace


Gast wooter

Aanbevolen berichten

19 hours ago, dragonfly said:

Op papier wel veelbelovend

Even duur als een Model S maar minder ruim, (nog) geen netwerk van 100kW laders en 100kW is 20kW minder dan wat Tesla's kunnen. En ook geen autopilot.

Tesla blijft zo de maatstaf qua EV's en ofwel concurreer je ze dan op prijs ofwel op features, maar als je tekort schiet op features en niet qua prijs kan concurreren wordt het een moeilijke verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast wooter

En daar is ie:

https://electrek.co/2018/03/01/jaguar-i-pace-all-electric-production/#more-62860

jipace19mylocation01031837-e151993004052

jipace19mylocation01031840-1.jpg?quality

jipace19mystudiochargecluster01031819b.j

jipace19mystudio01031825.jpg?quality=82&

 

jipace19mycgiskidsideprof01031804.jpg?qu

jipace19mycgiskidplan01031801.jpg?qualit

Quote
  • Jaguar i-Pace S: £63,495 (~$87,000 USD)
  • Jaguar i-Pace SE: £69,495 (~$95,400 USD)
  • Jaguar i-Pace HSE: £74,495 (~$102,200 USD)

Snelladen tot 100kW aan bepaalde snelladers, 40 minuten voor 80%. Thuis laden aan 7kW, 10 uur voor 80%.

90kWh accupack, range van 386km volgens de VS gegevens maar WLTP spreekt over 480km.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

En dan foefelen ze:

 

  • I-Pace is een vierzitter, Model X een 6/7 zitter.
  • 75D is inderdaad trager dan een I-Pace
  • Maar een 100D is geen P100D. Het is het equivalent van acceleratietesten tegen een Cayenne met 50l tank, en daarna een Cayenne met 90l tank.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Je kan 'm bestellen:

https://buildyour.jaguar.com/jag2/r/model/_/nl_be/i-pace_k19/3fp33

Er zit al iets niet in de haak met hun WLTP cijfers... De batterij is 90kWh maar ze geven een gemiddeld verbruik van 21,2kWh/100km aan oftewel 212Wh/km. Als je echt alle Wh's uit de batterij trekt, zou je dus met dat gemiddeld verbruik maar 424km eruit moeten halen, en niet de geclaimde 480km. Daarom ook dat de EPA cijfers in de VS heel wat conservatiever zijn, met een verwachte range van 354km.

Topsnelheid is beperkt tot 200 km/u (250 voor de Tesla's) en een 0-100 van 4,8 wat enkel de oudere Tesla's op hun kloten geeft.

Prijs vanaf 78900€ en dan heb je kleine velgen en nepleder. Met feature partity tegenover mijn Model X (maar geen derde rij, geen OTA software updates, geen AP, geen ....) zit ik aan 108670€.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, wooter zei:

Je kan 'm bestellen:

https://buildyour.jaguar.com/jag2/r/model/_/nl_be/i-pace_k19/3fp33

Er zit al iets niet in de haak met hun WLTP cijfers... De batterij is 90kWh maar ze geven een gemiddeld verbruik van 21,2kWh/100km aan oftewel 212Wh/km. Als je echt alle Wh's uit de batterij trekt, zou je dus met dat gemiddeld verbruik maar 424km eruit moeten halen, en niet de geclaimde 480km. Daarom ook dat de EPA cijfers in de VS heel wat conservatiever zijn, met een verwachte range van 354km.

Topsnelheid is beperkt tot 200 km/u (250 voor de Tesla's) en een 0-100 van 4,8 wat enkel de oudere Tesla's op hun kloten geeft.

Prijs vanaf 78900€ en dan heb je kleine velgen en nepleder. Met feature partity tegenover mijn Model X (maar geen derde rij, geen OTA software updates, geen AP, geen ....) zit ik aan 108670€.

Maar zo ne jaguar is well 100x knapper dan die Tesla.

 

En auto's worden meestal (particulier) toch nog voor een deel met t hart gekocht.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
1 hour ago, Joske said:

Maar zo ne jaguar is well 100x knapper dan die Tesla.

Des gouts et des couleurs, maar ik zou toch passen voor deze Jaguar. Waarom zit daar trouwens een grote grille op en luchtuitlaten in de motorkap, terwijl daar niks hoort te zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de motorkap is mooi gedaan, maar lijkt me idd plaats af te pakken voor kofferruimte, waar tesla wel 100% gebruik van maakt. ze kiezen dus meer op looks. de grille vooraan maakt het ook minder zwaar dan zonder,  iets waar je met een suv veel last van zou hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Probleem is dat het qua grootte niet een SUV zoals een X5 of groter is, en qua interieur en kofferruimte kleiner dan een Model S. Het is een X3 qua grootte, en 100K voor een X3?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, wooter zei:

En dan foefelen ze:

  • I-Pace is een vierzitter

Wie foefelt er? :D

11 uren geleden, Audi S8 zei:

 

2019-jaguar-i-pace.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, wooter zei:

Probleem is dat het qua grootte niet een SUV zoals een X5 of groter is, en qua interieur en kofferruimte kleiner dan een Model S. Het is een X3 qua grootte, en 100K voor een X3?

Heb je al eens een xc60 t8 "volledig" beginnen uitrusten? Breng je zonder problemen naar 90K

ze zijn gewoon zot  qua prijzen eens je hybride of elektrisch gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, wooter said:

Probleem is dat het qua grootte niet een SUV zoals een X5 of groter is, en qua interieur en kofferruimte kleiner dan een Model S. Het is een X3 qua grootte, en 100K voor een X3?

Dat zijn argumenten van Dacia kopers. Waarom zoveel geld hangen aan een Q5 als een Duster meer ruimte biedt.

Auto's zijn meer dan euro's per kubieke meter ruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet Wooter wel gelijk geven.. je zou werkelijk dom zijn een I-Pace te kopen/verkiezen boven een tesla..

 

En die range zal inderdaad meer bij de 350 liggen en vaak een heel stuk minder in de werkelijkheid.

 

Wooter verbruikt zelf regelmatig 400wh/km bij gematigd rijden [emoji33]

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Just now, Germinal said:

Ik moet Wooter wel gelijk geven.. je zou werkelijk dom zijn een I-Pace te knopen/verkiezen boven een tesla..

Verschil zit 'm in dat een Tesla kan laden aan 120kW maximum, dat je een ruime lijst aan nuttige locaties van superchargers hebt waar je effectief 120kW krijgt, en thuis ook kan laden aan 4 uren ipv +10 uren. Echt, niet ondersteunen van driefase AC is ongelofelijk vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, wooter said:

Prijs vanaf 78900€ en dan heb je kleine velgen en nepleder. Met feature partity tegenover mijn Model X (maar geen derde rij, geen OTA software updates, geen AP, geen ....) zit ik aan 108670€.

'Kleine' velgen is met 18" relatief te noemen.

Nepleder ok, maar alle nieuwe Tesla's hebben ook enkel nepleder interieur.

OTA software update is wel degelijk beschikbaar voor de I-pace.

Het driver assist pack geeft toch een stuk autonoom rijden (geen idee hoeveel het systeem in praktijk verschilt van AP)

De first edition met al dit en meer (HUD, warmte pomp, adaptieve dempers, etc) zit aan een 104k. 

aangepast door Race7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschil zit 'm in dat een Tesla kan laden aan 120kW maximum, dat je een ruime lijst aan nuttige locaties van superchargers hebt waar je effectief 120kW krijgt, en thuis ook kan laden aan 4 uren ipv +10 uren. Echt, niet ondersteunen van driefase AC is ongelofelijk vreemd.
Bij iedere niet Tesla zit je te zeveren dat je daar niets aan hebt wegens geen snelladers en in de Tesla topics is het steeds dat je geen tijd verliest met rond te moeten rijden naar laders, daar je altijd geladen van thuis vertrekt.

Make up your mind.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
1 hour ago, Tjeu said:

Bij iedere niet Tesla zit je te zeveren dat je daar niets aan hebt wegens geen snelladers en in de Tesla topics is het steeds dat je geen tijd verliest met rond te moeten rijden naar laders, daar je altijd geladen van thuis vertrekt.

Make up your mind.

Ja, let eens goed op. Tesla's laden thuis en aan gewone publieke laadpalen aan maximum 17kW, deze Jaguar ondersteunt thuis en aan publieke gewone laadpalen maximum 7kW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, let eens goed op. Tesla's laden thuis en aan gewone publieke laadpalen aan maximum 17kW, deze Jaguar ondersteunt thuis en aan publieke gewone laadpalen maximum 7kW.
En aan hoeveel laad jij nu thuis, nu de wallbox er nog niet is? En hoe vaak komt het voor dat je batterij niet vol is smorgens? En wat is dan het probleem?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
10 minutes ago, Tjeu said:
57 minutes ago, wooter said:
Ja, let eens goed op. Tesla's laden thuis en aan gewone publieke laadpalen aan maximum 17kW, deze Jaguar ondersteunt thuis en aan publieke gewone laadpalen maximum 7kW.

En aan hoeveel laad jij nu thuis, nu de wallbox er nog niet is? En hoe vaak komt het voor dat je batterij niet vol is smorgens? En wat is dan het probleem?

3kW en ik kan niet 2 dagen na mekaar 150 km rijden. Op donderdag eindig ik vaak onder de 20%, en op vrijdag moet ik dan wel bijladen, als ik al tot in Brussel geraak met genoeg marge. Als ik dan ook nog eens aan max. 50kW kan laden (want er zijn nog geen 100kW laders in België voor andere dan Tesla) dan gaat dat bijladen toch heel wat langer duren.

De I-Pace pakt ook geen driefase dus je moet al dikke 2-fase 25A gaan voorzien om thuis 7kW te halen.

Al bij al dus geen auto waar je 100km enkele rit per dag mee kan pendelen, zonder dat je thuis en op je werk gegarandeerd kan laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eens uw zekeringkast open getrokken? Iedere kring stopcontacten is voorzien van zo 'een dikke 25A zekering'!

Dus die 7kW is voor iedereen haalbaar, zonder verzwaring van de elektrische installatie. En met die 7kW zal je na 10u ook steeds vol geladen zijn, indien je leeg rijdt. Dus voor iedereen die dagelijks minder dan 300km rijdt is er geen enkel probleem.

Voor wie meer rijdt blijft het ev-concept beperkingen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid