Ga naar inhoud

Jaguar I-Pace


Gast wooter

Aanbevolen berichten



Je kan 'm bestellen:
https://buildyour.jaguar.com/jag2/r/model/_/nl_be/i-pace_k19/3fp33
Er zit al iets niet in de haak met hun WLTP cijfers... De batterij is 90kWh maar ze geven een gemiddeld verbruik van 21,2kWh/100km aan oftewel 212Wh/km. Als je echt alle Wh's uit de batterij trekt, zou je dus met dat gemiddeld verbruik maar 424km eruit moeten halen, en niet de geclaimde 480km. Daarom ook dat de EPA cijfers in de VS heel wat conservatiever zijn, met een verwachte range van 354km.
Topsnelheid is beperkt tot 200 km/u (250 voor de Tesla's) en een 0-100 van 4,8 wat enkel de oudere Tesla's op hun kloten geeft.
Prijs vanaf 78900€ en dan heb je kleine velgen en nepleder. Met feature partity tegenover mijn Model X (maar geen derde rij, geen OTA software updates, geen AP, geen ....) zit ik aan 108670€.


Jouw walvis heeft ook nepleder en dat is volgens jou de max?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Al eens uw zekeringkast open getrokken? Iedere kring stopcontacten is voorzien van zo 'een dikke 25A zekering'!

Dus die 7kW is voor iedereen haalbaar, zonder verzwaring van de elektrische installatie. En met die 7kW zal je na 10u ook steeds vol geladen zijn, indien je leeg rijdt. Dus voor iedereen die dagelijks minder dan 300km rijdt is er geen enkel probleem.

Voor wie meer rijdt blijft het ev-concept beperkingen hebben.

Jaguar zegt 80% geladen na 10 uur. Vol is 13u.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Jaguar zegt 80% geladen na 10 uur. Vol is 13u.
Komt toch overeen met wat ik zeg : dagelijks max 300km is geen probleem. Bij meer kijk je beter naar iets anders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/2/2018 om 11:20, wooter zei:

Je kan 'm bestellen:

https://buildyour.jaguar.com/jag2/r/model/_/nl_be/i-pace_k19/3fp33

Prijs vanaf 78900€ en dan heb je kleine velgen en nepleder. Met feature partity tegenover mijn Model X (maar geen derde rij, geen OTA software updates, geen AP, geen ....) zit ik aan 108670€.

Ja tis dat, wat is 30.000 euro dezer dagen he ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-3-2018 om 11:20, wooter zei:

snelheid is beperkt tot 200 km/u (250 voor de Tesla's) en een 0-100 van 4,8 wat enkel de oudere Tesla's op hun kloten geeft.

Prijs vanaf 78900€ en dan heb je kleine velgen en nepleder. Met feature partity tegenover mijn Model X (maar geen derde rij, geen OTA software updates, geen AP, geen ....) zit ik aan 108670€.

3de zetelrij is niet voor iedereen een verkoopsargument. Ik zou ze niet moeten.

Ik heb zelfs niet echt een 2de zetelrij nodig. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt toch overeen met wat ik zeg : dagelijks max 300km is geen probleem. Bij meer kijk je beter naar iets anders.


Met die i Pace mag je uw pollekes kussen als je 300 km range haalt..

Zelfs Wooter moet toegeven ( data afkomstig van hemzelf) dat hij ( met dit weer ) de eerste 50km niet onder de 400wh/km kwam.. en dan nog in rustige rijstijl..

Zal wel hetzelfde zijn voor een ipace.

Laat ons nu nog zeggen 300wh/km gemiddelde wat Wooter al bevestigde dan kan je nog geen 300 km doen he.. want een batterij heeft sowieso een soort brick protection en nog een paar kw voor infotainment etc.. en je rijdt ook niet van 100% tot 0%.. reken dus eerder op een 250 km.

Trouwens Hoe dichter bij de 0% soc komt hoe lager je vermogen wordt.. uw 400pk auto wordt dan nog een 50pk auto ( en minder ) je mag misschien nog 3-4% range hebben mar de kans bestaat dat de batterij onvoldoende vermogen levert om nog een helling aan te kunnen.

Om je batterij langer te kunnen gebruiken raadt tesla zelfs aan max 90% te laden.

Ik wil maar zeggen dat over range altijd te optimistisch wordt gedaan.

Niet voor niets rijden er veel Tesla’s aan 100 per uur.

Met mijn hybride heb ik uit mijn 15kw batterij max 42 km gehaald ( snelweg aan 90) maar in de koude is dat eens 13km geweest.

Ik kan van mijn batterij maar 12kw gebruiken..

Doe die cijfers dus * 7.5 en je hebt ongeveer de range van een ipace.

Nu laat ons wel wezen, voor de gemiddeld gebruiker volstaat een effectieve range van 250km ruimschoots eh
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Germinal zei:

 



Nu laat ons wel wezen, voor de gemiddeld gebruiker volstaat een effectieve range van 250km ruimschoots eh

blijf dat toch weinig vinden, en ook de reden dat ik uiteindelijk niet voor volledig elektrisch gegaan ben. want eens naar oostende rijden, wil zeggen dat je zeker niet mag vergeten zijn om hem 's avonds in het stopcontact te steken of je hebt 's morgens een probleem. (je gaat hem vermoedelijk niet vlugvlug ergens kunnen gaan voltanken)

wat je met een hybride of gewone motor niet kan voorhebben. rijbereik is sowieso groter en je kan vlug ergens tanken.

en op reis gaan is ook in vele stops. (oké je kan met het vliegtuig gaan, oké je kan een wagen huren, maar dat trekt je budget toch ook serieus op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Helemaal gelijk @Germinal behalve

1 hour ago, Germinal said:

Niet voor niets rijden er veel Tesla’s aan 100 per uur.

Ik zie er nooit rijden :)

Die beperking van vermogen is ook echt helemaal op het einde, als je echt nog maar enkele kilometers range over hebt :)

Voor de rest geloof ik niks van die WLTP cijfers, zeker omdat het gemiddelde verbruik hoger is dan de geclaimde range. De EPA cijfers hakken er 100km range vanaf, wat al heel wat realistischer zal zijn. De I-Pace is hoger dan een Model S en minder aerodynamisch, dus ik verwacht eigenlijk vergelijkbare cijfers als een Model X (dus 300Wh/km) en dan krijgt die range op zijn kloten.

En tot daar aan toe, maar dat je dan maar aan 7kW kan laden, of theoretisch aan 100kW maar in de praktijk maar aan 50kW want er zijn nog geen 100kW palen, ...

Ik krijg zeker met die 7kW het gevoel alsof ze thuis laden niet als een oplossing willen presenteren, zodat je nog altijd gewoon gaat zijn om slaafs bij een snellader af te tikken, net zoals met een benzineauto... Het is een heel vreemde vorm van besparen, want vooraan zit al niks (want je hebt geen koffer) en toch steekt men er geen 17kW omvormer in...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wil zeggen dat je zeker niet mag vergeten zijn om hem 's avonds in het stopcontact te steken of je hebt 's morgens een probleem. (je gaat hem vermoedelijk niet vlugvlug ergens kunnen gaan voltanken)
wat je met een hybride of gewone motor niet kan voorhebben. rijbereik is sowieso groter en je kan vlug ergens tanken.
en op reis gaan is ook in vele stops. (oké je kan met het vliegtuig gaan, oké je kan een wagen huren, maar dat trekt je budget toch ook serieus op)


Wel ik heb dat dus 1 keer voorgehad met mijn hybride.. ingestoken en s morgens stapte ik in en batterij stond op 0... blijkbaar had ie dus niet geladen.. zou inderdaad wel een ramp zijn met een full electric.. denk wel niet dat ik het nog eens zou voorhebben maar zeg nooit nooit ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Neem maar van me aan dat je met een EV nooit vergeet om 'm in te steken. Dat wordt een gewoonte.

En als je het echt denkt te vergeten, kan je via apps via de Tesla API bij een Tesla zo instellen dat de app je verwittigt als ie bijvoorbeeld om 23u niet aan het laden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, wooter zei:

Neem maar van me aan dat je met een EV nooit vergeet om 'm in te steken. Dat wordt een gewoonte.

En als je het echt denkt te vergeten, kan je via apps via de Tesla API bij een Tesla zo instellen dat de app je verwittigt als ie bijvoorbeeld om 23u niet aan het laden is.

Ik denk niet dat Jag die Tesla App zal leveren. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Tjeu zei:

Al eens uw zekeringkast open getrokken? Iedere kring stopcontacten is voorzien van zo 'een dikke 25A zekering'!

Dus die 7kW is voor iedereen haalbaar, zonder verzwaring van de elektrische installatie. En met die 7kW zal je na 10u ook steeds vol geladen zijn, indien je leeg rijdt. Dus voor iedereen die dagelijks minder dan 300km rijdt is er geen enkel probleem.

Voor wie meer rijdt blijft het ev-concept beperkingen hebben.

Stopcontacten worden afgezekerd op 20A, dus 4,6kW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75

Een dedicated stopcontact aanleggen...

of de combinatie met een slimme lader en zonnepanelen. Meet je huiselijk verbruik en stuuurt de overschot door naar de auto... zo ook gedurende de nacht, alle capaciteit ter beschikking van je dedicated stopcontact. 

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de grootste pro's van de jag tov een Tesla is de breedte. Een Tesla is Amerikaans breed, de Jag europees. Dat scheelt al snel een 20cm. Lijkt niet veel, maar het zorgt er wel voor dat je op de doorsnee winkelparking of in een ondergrondse parking steeds moet gaan zoeken naar een plaatsje waar de wagen in kan en waar je zelf nog uit kan. In het begin kan je daar mee leven, maar na een tijdje gaat dat toch vervelen. 

Uiteraard afhankelijk van het gebruik. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Tjeu said:

Een van de grootste pro's van de jag tov een Tesla is de breedte. Een Tesla is Amerikaans breed, de Jag europees. Dat scheelt al snel een 20cm. Lijkt niet veel, maar het zorgt er wel voor dat je op de doorsnee winkelparking of in een ondergrondse parking steeds moet gaan zoeken naar een plaatsje waar de wagen in kan en waar je zelf nog uit kan. In het begin kan je daar mee leven, maar na een tijdje gaat dat toch vervelen. 

Uiteraard afhankelijk van het gebruik. 

Dan krijg je het argument: "falcon doors", "summon" ....

 

Dat die kwiet naast je in zijn Dacia dat niet heeft en zijn deur in je auto gaat rammen is een detail natuurlijk.

 

Is trouwens hetgeen me ook stoort aan de Model S. VEEL te groot. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, BMWMB said:

Geen trekhaak te verkrijgen op deze I-pace, dus geen geschikte opvolger voor onze RRS.

:lolz: 

Ja een paardenremorque trekken met een EV. Ik zie je al staan bij de Supercharger met een effectieve range van 100km :P 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Tjeu said:



Is een paard in een trailer niet een beetje zoals een hond dragen voor zijn wandeling?

Je hebt zelfs mensen die een auto die niet kapot is op een trailer zetten, om er ergens mee te gaan rijden!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

:lolz: 

Ja een paardenremorque trekken met een EV. Ik zie je al staan bij de Supercharger met een effectieve range van 100km :P 

Ik moet toch zeggen dat er heel wat Model X'en op de paardenwedstrijden staan met trailer. Zou de batterij veel last hebben van zo'n trailer? Met onze 2 pony's zal het gewicht ongeveer 1.600kg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid