Ga naar inhoud

Welke 991.2 GT3?


BMWMB

Welke 991.2 GT3?  

82 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke 991.2 GT3?

    • Touring, met manuele versnellingsbak
    • Met spoiler en manuele versnellingsbak
    • Met spoiler en PDK


Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Salokin zei:

Als je aan een constante van 170 km/u rijdt dan wordt het monotone motorlawaai door de hoge toeren storend, geen idee hoe hoog je dan met een GT3 in toeren zit.

Je zou eens met de CVT Audi A4 van mijn pa moeten rijden.... Altijd dezelfde monotone toon, bij gelijk welke snelheid en pedaalstand (op WOT na). ZzZZZZ

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, WoKe zei:

Dan koop je beter een 7-reeks diesel :P
Als je zo'n compromissen wil dan koop je beter geen GT3

Ik zou hem er uiteraard niet voor laten staan maar als je die auto dagelijks gaat gebruiken, zoals ik nu met mijn M3, dan zijn er momenten dat ik een 7de mis.  Doet voor de rest geen afbreuk aan de eigenschappen van de GT3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou jonges, ik weet niet of jullie het pollresultaat al effe bekeken hebben maar de posers die liever met een vleugelloze fashionkever rondkarren zijn hier wel mooi DIK in het nadeel, hah! <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wel ik moest er deze nacht om 3u uit voor een vlucht en heb eens de moeite gedaan om 1 en ander uit te vlooien, een test of 5 te lezen en een video of 5 te bekijken.

Daarna ook eens alle performance cijfers opgezocht en daar een sausje eigen ervaring over gegoten.

 

Waar ik initieel voor manueel en spoiler ging, zonder enige twijfel,is dat omgeslagen naar PDK.

 

Korte verklaring

 

- de auto/motor is een stuk « sherper », agressiever met de pdk

- deze motor en deze kar zijn zo performance minded dat deze auto meer dan ooit gemaakt is voor een PDK.

- Ik ben als individu ook nogal voor « performance » zowel puur uit rijplezier als on track. Ik verken een auto graag op zijn scherpst

- tenslotte heb je de performance cijfers op zich en daar zit toch een imo heel groot verschil in wat nogmaals onderstreept dat het het betere huwelijk is.

- En dan iets waar veel mensen in theorie niet aan denken maar...... als je regelmatig on track gaat loert het gevaar « misshift » om de hoek. Natuurlijk vinden we onszelf zo goed dat het je niet kan overkomen, ik heb het al veelvuldig gezien, zelf meegemaakt en ken weinig (race) piloten die het nooit hebben meegemaakt. Heb het maar voor op een GT3. Dit punt is net waar onze forum theorie énorm kan botsen met praktijk.

 

Pas op mijn keuze zou deze van 51 vs 49% zijn, want je geeft het manuele plezier op (en dat is niet min)! Echter mijn drang om met zo een « goed » mogelijk geheel te rijden en de track safety geven de doorslag.

Bovendien, in mijn geval, met een « pure » manueel in de garage hoef ik het manueel werken niet te missen.

 

Conclusie : gisteren koos ik blind manueel, na eens goed nadenken kom ik tot een andere conclusie (al is het nipt).

 

  • Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Identiek dezelfde bedenkingen gemaakt. Ik zou wel een manuele speccen maar eigenlijk is dit een PDK-kar. Zo'n flipperkast zou mij op Spa dik 2 seconden opleveren. Dat ik niet prestatiegericht ben heb je onlangs terecht in vraag gesteld. ;-) Ik zou die 2 seconden willen pakken, door mezelf te proberen bewijzen dat ik dat met mijn manuele bak ook geregeld krijg. (Utopie.) En dan komt het volgende op de proppen:

Naast (motorschade door overrev door)  misshift is er gewoon ook nog het verminderde risico als je met een flipper-GT3 trackt, vooral dan bij het aanremmen/terugschakelen/insturen, omdat je meer cpu-rekenkracht (in eigen hoofd) over houdt pm je instuurpunt en apex te pakken. 

Moeilijke... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja puur circuit: ik rijd het liefst manueel omdat de betere piloot meer verschil kan maken als het met dezelfde auto is...... ik weet nu niet direct dat het mijn instuurpunten etc.....echt beïnvloed, heb alleszins dat gevoel niet. Het is gewoon het schakelen op zich dat trager is. Denk dat ir_fuel dat ook via de jarenlange data kan bevestigen.....

 

PDK is alleszins « saaier » en vraagt een meer klinische rijstijl. Je maakt ook geen verschil met je « concurrent » door schakelen.

 

Ik zag dat bv op de seq bij de Funcup en BMW, door met tussengas te rijden was ik in verhouding een stuk sneller dan op droog, ook vielen snellere droge piloten wat meer door de mand.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minutes ago, Denniske said:

Niejeniejenieje! 

Niks zo heerlijk als die zalige 4 liter motor die tot 9000 toeren kan trekken en zo een hemelse klank maakt in "D" te rijden en te voelen opschakelen aan 1900 rpm :inlove: 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Jokke_vlo said:

PDK is alleszins « saaier » en vraagt een meer klinische rijstijl. Je maakt ook geen verschil met je « concurrent » door schakelen.

Voor uw bankrekening geen slechte zaak, de video's van de RS en de "man handling" van de schakelpook in het achterhoofd hebbende :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor uw bankrekening geen slechte zaak, de video's van de RS en de "man handling" van de schakelpook in het achterhoofd hebbende :lol: 



Ik krijg steeds de opmerking dat mijn syncros het lang trekken idem met de koppeling bij de Lotus...... als ik zie wanneer anderen daar last van hebben zal dat de laatste jaren wel meevallen.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid