Ga naar inhoud

Welke 991.2 GT3?


BMWMB

Welke 991.2 GT3?  

82 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke 991.2 GT3?

    • Touring, met manuele versnellingsbak
    • Met spoiler en manuele versnellingsbak
    • Met spoiler en PDK


Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ja puur circuit: ik rijd het liefst manueel omdat de betere piloot meer verschil kan maken als het met dezelfde auto is...... ik weet nu niet direct dat het mijn instuurpunten etc.....echt beïnvloed, heb alleszins dat gevoel niet. Het is gewoon het schakelen op zich dat trager is. Denk dat ir_fuel dat ook via de jarenlange data kan bevestigen.....

 

PDK is alleszins « saaier » en vraagt een meer klinische rijstijl. Je maakt ook geen verschil met je « concurrent » door schakelen.

 

Ik zag dat bv op de seq bij de Funcup en BMW, door met tussengas te rijden was ik in verhouding een stuk sneller dan op droog, ook vielen snellere droge piloten wat meer door de mand.

 

Geef maar toe dat je een 7de versnelling wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Je maakt ook geen verschil met je « concurrent » door schakelen.

Die uitspraak alleen al geeft aan dat PDK voor jou de beste keuze is.
Bij een manuele zijn er geen concurrenten. Enkel jezelf, het avontuur, de open baan, ... http://www.getpalmd.com/2016/08/best-driving-roads-europe/

Best driving roads in Europe - Colle del Nivolet, Italy

(Eventueel is er boven op de berg ook een plaatselijke Helga met verse apfelstrudel. En nee, de relatie MT - "driving road" is niet exclusief.)

 

Congrats, welk kleur wordt het? :)

 

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Lotus is redelijk puur en manueel dat soort driving is me niet onbekend en doe zo toch een +1000 km per jaar [emoji6]

 

Ik had trouwens een manueel besteld en deze ochtend de wijziging gevraagd na grondige studie [emoji4]

 

Een manueel zou me trouwens helemaal niet storen ! De eerlijk hoofdreden is het gevaar op misshift en dat deze GT3 me meer “een” lijkt te vormen met een PDK.

Ten koste van schakelplezier absoluut waar !

Het heeft niet direct met uw zinnetje te maken anders had mijn oorspronkelijke slot er al anders uit gezien

 

Ben echter niet zeker of ik de bestelling ga houden....

 

Over kleuren wordt hier al zoveel geleuterd let it be.

 

Favo was signal yellow maar 12.000 leggen voor een kleur , neeje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp die opmerking betreffende misshift - maar dat risico is natuurlijk groter indien je zoals jij alles er uit wilt halen. 

Voor de roadgoing people met een occasionele trackday is dat risico al veel kleiner en ligt de focus qua plezier op wat andere vlakken.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Lefty said:

Voor de roadgoing people met een occasionele trackday is dat risico al veel kleiner en ligt de focus qua plezier op wat andere vlakken.

Sowieso.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp die opmerking betreffende misshift - maar dat risico is natuurlijk groter indien je zoals jij alles er uit wilt halen. 
Voor de roadgoing people met een occasionele trackday is dat risico al veel kleiner en ligt de focus qua plezier op wat andere vlakken.

Juist . Al denk ik dat de auto ergens ook om een PDK vraagt, maar dat is mijn analyse ....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het met PDK inderdaad een homogener geheel is. Kan je ni omheen.

Moest je ni zo competitief ingesteld staan en ni tracken zou maneel een mooie keus zijn.
Zelf zou ik ook pdk nemen omwille van dezelfde redenen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ja puur circuit: ik rijd het liefst manueel omdat de betere piloot meer verschil kan maken als het met dezelfde auto is...... ik weet nu niet direct dat het mijn instuurpunten etc.....echt beïnvloed, heb alleszins dat gevoel niet. Het is gewoon het schakelen op zich dat trager is. Denk dat ir_fuel dat ook via de jarenlange data kan bevestigen.....

 

PDK is alleszins « saaier » en vraagt een meer klinische rijstijl. Je maakt ook geen verschil met je « concurrent » door schakelen.

 

Ik zag dat bv op de seq bij de Funcup en BMW, door met tussengas te rijden was ik in verhouding een stuk sneller dan op droog, ook vielen snellere droge piloten wat meer door de mand.

 

Bedoel je dat je liefst met allemaal manueel rijdt (circuit) omdat je dan als betere piloot het verschil kan maken? Want dat snap ik. En idem: 't is moeilijker, dus eerlijker en ook meer uitdaging.

Schat je in dat een goede of zelfs toppiloot met een manuele GT3 sneller rondjes lapt dan met een PDK? Lijkt me toch lastig... waar zou het voordeel kunnen liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tov wie ? Dezelfde piloot gaat altijd sneller zijn met een PDK, punt. Op spa schat ik dat op 1.5 sec misschien zelfs 2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Mijn Lotus is redelijk puur en manueel dat soort driving is me niet onbekend en doe zo toch een +1000 km per jaar emoji6.png

 

Ik had trouwens een manueel besteld en deze ochtend de wijziging gevraagd na grondige studie emoji4.png

 

Een manueel zou me trouwens helemaal niet storen ! De eerlijk hoofdreden is het gevaar op misshift en dat deze GT3 me meer “een” lijkt te vormen met een PDK.

Ten koste van schakelplezier absoluut waar !

Het heeft niet direct met uw zinnetje te maken anders had mijn oorspronkelijke slot er al anders uit gezien

 

Ben echter niet zeker of ik de bestelling ga houden....

 

Over kleuren wordt hier al zoveel geleuterd let it be.

 

Favo was signal yellow maar 12.000 leggen voor een kleur , neeje

Waarom overweeg je te annuleren? :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Tov wie ? Dezelfde piloot gaat altijd sneller zijn met een PDK, punt. Op spa schat ik dat op 1.5 sec misschien zelfs 2

 

Zichzelf ja, en idd wat ik dacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom overweeg je te annuleren? [emoji20]


- vrouw en kinderen zien dat niet graag
- ik maak veel gebruik achterbank GTS
- te overlappend met exige

Eerst ging ik de Exige van de hand doen maar ....... nee ik ga die enorm missen
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

 


- vrouw en kinderen zien dat niet graag
- ik maak veel gebruik achterbank GTS
- te overlappend met exige

Eerst ging ik de Exige van de hand doen maar ....... nee ik ga die enorm missen

 

Mijn bod van 25k is nog steeds geldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid