Ga naar inhoud

Mercedes-Benz G-Klasse 2018


Speedhunter

Aanbevolen berichten

Oef pak van mijn hart dat het DNA van de vorige er nog inzit. Hopelijk met hybrides.

Dit is de nieuwe G.

 

Vanmorgen presenteerde Mercedes een setje spyshots voor de bühne, om ons alvast lekker te maken voor de onthulling. Later deze maand trekt de Duitse autobouwer officieel het doek van de nieuwe G, maar inmiddels zijn enkele persplaten van de nieuwe G-klasse op de interwebz verschenen. Iemand bij Mercedes is nu waarschijnlijk heel hard aan het schelden.

Zonder camo-pyjama zijn de vernieuwingen een stuk beter te zien. Mercedes koos (uiteraard) voor evolutie en geen revolutie. De grootste zichtbare vernieuwingen zijn te zien in het interieur, dat volledig op de schop is gegaan. Qua uiterlijk zien we moderne koplampen en andere bumpers, maar over het algemeen geen spannende wijzigingen. De meeste nieuwigheden zullen op technisch vlak zijn.

 

Naast de foto’s is er ook extra informatie naar buiten gekomen. Zo komt de vernieuwde G voortaan met een moderne negentraps automaat. 40 procent van het vermogen zal op de voorwielen worden losgelaten, 60 procent gaat naar achteren. Meer technische informatie over onder meer de beschikbare motoren is nog even afwachten. Op 15 januari is de officiële presentatie.

 

g-klasse-2018-10006.jpg

g-klasse-2018-10007.jpg

g-klasse-2018-10008.jpg

g-klasse-2018-10009.jpg

g-klasse-2018-10010.jpg

g-klasse-2018-10011.jpg

Bron: http://www.autoblog.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wat bedenkingen:

Alle scherpe kantjes zijn precies afgerond.

Waarom hebben ze de ramen kleiner gemaakt. Oogt zo lomp nu.

Die 10cm stootstrip voor de voordeur ziet er zo knullig uit.

Waarom zo een vrouwelijke buitenspiegels op zo een mannelijke jeep. Waarschiojnlijk omv de aerodynamica, maar toch..

 

1200px-Mercedes-Benz_W463_G_350_BlueTEC_

g-klasse-2018-10006.jpg&key=0d19851ff4ea

aangepast door Stabilo Boss
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt zeker een punt maar het had zoveel erger en slechter gekunnen had dit een 'nieuw' model geweest...Waar je de vorige niet meer in kon herkennen...Wat ik dacht dat ze gingen doen maar de koets van +40 jaar geleden zit er nog in :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wat bedenkingen:
Alle scherpe kantjes zijn precies afgerond.
Waarom hebben ze de ramen kleiner gemaakt. Oogt zo lomp nu.
Die 10cm stootstrip voor de voordeur ziet er zo knullig uit.
Waarom zo een vrouwelijke buitenspiegels op zo een mannelijke jeep. Waarschiojnlijk omv de aerodynamica, maar toch..

Helemaal akkoord.. Dashboard idem...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk gewoonweg.

Geen kritiek van mijn part, perfect uitgevoerd door Benz. Nl. volledig aangepakt maar het ziet eruit als een facelift. Normaal zou ik dat jammer vinden, bij de G is het een must.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, William Blake zei:

Initieel wat twijfel over de koplampen.

Vreemde kleur weeral...

Komt wel goed :D

AMG volgt snel.

Kan jij bevestigen of er hybrides komen in deze nieuwe G?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, William Blake zei:

Ik moet mezelf er inderdaad aan herinneren dat dit een volledig NIEUW model is.

 

Schijnt een PAK breder te zijn dan de vorige? Dat is wat @Carlito me zei alleszins. Dus eens je hem IRL ziet zal het verschil wel groot zijn.


Ik hoop dat ie goed rijdt, dan koop ik (op termijn) eentje. Een G is super awesome maar een W463 rijdt gewoon dramatisch slecht on road.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, RRD zei:

 

Schijnt een PAK breder te zijn dan de vorige? Dat is wat @Carlito me zei alleszins. Dus eens je hem IRL ziet zal het verschil wel groot zijn.


Ik hoop dat ie goed rijdt, dan koop ik (op termijn) eentje. Een G is super awesome maar een W463 rijdt gewoon dramatisch slecht on road.

Als ik me niet vergis 10cm breder en 15 cm langer ongeveer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geheel akkoord met de opmerkingen Stabilo Boss, maar het heeft tenminste nog echt G-DNA!

Het had zoveel slechter gekund, maar dit blijft een schitterend ding :inlove:

Daarmee richting de alpen knallen, pfoeh...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de lotto win mag je meteen eentje opschrijven @William Blake :D.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de mijne nog niet gemist heb, ma bon een W460 is geen vergelijk natuurlijk. Ik koop dat ooit nog terug, liefst wel een modernere versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid