Ga naar inhoud

inschrijving voertuig bij DIV


gTa

Aanbevolen berichten

Een topic over "den DIV", zowat de meest archaïsche, slechtst werkende en hoogst kolderpercentage kennende overheidsdienst die ons land rijk is (en we hebben er een pak, overheidsdienste,, dus dat kan tellen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje: ik zie dat er nooit nog douaniers aanwezig zijn bij de DIV-antennes (b.v. Gent). Op de website van de DIV staat enkel maar iets over een geïmporteerd voertuig inschrijven bij het loket van Brussel. Betekent dit dat een geïmporteerd voertuig enkel maar via het loket van Brussel kan ingeschreven worden? Het kan niet meer in de antennes? Iemand recente ervaring mee, @PJH bv?

Edit: whoops, te snel geweest. https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/inschrijving_van_voertuigen/andere_locaties/geimporteerd_voertuig_andere_locaties Kan dus elders ook.

Dus wel nog douaniers aanwezig, 1 dag (op maandag in Gent). Afspraak te maken. Okay.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, gTa zei:

Een topic over "den DIV", zowat de meest archaïsche, slechtst werkende en hoogst kolderpercentage kennende overheidsdienst die ons land rijk is (en we hebben er een pak, overheidsdienste,, dus dat kan tellen).

De douaniers zouden gaan staken omdat ze zich voorgestoken voelen, maar dat zou betekenen dat ze iets doen. Dus laten ze het voorbij gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, gTa zei:

Vraagje: ik zie dat er nooit nog douaniers aanwezig zijn bij de DIV-antennes (b.v. Gent). Op de website van de DIV staat enkel maar iets over een geïmporteerd voertuig inschrijven bij het loket van Brussel. Betekent dit dat een geïmporteerd voertuig enkel maar via het loket van Brussel kan ingeschreven worden? Het kan niet meer in de antennes? Iemand recente ervaring mee, @PJH bv?

Edit: whoops, te snel geweest. https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/inschrijving_van_voertuigen/andere_locaties/geimporteerd_voertuig_andere_locaties Kan dus elders ook.

Dus wel nog douaniers aanwezig, 1 dag (op maandag in Gent). Afspraak te maken. Okay.

Onderaan de pagina van die link staat "Deze procedure is niet van toepassing voor gepersonaliseerde platen." Morgen toch nog even horen wat ze daar exact mee bedoelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, thiva said:

Je verzekeraar kan de inschrijving gewoon voor je regelen. Zo hoef je zelf geen tijd te verdoen bij de DIV. 

Voor een Belgische wagen, maar niet eentje uit het buitenland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Lefty zei:

Voor een Belgische wagen, maar niet eentje uit het buitenland.

Toch wel. Laatst heeft onze verzekeraar dit nog voor ons gedaan. Was eerst ook van plan om zelf naar de DIV te gaan, maar dat bleek niet nodig. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het belachelijk dat je nog altijd zelf naar de DIV moet voor een oldtimerplaat (indien je ze de dag erna wil, want kan niet via web-DIV), maar niet meer de plaat meteen mee krijgt. Inefficiëntie ten top, en bevestigd nogmaals het cliché dat overheidsdiensten al decennia lang dragen.

Ik hoop ook dat 'Anneke' (mensen van omgeving Gent en vroeger omgeving Harelbeke zullen ze ongetwijfeld wel kennen) zeer snel met pensioen gaat of een andere job zoekt... Die is zo incompetent als het maar kan zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Vraagje: ik zie dat er nooit nog douaniers aanwezig zijn bij de DIV-antennes (b.v. Gent). Op de website van de DIV staat enkel maar iets over een geïmporteerd voertuig inschrijven bij het loket van Brussel. Betekent dit dat een geïmporteerd voertuig enkel maar via het loket van Brussel kan ingeschreven worden? Het kan niet meer in de antennes? Iemand recente ervaring mee, @PJH bv?

Edit: whoops, te snel geweest. https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/inschrijving_van_voertuigen/andere_locaties/geimporteerd_voertuig_andere_locaties Kan dus elders ook.

Dus wel nog douaniers aanwezig, 1 dag (op maandag in Gent). Afspraak te maken. Okay.

Ik heb dat zonder afspraak gedaan, in Oostende. 11u, minder volk. O-plaat, import eigen voertuig. Geen problemen mee gehad, integendeel. Nummerplaat waarmee m'n kar gekeurd werd voor inschrijving was deze van m'n vrouw. Stond dus op haar naam. In principe moet dan ook de aanvraag voor inschrijving van de oldtimer op haar naam gebeuren, maar had al mijn gegevens ingevuld. Had ook haar id niet bij. Was geen probleem. Toen ik vroeg of het in orde zou komen, zei ze "het IS in orde mijnheer, en al de rest heb ik niet gehoord".

2 uren geleden, Lefty zei:

Voor een Belgische wagen, maar niet eentje uit het buitenland.

Peut.

Mijn verzekeraar was er zelfs van verwonderd dat ik zelf invoerderke speelde, gevolgd door "goh, moest iedereen dat nu eens doen, maar ja, 't is een puzzel he, de meesten durven dat niet".

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gTa zei:

Vraagje: ik zie dat er nooit nog douaniers aanwezig zijn bij de DIV-antennes (b.v. Gent). Op de website van de DIV staat enkel maar iets over een geïmporteerd voertuig inschrijven bij het loket van Brussel. Betekent dit dat een geïmporteerd voertuig enkel maar via het loket van Brussel kan ingeschreven worden? Het kan niet meer in de antennes? Iemand recente ervaring mee, @PJH bv?

Edit: whoops, te snel geweest. https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/inschrijving_van_voertuigen/andere_locaties/geimporteerd_voertuig_andere_locaties Kan dus elders ook.

Dus wel nog douaniers aanwezig, 1 dag (op maandag in Gent). Afspraak te maken. Okay.

Ik ben eerst naar de douane geweest in Gent voor de import, en daarna naar de DIV in oostende (wegens zogezegd geen andere open, zie mijn topic van de Lotus) om hem ook effectief in te schrijven.

Money well spent :inlove:

IMG_0335.jpg

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Gent zat (zit?) de douane aan het rond punt aan de Weba (Muide). Ik heb daar indertijd nog ne foto van getrokken omdat ik dacht op de set van “De Collega’s” terecht gekomen te zijn. Qua interieur, ambtenaren en service klopte het zo hard. Met een vleugje DIW (sketch van die ambtenaren die in de slagerij werken).

En dat allemaal voor ne stempel, een roos formulier en een takszegelke van 20 cent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, thiva said:

Je verzekeraar kan de inschrijving gewoon voor je regelen. Zo hoef je zelf geen tijd te verdoen bij de DIV. 

Kan hij niet onmiddellijk en online doen zoals voor BE wagens.

Uiteraard kan hij daarvoor in jouw plaats in een DIV antenne gaan zitten. Maar iemand zal moeten langsgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, WoKe said:

In Gent zat (zit?) de douane aan het rond punt aan de Weba (Muide). Ik heb daar indertijd nog ne foto van getrokken omdat ik dacht op de set van “De Collega’s” terecht gekomen te zijn. Qua interieur, ambtenaren en service klopte het zo hard. Met een vleugje DIW (sketch van die ambtenaren die in de slagerij werken).

En dat allemaal voor ne stempel, een roos formulier en een takszegelke van 20 cent.

IMG_4499.JPG.3ee95ee650c94a81fb3d3adf18c67509.JPG

IMG_4501.JPG.b6b4aaa87bdaaa1d24ee54d3a826d7cf.JPG

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, thiva zei:

Je verzekeraar kan de inschrijving gewoon voor je regelen. Zo hoef je zelf geen tijd te verdoen bij de DIV. 

dat kan zeker, als je een eeuwigheid wil wachten op je inschrijving... GTI heeft me zo 3 weken gekost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, WoKe said:

Is in Gent zeker, maar als ze al verhuisd waren naar het gelijkvloers.
Als ze nog boven zaten was het veel meer 'vintage' :P

Oudste foto is meer dan 6 jaar oud, en het is niet dat ze daar net naartoe waren verhuisd. :D

'Boven' moet een ander adres zijn geweest dan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, ICM said:

Oudste foto is meer dan 6 jaar oud, en het is niet dat ze daar net naartoe waren verhuisd. :D

'Boven' moet een ander adres zijn geweest dan?

 

Goh, denk dat ze 10j geleden (toen ik een van de eerste A5’s nieuw uit DLD invoerde) op eerste verdiep zaten in zelfde gebouw. Ergens aan de achterkant. En de laatste keer dat ik er was moet ook al 6j geleden zijn, en toen zaten ze beneden rechts. Wel nog altijd dezelfde bearded woman :-)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je verzekeraar kan inderdaad naar de DIV gaan voor jouw plaat, mits wat extra papierwerk onder de vorm van volmacht, kopie ID,... .  Maar net als jezelf verschijt hij daar fantastisch veel kostbare tijd.  Hij mag ook maar vier aanvragen per keer meenemen.

Mijn buur is verzekeringsmakelaar, en trekt zo één keer per week naar Gent.  Af en toe doet hij een doos pralinekes mee voor Anneke, waardoor ze zich wat soepeler opstelt.

Voor onze Mini heeft de garage (Auto Frank, wij hadden immers de lotto gewonnen, @ICM) de inschrijving geregeld. Ik moest enkel een verzekeringsvignet uit mijn boekentas halen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid