Ga naar inhoud

inschrijving voertuig bij DIV


gTa

Aanbevolen berichten

44 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Dat grijs en groen van klasseurkasten is niet beschikbaar als koetswerkkleur bij autos zeker?

Nardo en olijfgroen

37 minuten geleden, ICM zei:

Dat gedoe aan die printer is trouwens na 10 minuten prutsen en vloeken aan de computer.

Geen papier meer. :lolz:

 

Waar bleef Tomski ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, WoKe zei:

In Gent zat (zit?) de douane aan het rond punt aan de Weba (Muide). Ik heb daar indertijd nog ne foto van getrokken omdat ik dacht op de set van “De Collega’s” terecht gekomen te zijn. Qua interieur, ambtenaren en service klopte het zo hard. Met een vleugje DIW (sketch van die ambtenaren die in de slagerij werken).

En dat allemaal voor ne stempel, een roos formulier en een takszegelke van 20 cent.

Zat. Sinds een 2-tal jaar niet meer. Zitten nu in 't gebouw waar die van de belasting ook zitten, aan de St.Lievenslaan. 't Gebouw is een paar decennia moderner (maar nog altijd stokoud) en de competentie van de medewerkers daar straalt nog altijd 0,0 uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Bompa zei:

Ik heb dat zonder afspraak gedaan, in Oostende. 11u, minder volk. O-plaat, import eigen voertuig. Geen problemen mee gehad, integendeel. Nummerplaat waarmee m'n kar gekeurd werd voor inschrijving was deze van m'n vrouw. Stond dus op haar naam. In principe moet dan ook de aanvraag voor inschrijving van de oldtimer op haar naam gebeuren, maar had al mijn gegevens ingevuld. Had ook haar id niet bij. Was geen probleem. Toen ik vroeg of het in orde zou komen, zei ze "het IS in orde mijnheer, en al de rest heb ik niet gehoord".

Thanks!

4 uren geleden, PJH zei:

Ik ben eerst naar de douane geweest in Gent voor de import, en daarna naar de DIV in oostende (wegens zogezegd geen andere open, zie mijn topic van de Lotus) om hem ook effectief in te schrijven.

Money well spent :inlove:

IMG_0335.jpg

 

Zonder afspraak of met afspraak? @PJH

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, WoKe zei:

En die heeft als ik me niet vergis ne serieuze beginnende baard :wacko:

Beetje in de war door die man boobs? :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, WoKe zei:

En die heeft als ik me niet vergis ne serieuze beginnende baard :wacko:

 

1 uur geleden, Logic zei:

Beetje in de war door die man boobs? :lol:

Het zou je moeder maar zijn.. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al veel te veel uren van mijn leven versleten, gelukkig hebben we ondertussen een manusje-van-alles die in mijn plaats gaat.

Sinds vorige week kunnen ze ingevoerde wagens trouwens zelf inschrijven in Kontich, dus er moet geen douanier meer aanwezig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, het is niet geheel terecht dat iedereen sakkert op de DIV.

Als je weet waar je mee bezig bent heb je nooit problemen, maar ik kan er niet komen of daar staan 5 mensen die hun wagen nog niet gekeurd hebben of geen vignet van de verzekering hebben. Vervolgens worden ze kwaad op de loketbeambte. Het is niet hun fout dat zij hun zaken niet op orde hebben, regels zijn regels. Ik weet wat ik bij me moet hebben en ik heb nooit problemen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, RRD zei:

Overigens, het is niet geheel terecht dat iedereen sakkert op de DIV.

Als je weet waar je mee bezig bent heb je nooit problemen, maar ik kan er niet komen of daar staan 5 mensen die hun wagen nog niet gekeurd hebben of geen vignet van de verzekering hebben. Vervolgens worden ze kwaad op de loketbeambte. Het is niet hun fout dat zij hun zaken niet op orde hebben, regels zijn regels. Ik weet wat ik bij me moet hebben en ik heb nooit problemen.

Dit.

Als je daar met je paperassen in orde toekomt, gaat dat (op wat wachten na) doorgaans behoorlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De allereerste keer heb ik daar wel een vieze blik gekregen.

Ik was mijn Nissan gaan aangeven, en dat was de eerste keer dat ik een auto in het buitenland was gaan halen. Ik zoals ne brave jongen met een bankcheque met de BTW naar de douane om alles af te handelen. Wist ik veel dat dat via de kwartaalaangifte kon. Daar was er een niet content toen ik daar met diene cheque stond en ze hem toch moest aanvaarden. Extra werk he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, RRD zei:

Overigens, het is niet geheel terecht dat iedereen sakkert op de DIV.

Als je weet waar je mee bezig bent heb je nooit problemen, maar ik kan er niet komen of daar staan 5 mensen die hun wagen nog niet gekeurd hebben of geen vignet van de verzekering hebben. Vervolgens worden ze kwaad op de loketbeambte. Het is niet hun fout dat zij hun zaken niet op orde hebben, regels zijn regels. Ik weet wat ik bij me moet hebben en ik heb nooit problemen.

 

21 minuten geleden, gTa zei:

Dit.

Als je daar met je paperassen in orde toekomt, gaat dat (op wat wachten na) doorgaans behoorlijk.

Als ze een degelijke website zouden hebben waar je met wat gerichte vragen tot een lijstje zou komen met de aanpak, het zou al veel schelen. Jezelf informeren via fora, omdat de overheid geen transparantie biedt is triestig. En dat heeft dan misschien geen betrekking op diegenen die het werk uitvoeren in de DIV kantoren, maar wel op de instantie als geheel.

For the record, ook nooit problemen gehad. Maar nooit op mijn gemak geweest ook, want 100% zeker was ik nooit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, RRD zei:

Overigens, het is niet geheel terecht dat iedereen sakkert op de DIV.

Als je weet waar je mee bezig bent heb je nooit problemen, maar ik kan er niet komen of daar staan 5 mensen die hun wagen nog niet gekeurd hebben of geen vignet van de verzekering hebben. Vervolgens worden ze kwaad op de loketbeambte. Het is niet hun fout dat zij hun zaken niet op orde hebben, regels zijn regels. Ik weet wat ik bij me moet hebben en ik heb nooit problemen.

Ik werk aan een stationsloket van de NMBS, uiteindelijk uit hetzelfde huis als de DIV. Veel boel is hopeloos verouderd bij ons, oude software op oude computers enzo... En er zijn nog steeds de clichématige collega's die er echt tegen hun zin zitten, maar als je qua paperassen in orde bent kan het al een hoop schelen inderdaad. Vooral de jongere generatie doet zeker hun best om de mensen te helpen.

Die bij de DIV moeten ook roeien met de riemen die ze hebben, en de administratieve boel moet ook kloppen van de kant van de klant, anders lukt het niet. Geen reden om op loketbediendes te staan roepen.

Maar een beetje vereenvoudiging zou mogen, veel overheidsbedrijven werken nog zoals in de jaren 80, met amper implementatie van internet. Lang leve de fax :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid