Ga naar inhoud

inschrijving voertuig bij DIV


gTa

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad daar, bij import. Zowel nieuwe als tweedehandswagens.

Idem, al veel geluk gehad en steeds buiten geraakt binnen het half uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ICM zei:

Kan hij niet onmiddellijk en online doen zoals voor BE wagens.

Uiteraard kan hij daarvoor in jouw plaats in een DIV antenne gaan zitten. Maar iemand zal moeten langsgaan.

Dat eerste klopt. Maar hij is ook niet in mijn plaats bij de DIV gaan zitten en op 2 dagen was alles in orde.

Was wel een bestaande nummerplaat, maar dat is denk ik bij @gTa ook het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn maar drie mogelijkheden:

-ofwel webDIV (niet voor ingevoerde auto’s of oldtimer)

-ofwel opsturen (kan serieus lang duren)

-ofwel DIV-antenne (beurt afwachten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, thiva zei:

Ik kan alleen spreken uit eigen ervaring. Maar blijkbaar zijn er anderen die meer problemen ervaren hebben, lees veel langer moeten wachten hebben.

hallo :)

maar goed, ik ben aan het rijden, dan is dat allemaal niet zo belangrijk meer

hier is het misgegaan omdat de verzekering wist dat het lang ging duren maar het me vergeten te melden is

tegen dat ze het me laten weten hebben dat zoiets altijd enkele weken bedraagt als ik het via hen deed (want zij stuurden de documenten inderdaad op) was het te laat want mijn documenten waren inderdaad de dag voordien opgestuurd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, ex-Mooseman said:

Er zijn maar drie mogelijkheden:

-ofwel webDIV (niet voor ingevoerde auto’s of oldtimer)

-ofwel opsturen (kan serieus lang duren)

-ofwel DIV-antenne (beurt afwachten)

Of de 4de optie ...
Uwe makelaar kent iemand bij den DIV, mailt em ne scan van uw papieren door en een dag later ligt uw plak op de mat :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Er zijn maar drie mogelijkheden:

-ofwel webDIV (niet voor ingevoerde auto’s of oldtimer)

-ofwel opsturen (kan serieus lang duren)

-ofwel DIV-antenne (beurt afwachten)

Je kan ook online een afspraak maken, ben je direct bediend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/1/2018 om 15:50, RRD zei:

Al veel te veel uren van mijn leven versleten, gelukkig hebben we ondertussen een manusje-van-alles die in mijn plaats gaat.

Sinds vorige week kunnen ze ingevoerde wagens trouwens zelf inschrijven in Kontich, dus er moet geen douanier meer aanwezig zijn.

Dan moet ik chance hebben gehad dat er ene zat, dacht dat dat niet meer nodig was? (dateert van juni)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Dag Vrienden,

Probleem:

Ik heb mijn nieuwe wagen laten inschrijven door mijn verzekeringsman. De wagen is gekocht door mijn vennootschap, de factuur van de wagen staat ook op naam van de vennootschap. Mijn verzekeringsman heeft de wagen echter ingeschreven op mijn persoonlijke naam. 

De boekhouder geeft aan dat dit voor probleempjes kan zorgen en geeft mij het advies de wagen opnieuw in te schrijven op naam van de zaak.

Kan iemand bevestigen of mijn redenering nu klopt:

-stap 1: auto laten keuren voor herverkoop. Nieuw inschrijvingsattestje aanvragen.
- stap 2: auto laten keuren voor ingebruikname. Wagen opnieuw inschrijven.


Merci!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag hem wat het probleem precies is.

Een wagen mag worden ingeschreven op naam van de eigenaar (hier de vennootschap) of de hoofdgebruiker (jezelf).

Legaal geen probleem. Als je boekhouder een opmerking heeft, moet die fiscaal zijn, dus, wat? (Ik kan niets bedenken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is trouwens normaal een (korte) periode voorzien waarin de verzekeringsman het probleem kan recht zetten. Enorm veel geduld voor nodig, maar het kan.
Termijn is wel heel kort, iets van 24 of 48h, weet het niet mee uit het hoofd

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, ICM said:

Legaal geen probleem. Als je boekhouder een opmerking heeft, moet die fiscaal zijn, dus, wat? (Ik kan niets bedenken)

Dat je de BIV en taks dan ook privé moet betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, HCO said:

En wat zijn volgens jou de voordelen (en mogelijke nadelen) ?

Voordeel is dat als je op het einde de auto privé wilt overnemen je die niet opnieuw moet inschrijven en BIV betalen (kan voor sommige auto's over veel geld gaan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Hallo,
Ik heb in België een nieuwe Jaguar XE gekocht.  Als houder van een diplomatiek paspoort kan ik dit BTW-Vrij doen.  Ik wil de wagen nu naar Jordanië (waar ik woon en werk) laten overkomen.  Om BTW-perikelen te vermijden wanneer ik volgend jaar naar BEL terugkeer, wil ik de wagen met transitplaten naar hier (JOR) laten overkomen.  Zo is hij gekend bij de DIV.
Blijkbaar is het zeer moeilijk om te weten te komen welk papieren gepijp ik moet verzamelen om de transitplaten bij DIV te bekomen.  Kan hier mij iemand helpen aub ?
Alvast hartelijke dank !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag: stel je vindt een wagen in een schuur of een wei en je wil die restaureren en terug op de weg krijgen. De papieren zijn echter al lang zoek en opa die eigenaar was, ligt al 7 jaar te verteren... Hoe schrijf je zoiets in? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,
Ik heb in België een nieuwe Jaguar XE gekocht.  Als houder van een diplomatiek paspoort kan ik dit BTW-Vrij doen.  Ik wil de wagen nu naar Jordanië (waar ik woon en werk) laten overkomen.  Om BTW-perikelen te vermijden wanneer ik volgend jaar naar BEL terugkeer, wil ik de wagen met transitplaten naar hier (JOR) laten overkomen.  Zo is hij gekend bij de DIV.
Blijkbaar is het zeer moeilijk om te weten te komen welk papieren gepijp ik moet verzamelen om de transitplaten bij DIV te bekomen.  Kan hier mij iemand helpen aub ?
Alvast hartelijke dank !

Bij vdbtransit.com gaan ze je zeker kunnen helpen
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mooseman : hartelijk dank voor de info.  Ze konden me idd helpen.  Wegens corona en de daarmee gepaard gaande reisbeperkingen, gaan de douane er van uit dat er niemand een auto zal exporteren.  Daarom leveren ze geen transitplaten tot 08 juni 🤔😒🙄.

Stay safe !

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid