Ga naar inhoud

Mooiste auto op de markt?


Gast exTB

Aanbevolen berichten

On 1/31/2018 at 9:21 PM, gTa said:

Ik vond hem awesome maar ik begin 'm een beetje beu te worden. :oops:  Heb dat nogal vaak met die 'instant crush' modellen: de hevige vlam brandt vaak snel op.

Heb dat denk ik nog nooit gehad...

Kan je nog voorbeelden geven? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, korneeldebruyn said:

Heb in zo’n LC gezeten op het salon en damn, dat interieur vind ik echt fantastisch. Materialen voelen allemaal echt zo goed aan en vind het ook eens wat anders dan alle Duitse merken.

Zo’n LC500 met die heerlijk klinkende 8-cilinder is echt wel een dik hok.

 

6 hours ago, William Blake said:

Absoluut, wat een auto..

En die 2 uitsteeksels links en rechts van de tellerpartij storen niet? :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, Phil said:

 

882513.jpg.34da566db5df4ae53a4a96f63318ef51.jpg

200917nzhmhmclaren16.jpg.079e1b7fc9ce17fcd86ceb026050b55a.jpg

 

 

 

 

Die panel gap boven de achterlichten en dat dat gat zo lijkt af te hangen + de looks van de koplampen = nee dat is het toch niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Tom Bentley zei:

Heb dat denk ik nog nooit gehad...

Kan je nog voorbeelden geven? 

Er zijn er nog, ja, maar er zijn ook voorbeelden van 't tegendeel. Misschien zijn de andere voorbeelden ook niet even treffend. En vooral: da's voor iedereen anders.

Maar grosso modo: auto's waar ik wat aan moest wennen in 't begin, die ik initieel maar "zozo" vond, die verrasten omdat ze anders waren dan de verwachting ... die hebben nogal eens de neiging om stilletjes uit te groeien tot een evergreen, bij mij. En omgekeerd: wat compleet in de lijn der verwachting ligt, heeft bij mij veel kans om snel als boring ervaren te worden. Dat laatste is de hoofdreden waarom ik eigenlijk nooit echt wild word van de laatste 2-3 generaties Audi.

Gelijkaardige voorbeelden (both ways):

  • Ferrari 612 --> toen 'ie nieuw te koop was altijd maar "mjah, mooi, maar..." gevonden, knap maar niet super ... 't is pas met de Anniversario en later na productie-einde dat ik die auto écht ben beginnen appreciëren ... nu vind ik dat één van de knapste (moderne) auto's ooit en ik zie dat niet snel veranderen
  • Alfa Romeo 8C Competizione --> instant crush, compleet gek van ... maar ondertussen is de liefde sterk bekoeld ... ik vind dat wel nog altijd een mooie auto, maar ook niet meer dan dat
  • Ford GT (huidig model) --> eerste foto's na lancering, kon dat ding nauwelijks appreciëren (om niet te zeggen dat ik hem vlakaf lelijk vond), maar grows on me every day
  • Ford GT (vorig model) --> in het begin moest ik er hard aan wennen, vond het posh en plastic-y en cheap American retroism ... maar gaandeweg zeer hard veliefd geworden op dat ding
  • heel wat recente 8-cilinder Ferrari's: initieel altijd "oei" bij mij, wegens nogal verknipt en soms zelfs bijna buitenaards ogend, toch altijd gewenning nodig (nu bv vind ik de 458 nog altijd issues hebben, de 488 ligt me wel een tik beter) maar
  • Land Rover Evoque: meteen een treffer, maar na een paar jaar echt beu gezien
  • BMW Z4 coupé: enkele jaren echt gek van geweest, maar ik moet vaststellen dat die steeds minder en minder knap vind
  • en om het eens niet altijd over van die obvious hypercars of luxemerken te hebben: vorig model Hyundai Santa Fe, die ik in het begin (los van het merk waar ik 0 affiniteit me heb) eigenlijk echt een knappe SUV vond, maar dat gevoel bleef niet (lang) duren
  • vorig model E-klasse, met z'n zeer expressieve koetswerklijnen, dat heeft bij mij echt vele jaren gewenning nodig gehad maar op vandaag zie ik de pre-MoPf van de W- en S212 liever dan de MoPf (die ze stilistisch hebben afgezwakt en 'gemoderniseerd', maar die nu al bijna méér gedateerd oogt dan de pre-MoPf)

Voorbeelden van het tegendeel (both ways):

  • Lagonda (Taraf) --> instant crush, absuuurd lekkere auto, ook live gezien en crush bevestigd (zelfs versterkt), nog altijd zo en zie ik niet snel veranderen
  • Rolls Royce Phantom coupé --> idem, één van de meest lekkere, impressionante en Pure Fine Arts kar die ik ooit 't leven zag nemen, bewondering ervoor is nooit verminderd
  • Porsche 996: bij lancering altijd een stevige 'oei' gehad (te smal door nauwelijks uitgesproken wielkassen, te weing sensueel, lelijke koplampen, nogal triest ogende kont) en eigenlijk is dat er nooit beter op geworden (ook al zijn enkele speciallekes van de reeks wel coup de coeurs, vnl. de GT2)
  • Idem 986 eigenlijk.
  • Alfa 156 en 147 --> van in 't begin er boenk op, wat mij betreft, en nu vind ik dat nog altijd knappe auto's (los van 't feit dat de meeste die je nu ziet, afgetrapte, versleten, onaanzienbare ondingen geworden zijn)

Ik moet harder nadenken om voorbeelden van de 2e categorie te vinden dan van de 1e.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, ir_fuel zei:

 

En die 2 uitsteeksels links en rechts van de tellerpartij storen niet? :blink:

Jawel, maar dat is snel vergeven als je de rest van die auto bekijkt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@gTa kan nooit beschuldigd worden van onvolledig te zijn :shock:

Enige waar ik op kan komen zijn de 996 4S, de 959 en de Evoque.

Voorbeelden van auto's die mooier worden met de jaren/decennia zijn makkelijker, waar de (vorige) 8-reeks een schoolvoorbeeld van is imo. 

Ik sta trouwens volledig achter u om de Taraf eeuwig heilig te verklaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minutes ago, Glenn-N said:

Jawel, maar dat is snel vergeven als je de rest van die auto bekijkt.

Ze zitten wel pal voor je neus als je met die auto rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is denk ik wel zo een auto die je live moet zien ja. Ik vind hem op foto ook al knap maar begrijp wel waarom sommige hem minder vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het mijn grote voorsprong mijn favoriete carrosserievorm is en omdat ik 'm ondertussen al mooier vind dan de FF (en dan vooral de verdubbeling van de achterlichten), ga ik mijn keuze veranderen naar de GTC4lusso.

Updated

Liefst in een groentint.

30645963064_c08168e8a6_k.jpg

37655278942_04270e83cd_k.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Tom Bentley zei:

Omdat het mijn grote voorsprong mijn favoriete carrosserievorm is ..

37655278942_04270e83cd_k.jpg

Daar is iets van.  Ik vind dat soort GT dikwijls ook het schoonst . Maar niet in't donkergroen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/2/2018 om 14:57, ir_fuel zei:

 

Die panel gap boven de achterlichten en dat dat gat zo lijkt af te hangen + de looks van de koplampen = nee dat is het toch niet.

 

Irl klopt die auto heel erg hard.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De meer aardsere modellen:

Citroen C6: Ik heb daar onlangs staan naar gapen op een tankstation aan de E40. Kon mijn ogen er niet afhouden. Ziet er elk jaar moderner uit. Die stance...

BMW E90(1)pre facelift: Waneer deze correct aangekleed zijn; 18 inch, sport ophanging, angel eyes, geen GPS, sportzetels,... . Enkel  de achterlichten zij niet "on a par", maar voor mij heeft de E90 alles wat de BMW de laatste jaren heeft verloren.

Toyo LC200/ RR L322: Edel design, rechtoe rechtaan

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Phil zei:

Op de Zoute GP voor 't eerst irl gezien. Shockingly beautiful imo.

Beauty is in the eye of the beholder. Ik vond die koplampen even lelijk in het echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
Op ‎31‎/‎01‎/‎2018 om 22:36, CHARLE5 zei:

Qua sedans niet veel concurrentie voor dit: 
alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-c76940205

 

Idd een prachtige wagen zo'n Alfa Giulia

Op ‎9‎/‎02‎/‎2018 om 10:16, kurbelwelle zei:

Citroen C6: Ik heb daar onlangs staan naar gapen op een tankstation aan de E40. Kon mijn ogen er niet afhouden. Ziet er elk jaar moderner uit. Die stance...

Ook altijd een knappe wagen gevonden.

De nieuwe Peugeot 508 vind ik ook nog een hele mooie wagen.

En als het ietsje specialer mag zijn, voor mij een Nissan GTR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid