Ga naar inhoud

Citroen Lovers


tuscani

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...
  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

mijn ouders hebben nog een GS Spécial break gehad in dat fel oranje.  Onder de straatverlichting was dat echt een vreselijk kleur.

Skaï-zetels, want seventies, waar je je billen aan brandde in de zomer (wegens korte broekjes in badstof, natuurlijk), een rare draaiende bol als snelheidsmeter, de handrem die een hendel in het dashboard was, veerbollen.  Best een vreemd ding.

Het ding heeft ons een paar keer goed in de steek gelaten:  één keer op de terugweg van Zuid-Frankrijk, toen een cylinder niet meer wou mee spelen:  geen vermogen meer (leuk, met vier in de auto, en een campingcar achter 't gat), en er moest voortdurend olie worden bijgekapt.  En één keertje toen de cardan-koppeling er door ging, ergens in het Noorden van Frankrijk.   Mijn grootvader heeft ons toen naar huis gesleept. 

Ondanks dat ik toen vijf of zes was, zijn dat twee herinneringen die vrij levendig blijven.  Waarschijnlijk omdat mijn ma toen in alle staten was.
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Zo slecht en lelijk dat Citroën ze allemaal wou terug hebben om in de presse te draaien.

Hadden ze al eens geprobeerd met hun ami met rotor-motor (M35) en de GS Bi-rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid