Ga naar inhoud

Citroen Lovers


tuscani

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 4 weken later...
  • 1 maand later...
15 minuten geleden, The Swede zei:

Da’s een DS, geen ID.

Hoe ziet ge dat?

En vooral , hoe ziet ge niet dat het geen model 19 van 59 is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Le Capri Mauve zei:

Hoe ziet ge dat?

En vooral , hoe ziet ge niet dat het geen model 19 van 59 is :)

Omdat het er vanachter opstaat dat het een DS20 en geen ID19 is :P

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de buitenkant was er bij mijn weten geen verschil tussen DS en ID. De ID was gewoon mechanisch simpeler en goedkoper. De ID werd later hernoemd naar DSuper en nog zo iets. De overkapte koplampen kwamen er bij de 21.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Aan de buitenkant was er bij mijn weten geen verschil tussen DS en ID. De ID was gewoon mechanisch simpeler en goedkoper. De ID werd later hernoemd naar DSuper en nog zo iets. De overkapte koplampen kwamen er bij de 21.

Vanaf de 21?  En er staat achterop dat het een 20 is, zegt de Zweed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Vanaf de 21?  En er staat achterop dat het een 20 is, zegt de Zweed :)

De Zweed zegt dat niet.

Ik heb gewoon een goeie bril...

 

 

tumblr_218d4c3972e4594bb2e9ef5b8d2f79b1_82842b0c_1280.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Vanaf de 21?  En er staat achterop dat het een 20 is, zegt de Zweed :)

De 2,1 liter DS21 werd gemaakt vanaf 65, naam DS20 voor een 2 liter dateert van 69 :) . De nummers lopen wel op met de jaren maar niet omdat het versienummers zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 9/11/2021 om 12:27, The Swede zei:

De Zweed zegt dat niet.

Ik heb gewoon een goeie bril...

 

 

tumblr_218d4c3972e4594bb2e9ef5b8d2f79b1_82842b0c_1280.jpg

Dat ziet em dan wel, maar een CD gleuf op 5cm van z'n neus, ho maar :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Foto staat hier wellicht al ergens, maar nu ook het verhaal :

d51473e88ff97c6515faa2ffebb1ed632c057694

50 years young - Citroën DS PLR Break, 1972, by Michelin. The Poids Lourd Rapide (fast heavyweight) was a tyre evaluation test vehicle. It dates from a time when Michelin had a significant shareholding in Citroën (before they were taken over by Peugeot). The ten-wheeler used hydropneumatic suspension based on an expanded Citroën DS Safari platform. Steering controlled all the four front wheels. The PLR was used on the Ladoux test track , in Clermont-Ferrand. Power was supplied by 2 Chevrolet 454ci Big-Block engines fitted in the rear of the PLR, one driving the PLR, the other driving the sample tyre, located in the middle of the vehicle. Air intakes for cooling the engines were located both sides of the PLR, the windows bring replaced by air scoops. It is now on display at the Michelin Museum in Clermont-Ferrand.

78e82cab8c3c871dc5b2c6f10be75b7f2b09033c

7d38a10ad4380f372570b0cc3be66a48db894ce9

69c4ed605d1310f11f10f1be1ca974d578b52132

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verhaal heeft er een hele tijd geleden ook al gestaan. Ik kende het voordien ook niet. Absurd zalig toch? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid