Ga naar inhoud

WLTP


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Die WLTP testen gaan toch extreem duur worden als ze auto's moeten testen met alle mogelijke combinaties? :roll:

Quote

Alle opties worden in aanmerking genomen met betrekking tot hun invloed op aerodynamica, gewicht en rolweerstand.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, dragonfly zei:

Die WLTP testen gaan toch extreem duur worden als ze auto's moeten testen met alle mogelijke combinaties? :roll:

Exact

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, dragonfly zei:

Ze zijn daar echt het noorden kwijt zenne

't Zijn inderdaad ingrijpende wijzigingen...

BMW is wel tot op heden de enige die ermee communiceert, dus momenteel vangt BMW links en rechts paar uppercuts op vlak van verkoop maar ik neem aan dat Audi/Mercedes wachten tot in september om dit te communiceren en dan zullen zijn de slachtoffers zijn.

Uiteraard geldt die WLTP/RDE voor ieder merk, dus van ieder merk zal de CO² stijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Stancke zei:

Uiteraard geldt die WLTP/RDE voor ieder merk, dus van ieder merk zal de CO² stijgen.

Dus als je nu een auto koopt betaal je nog BIV op de oude CO² waarde en vanaf 2020 dan op deze van de WLTP test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, dragonfly zei:

Dus als je nu een auto koopt betaal je nog BIV op de oude CO² waarde en vanaf 2020 dan op deze van de WLTP test?

Nu koop je al een NEDcor CO² (tussenfase maar al hogere CO²), vanaf september '18 koop je aan WLTP CO²

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Vanaf september 2017 moeten nieuwe voertuigen, en vanaf september 2018 alle voertuigen, worden getest volgens de nieuwe ‘Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure’ (WLTP). 

Wat bedoelen ze met alle voertuigen? Ze gaan toch niet alle tweedehands auto's opnieuw testen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik niet.

Het gaat m.i. enkel om de nieuw verkochte auto's.

Met 'nieuwe voertuigen' bedoelt men nieuw op de markt gebrachte voertuigen, en met  'alle voertuigen' alle nieuw gekochte voertuigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, dragonfly said:

Dus als je nu een auto koopt betaal je nog BIV op de oude CO² waarde en vanaf 2020 dan op deze van de WLTP test?

Homologatie telt, dus wat op het COC en inschrijvingsbewijs staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Joske said:

Ik dacht het wel. Alles wat op dat moment te koop is moet zo getest geweest zijn.

Nieuw te koop he.

Stel u voor, alle tweedehandswagens opnieuw testen. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Dante said:

Volgens mij gaan jonge 2de hands wagens met de oude co² waarde heel populair worden.

Ik denk niet dat dat particulier veel gaat schelen in totaalkost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/13/2018 at 4:11 PM, Stancke said:

BMW is wel tot op heden de enige die ermee communiceert, dus momenteel vangt BMW links en rechts paar uppercuts op vlak van verkoop maar ik neem aan dat Audi/Mercedes wachten tot in september om dit te communiceren en dan zullen zijn de slachtoffers zijn.

Hoezo de enige? https://www.mercedes-benz.com/en/mercedes-benz/vehicles/wltp/wltp-vs-nedc/ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, ir_fuel said:

Ik denk niet dat dat particulier veel gaat schelen in totaalkost.

Verwacht je niet dat de CO² van de meeste auto's gaat stijgen en er hierdoor meer biv en taks zal moeten betaald worden?

Ik denk ook dat auto's die nu rond de 200gr CO² zitten en fiscaal nog gunstig zijn, een serieuze stijging gaan hebben in C0², zoals bv C63, Guilia QV, M4, ... .

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/14/2018 at 9:35 AM, Dante said:

Volgens mij gaan jonge 2de hands wagens met de oude co² waarde heel populair worden.

Misschien voor een jaartje ofzo, tot dat die ook stevig belast worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-2-2018 om 16:11, Stancke zei:

't Zijn inderdaad ingrijpende wijzigingen...

BMW is wel tot op heden de enige die ermee communiceert, dus momenteel vangt BMW links en rechts paar uppercuts op vlak van verkoop maar ik neem aan dat Audi/Mercedes wachten tot in september om dit te communiceren en dan zullen zijn de slachtoffers zijn.

Uiteraard geldt die WLTP/RDE voor ieder merk, dus van ieder merk zal de CO² stijgen.

Hela, we zijn al aan het communiceren over de WLTP sinds de lancering van de Insignia (06/2017). :P 

De verkoop lijdt er gelukkig nog niet onder maar het is bang afwachten wat het allemaal zal betekenen in enerzijds taksen en anderzijds leasing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid