Ga naar inhoud

WLTP


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Wat begrijp je niet aan het woord 'gemiddeld'? :D

Bij de ene auto 3 gram, bij een andere 7 gram (= gemiddeld 5 gram).
Bij de ene auto 2 gram, bij en andere 8 gram (= gemiddeld 5 gram)

Bij negen auto's 1 gram, bij een andere 49 gram (= gemiddeld 5 gram)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, dat bedoelen ze met gemiddeld? Bedankt. :lol:

Wat ik bedoel is: Als het verschil tussen NEDC en WLTP niet groter is dan dat... is dit maar een stormpje in een glas water éh. WLTP zou dichter bij de praktijk moeten aanleunen. Ik dacht dat we minstens een stijging van +10% konden verwachten, om niet te zeggen dat er heel wat wagens +25% meerverbruik in de praktijk laten optekenen. Dus 't zal mij benieuwen welke wagens dan dat gemiddelde omlaaghalen tot 5 gram!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, wooter zei:

REX is echt wel mottig. Dat ding wordt dan een halve seconde trager 0-100 ofzo, en minder bereik elektrisch :)

Idd. Al begrijp ik dat je voor die ene lange rit de REX wil hebben (relatief hé wooter, begin nu niet een toer door Europa of routes doorheen Vlaanderen langs de paar superchargers te plannen).
En dus, sleur je de REX voor  >90% van alle verplaatsingen onnodig mee.  
Het had een verwijderbare module moeten zijn... dan had de BEV variant tenminste gebruik kunnen maken van de vrijgekomen ruimte. Kan iets slimmers mee gedaan worden imho.

Soit, 1 gram minder dus! Het gemiddelde is al ferm aan het zakken. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, wooter zei:

REX is echt wel mottig. Dat ding wordt dan een halve seconde trager 0-100 ofzo, en minder bereik elektrisch :)

That's not the point. Een BEV heeft géén uitstoot, dus dat gaat onder WLTP niks veranderen. De REX wel.

En de REX is een handige bestrijder van 'range anxiety'. Je moet er verder niet van houden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

'uitstoot' omhoog = VAA omhoog: ja dus (cfr artikel van de TIjd) = nog kleiner 'aanbod' voor bedrijfsleiders die een deel van hun voldoening uit een leuke auto haalden

(om nog maar te zwijgen van het rijplezier dat we destijds wel nog hadden)

 

:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, flupke73 zei:

'uitstoot' omhoog = VAA omhoog: ja dus (cfr artikel van de TIjd) = nog kleiner 'aanbod' voor bedrijfsleiders die een deel van hun voldoening uit een leuke auto haalden

(om nog maar te zwijgen van het rijplezier dat we destijds wel nog hadden)

 

:(

Dat is langzamerhand verboden denk ik, om nog plezier te hebben.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Tommie zei:

Copyright Ben Weyts.

Brrr. Als tegenreactie doe ik straks nog eens onnozel. NEDC +100gr. :lol:

 

EDIT: dat blijkt maar 12.5 l/100km te zijn. :noparty:

NEDC + 200gr dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Hoe dan ook heeft Porsche inmiddels maar vast zelf een beslissing genomen. Zestien jaar na het verschijnen van de eerste Cayenne diesel, valt het doek voor Rudolf Diesel’s motor in Porsche’s. De Macan diesel S zal de laatste der Mohikanen zijn. In april krijgt de kleinere van de twee Porsche SUV’s een facelift. Een en ander zou daarom te maken kunnen hebben met het feit dat Porsche niet de moeite wil doen de diesel nog een keer een update te geven om deze aan de nieuwe WLTP-norm te laten voldoen.

https://www.autoblog.nl/nieuws/breek-porsche-doet-diesels-definitief-in-de-ban-107002

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Liquid Li0n said:

Ik las onderstaande artikel en moest aan dit topic denken... Benzines met roetfilters worden dus een feit! Binnenkort bij de tuner keuze tussen dpf delete en bpf delete? emoji6.png

 

https://www.autoblog.nl/nieuws/waarom-bmw-tijdelijk-stopt-met-de-m550i-107216

 

 

Zo zijn er al meer. Of had je het specifiek over BMW? Bij Mercedes hadden benzine S-klasses al een roetfilter. VW heeft ze ook al sinds vorig jaar bij TSI-motoren. Ik dacht dat de roetfilter verplicht wordt voor alle nieuwe modellen vanaf september 2018 door WLTP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Marvin zei:

Zo zijn er al meer. Of had je het specifiek over BMW? Bij Mercedes hadden benzine S-klasses al een roetfilter. VW heeft ze ook al sinds vorig jaar bij TSI-motoren. Ik dacht dat de roetfilter verplicht wordt voor alle nieuwe modellen vanaf september 2018 door WLTP.

Behalve als je door de normen geraakt zonder die filter. 

1 merk slaagt daar tot nu in, voor zover ik weet... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Mazdastruction zei:

Behalve als je door de normen geraakt zonder die filter. 

1 merk slaagt daar tot nu in, voor zover ik weet... 

 

Begint met Ma en eindigt met zda? :D 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 27/2/2018 om 12:37, Mazdastruction zei:

Behalve als je door de normen geraakt zonder die filter. 

1 merk slaagt daar tot nu in, voor zover ik weet... 

Ik dacht BMW ook op hun Mickey mouse motoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27 februari 2018 om 00:32, Liquid Li0n zei:

Ik las onderstaande artikel en moest aan dit topic denken... Benzines met roetfilters worden dus een feit! Binnenkort bij de tuner keuze tussen dpf delete en bpf delete? emoji6.png

 

https://www.autoblog.nl/nieuws/waarom-bmw-tijdelijk-stopt-met-de-m550i-107216

 

 

Mercedes had dat al jaren op bepaalde modellen dacht ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid