Ga naar inhoud

WLTP


Gast wooter

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...
3 minuten geleden, tuscani zei:

Weet niet goed waar zetten. Rapport over de hervorming in het Brussels gewest. Vooral de paragraaf bij de berekening voor bv Ferrari is opmerkelijk.

https://www.bruzz.be/mobiliteit/groene-autobelasting-gunstig-voor-zware-suvs-2018-06-04

Tijd om in Brussel een kantoortje te huren zeker :lolz:

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Joske zei:

Ik snap dat niet. Ze weten al hoe lang dat het ging komen. En nu ineens is t overal paniek.

Denk toch dat je het onderschat 🤔

- Kost constructeurs bakken geld
- Homologatie is niet van de poes (model y moet gehomologeerd worden in iedere mogelijke motorisatie + ieder mogelijke optie)
- Strenge regulering waar het voor sommige merken inderdaad niet echt evident is om ze WLTP conform te maken (bv. Porsche)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, wooter said:

Ze hebben zich natuurlijk niet geholpen door de bestaande NEDC testen te omzeilen door sjoemelsoftware.

 

Ze kunnen het misschien nog eens proberen he.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk toch dat je het onderschat [emoji848]
- Kost constructeurs bakken geld
- Homologatie is niet van de poes (model y moet gehomologeerd worden in iedere mogelijke motorisatie + ieder mogelijke optie)
- Strenge regulering waar het voor sommige merken inderdaad niet echt evident is om ze WLTP conform te maken (bv. Porsche)
Ja, dat besef ik dat dat handen vol geld kost, maar ze wisten het al relatief lang he. Dan kunt ge u daar toch op voorbereiden. Een nieuw model van januari dit jaar had al lang moeten voldoen aan die regels van volgend jaar?
Alle zo zou ik als simpele boer redeneren he.

Nu lijkt het of ze alles in een paar maanden willen regelen.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@Phil hoe kan het dat een 420dA gevoelig meer uitstoot dan een 520dA beide met zelfde vermogen? Als er op de 5 iets extra voor uitstoot, komt die update dan ook naar de 4?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Tommie said:

G30 is gewoon een modernere wagen. En 6gr is toch ook niet gigantisch veel verschil?

Wel als je fleet policy zegt dat maximum uitstoot 120gr is 😟

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tommie zei:

G30 is gewoon een modernere wagen. En 6gr is toch ook niet gigantisch veel verschil?

Herkenbaar: E220d Break AMG-line met 20 inch stoot minder uit dan een CLA200d DCT op 16 inch 🤣

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Tommie said:

Da's kut. En tegelijk vreemd ook he, want 120gr is geen fiscale grens. Maar bon!

Ze doen het om onderscheid te kunnen maken in levels, alles wat ik enigszins overwoog valt er wel net buiten met 2-3gram 🙃

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
2 uren geleden, vince522 zei:

@Phil hoe kan het dat een 420dA gevoelig meer uitstoot dan een 520dA beide met zelfde vermogen? Als er op de 5 iets extra voor uitstoot, komt die update dan ook naar de 4?

Banden en velgenkeuze.

Evolutie van de motor abc versies B47.

https://www.bmwblog.com/2017/11/20/four-cylinder-bmw-diesels-get-first-big-update/

Quote

The development focus of the B47TÜ1 and B37TÜ1 was clearly not on the subject of performance, but the profound changes show their effect elsewhere: The EU consumption, according to NEDC, and therefore also the CO2 emissions fall with the change by four to five percent. Most of these savings goes to improved thermodynamics, for which two-stage charging is an essential foundation. Higher injection pressures as well as detailed improvements in the shapes and surfaces of cylinder liners and pistons, belt drive and oil supply also contribute to lower fuel consumption.

Andere versnellingsbakverhoudingen?

De 4 reeks sportiever afgesteld dan de 5.

 

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
56 minuten geleden, William Blake zei:

Herkenbaar: E220d Break AMG-line met 20 inch stoot minder uit dan een CLA200d DCT op 16 inch 🤣

 

Sjoemelsoftware 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, vince522 zei:

Ze doen het om onderscheid te kunnen maken in levels, alles wat ik enigszins overwoog valt er wel net buiten met 2-3gram 🙃

Harder werken verdomme!

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, vince522 zei:

Ze doen het om onderscheid te kunnen maken in levels, alles wat ik enigszins overwoog valt er wel net buiten met 2-3gram 🙃

Mission accomplished door de fleet manager denk ik dan :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is dat een world test dus hoe zit dat bij Amerikaanse en Aziatische merken dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid