Ga naar inhoud

2019 Volvo V60


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, walter zei:

Dat moet toch 2018 zijn in de topictitel?

Eer ze leveren (na juni pas veronderstel ik) zitten we al meteen MY19 waarschijnlijk, dus in die zin volg ik de redenering wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, walter zei:

Dat moet toch 2018 zijn in de topictitel?

 

3 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Eer ze leveren (na juni pas veronderstel ik) zitten we al meteen MY19 waarschijnlijk, dus in die zin volg ik de redenering wel.

MY2019 is leverjaar 2018.

In september de eerste leveringen, maar de modestere versies zullen pas een paar maand later zijn.

Heb het er met de verkoper nog over gehad en hij beaamde: de vreemde filosofie van Volvo om eerst "launch editions" en de zwaarste modellen eerst op de markt te brengen is dan wel leuk, maar ze missen wel een pak klanten, maar vooral: de idee "dat zijn dure auto's" blijft plakken.

Hoe vaak heb ik dat al niet mogen horen, ook hier, van de V90, XC90, XC60, recent de XC40 en nu weer de V60.... En iedere keer moet je uitleggen dat die prijzen niet kloppen voor de dagdagelijkse modellen. Launch editions zijn topmodellen. Maar dat blijft wel hangen, overduidelijk. Dat nadeel tegenover uw nieuw model lanceren in alleen de beste uitvoeringen en zo de "goesting" bij het publiek aanwakkeren, is een gewaagde en gedurfde politiek. Of het de beste is ... ik weet het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Framfy zei:

Wel niet goedkoop lijkt me (al zal er nog wel een goedkopere versie volgen):

Vanaf € 42 700

De V60 Momentum is van u voor slechts € 42.700.

(https://www.volvocars.com/nl-be/modellen/gamma/v60/uitrustingen/momentum)

 

V90 Kinetic begint aan 42.000.

Vanaf €37750 staat om de site van Volvo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker. ZIet er echt goed uit, en verdomd lang ... oké de V90 is een halfe containerboot (gi-gan-tisch, maar wel knap ook) dus de V60 mocht gerust wat groeien maar had niet gedacht dat 'ie pardoes van z'n gedrongen mossel-noch-vis verhoudingen af zou zijn. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer knappe wagen en inderdaad beter in proportie dan de oude, die heb ik nooit echt mooi gevonden.

 

Wel een serieus lange motorkap, zie je niet zoveel meer de dag van vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, tuscani said:

Zouden ze rekening gehouden hebben met de 49gr en de batterijcapaciteit/gewicht?

Denk je echt dat Volvo in de ontwikkeling gaat rekening houden met de Belgische markt?

4 minutes ago, tuscani said:

Of is het de gekende motor uit de andere modellen.

Heeft niks met de motor te maken. Een zelfde aandrijflijn kan in een andere auto wel aan de eisen voldoen. ;) Dankzij gewicht en andere factoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt een zeer knappe auto, deze V60. De vorige vond ik al knap, maar de nieuwe is een stuk volwassener.
Ik zie zelfs nog zeer weinig bestaansreden voor de V90 (in Europa), deze is knapper en is interessanter qua formaat.

Het enige jammere vind ik het dashboard, da's bij elke Volvo quasi identiek hetzelfde nu, en nogal somber als je geen lichte interieurkleur neemt, om nog maar te zwijgen van het gebruiks(on)gemak van 1 centraal scherm voor alles...

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Oude v60 is wel mooi! 

 

:lol:  Je verdedigt je terecht want 't is zeker geen misse auto, er rijdt héél wat lelijkers rond.

Maar z'n verhoudingen zijn toch wat mèh, imo. Zo'n korte achterkant (visueel dan): korte, zeer kleine ruitjes achteraan, zeer korte overhang, .... Oogt echt "ik wil een break zijn omdat dat een mooie koetswerkvorm is maar ik moet helaas binnen de lijntjes kleuren qua lengte". Altijd z'n (quasi enige) minpunt gevonden.

Dik uitgerust en met wat kleur op (zoals de jouw) absoluut een knappe auto.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het allemaal knappe modellen, maar inderdaad, zoals elk merk en ook zoals Volvo, zie je amper een verschil tussen de modellen.

Dashboard van een 940 / 850 leek ook al zo hard op elkaar, en los van de lompigheid, leken voor velen die sedans ook op elkaar. En dat herhaalde zich dan nog eens met S60 - S80, en dat zal zich blijven herhalen. Ik dacht nochtans gelezen te hebben een eind geleden dat Volvo daar van af wou stappen en elk model zijn identiteit geven. Maar dat is dus niet gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, walter zei:

Vanaf €37750 staat om de site van Volvo.

 

Bij mij staat er "vanaf 42.700 euro". :noparty:

Dat is niet eerlijk. :D

Ik begrijp wel dat je eerste de duurdere versies beschikbaar maakt, maar om dan in het algemeen te afficheren "vanaf ..." is misschien niet slim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Phil zei:

Het enige jammere vind ik het dashboard, da's bij elke Volvo quasi identiek hetzelfde nu, en nogal somber als je geen lichte interieurkleur neemt, om nog maar te zwijgen van het gebruiks(on)gemak van 1 centraal scherm voor alles...

 

Dashboard vind ik ook z'n mindere kant.

De vorm van de verluchtingsmonden en het centrale scherm kunnen mij maar matig bekoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minutes ago, binnenmuisarchitekt said:

Idd wel geen goede tactiek om de duurste modellen eerst op de markt te zetten

Net wel volgens mij. ;)

Eerst de potentiële klanten wat laten watertanden en na een paar maanden de meer betaalbare versies erop los laten.

Zo kan de productie ook rustig op gang komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of gewoon het feit dat de eerste in het wild allemaal mooie uitvoeringen zijn ipv een basismodel. Meer mensen gaan kijken en ook zin krijgen dan. Gemakkelijke reclame voor Volvo in het straatbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide waar. Lijkt me geen misse tactiek.

Was het ook niet daarom dat Benz in het begin van de A-klasse (de BMW '1-concurrent, niet de mini monovolume die schrik heeft van elanden) gratis een AMG-pack meegaf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, tuscani said:

Of gewoon het feit dat de eerste in het wild allemaal mooie uitvoeringen zijn ipv een basismodel. Meer mensen gaan kijken en ook zin krijgen dan. Gemakkelijke reclame voor Volvo in het straatbeeld.

Je hebt een punt, maar daar zorgen in de eerste plaats de demowagens van invoerder en dealers voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, gTa said:

:lol:  Je verdedigt je terecht want 't is zeker geen misse auto, er rijdt héél wat lelijkers rond.

Maar z'n verhoudingen zijn toch wat mèh, imo. Zo'n korte achterkant (visueel dan): korte, zeer kleine ruitjes achteraan, zeer korte overhang, .... Oogt echt "ik wil een break zijn omdat dat een mooie koetswerkvorm is maar ik moet helaas binnen de lijntjes kleuren qua lengte". Altijd z'n (quasi enige) minpunt gevonden.

Dik uitgerust en met wat kleur op (zoals de jouw) absoluut een knappe auto.

De verhoudingen zijn idd wel een beetje bizar. Dat moet ik ook toegeven.

Zeer korte achterkant. Zeer kleine ruitjes = geen grote koffer.

Puur vorm idd wat gekunsteld.

thx!

Dat ocean race pakket is/was wel een voltreffer vind ik. Die 18" velgen doen hem goed.

Benieuwd of er van de nieuwe V60 ook zo'n versie komt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Phil zei:

Je hebt een punt, maar daar zorgen in de eerste plaats de demowagens van invoerder en dealers voor.

Ja, maar. Volvo trekt gewoon de lijn harder door, en zorgt dat de eerst geleverde wagens ook niet de gewone leasingbak is. Visueel gebruiken ze hun eerste verkopen optimaal, hun demos zijn puur om te testrijden. In mijn ogen een goede strategie, want  het is zo dat ze een veel groter publiek bereiken. Een mooie velg alleen al bv geeft zoveel meer uitstraling en is een gemakkelijke ding om aan te passen, en al die topmodellen zitten bij wijze van spreken met 19inch velgen of zelfs groter.

Wat doen veel 2dehandszaken? Idd ze nemen foto's met een mooie grote velg om volk te trekken, terwijl in het klein staat dat je voor deze moet bijbetalen, en je anders een standaard wiel krijgt.  Hoeveel keer zouden ze echt moeten wisselen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, tuscani zei:

Zouden ze rekening gehouden hebben met de 49gr en de batterijcapaciteit/gewicht? Of is het de gekende motor uit de andere modellen.

Iedere Volvo valt terug in de boot na de laatste aanpassing, dus dat zal bij de V60 ook goed zitten hè...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid