Ga naar inhoud

2019 Volvo V60


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Die vijandigheid zie je alleen zelf denk ik.

Neemt niet weg dat vinden of dénken op een autoforum voor liefhebbers dat een belastingsvorm de enige richtlijn is om een wagen te kiezen, een beetje van de pot gerukt is.

En wat is een aanvaardbaar bedrag? 250 euro bruto? 500 euro bruto? Ik betaal momenteel 190 euro bruto VAA voor m'n 530e, maar wissel dat volgend jaar met plezier naar 350 euro om met de nieuwe Z4 te rijden.

 

 

Mja, een 530e zijn nu niet de wagens waar ik op doel, dat zijn inderdaad niet de bedragen he, maar reken maar eens wat een auto van 150k catalogus met een CO2 van 200+ gram doet.. dan betaal je een dikke 1500 euro VAA per maand he gekoppeld aan aftrekbaarheid van 40%

 

Kan je hem beter privé kopen [emoji848] de auto wordt gewoon niet meer aanvaard als kost tenzij ( zo goed als ) elektrisch.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is vanaf 2020 meneer, nu kan je nog makkelijk 70% halen met een leuke benzinewagen [emoji1] 


Je hebt gelijk.. moet je hem wel snel kopen en max 18 maand nemen als looptijd :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Germinal zei:

 

Mja, een 530e zijn nu niet de wagens waar ik op doel, dat zijn inderdaad niet de bedragen he, maar reken maar eens wat een auto van 150k catalogus met een CO2 van 200+ gram doet.. dan betaal je een dikke 1500 euro VAA per maand he gekoppeld aan aftrekbaarheid van 40%

 

Kan je hem beter privé kopen emoji848.png de auto wordt gewoon niet meer aanvaard als kost tenzij ( zo goed als ) elektrisch.

Dat is nu toch echt geen vraag voor in het V60 topic. 150k.... Daar heb je 2 Volvo V60's voor of bijna vijf in vertegenwoordigers uitvoering met fleet korting.

Er zijn genoeg topics, zoals die over Tesla, waar het over TCO's gaat. Die discussie moet echt niet overal opduiken. 

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, yvesken zei:

350 euro is een lachertje, met alle respect. Als we dan die C43 bekijken, die gaat richting 1000 euro. Ik vind dat zelf niet zo leuk.

Bedankt. Je mist m’n punt volledig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Prachtige wagen.

Wel serieuze afmetingen, zit op dezelfde afmetingen als de uitgetreden V70. Dan vind ik hem toch spelen in een klasse tussen C/3/A4 en E/5/A6 rivalen.

Hoe zal het met de fiscale aftrekbaarheid van de T8 hybrid zitten? En welke benzinetank krijgt die mee?

Zijn gewicht speelt ook niet in zijn voordeel met zijn 1750?kg, weegt maar 10kg minder dan de V90, en dit in de non-hybride trim. Ik snap niet dat ze die heden ten dagen niet lichter kunnen maken. Pakweg 1600kg ging ideaal zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, Francis said:

Prachtige wagen.

Wel serieuze afmetingen, zit op dezelfde afmetingen als de uitgetreden V70. Dan vind ik hem toch spelen in een klasse tussen C/3/A4 en E/5/A6 rivalen.

Hoe zal het met de fiscale aftrekbaarheid van de T8 hybrid zitten? En welke benzinetank krijgt die mee?

Zijn gewicht speelt ook niet in zijn voordeel met zijn 1750?kg, weegt maar 10kg minder dan de V90, en dit in de non-hybride trim. Ik snap niet dat ze die heden ten dagen niet lichter kunnen maken. Pakweg 1600kg ging ideaal zijn. 

Fiscaal een heel interessante wagen, zit met een uitstoot van 49-51 (gemeten volgens WLTP, maar NEDC correlated) afhankelijk van welke uitrusting / velg je kiest. Capaciteit van de batterij is meer dan voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, yvesken zei:

Fiscaal een heel interessante wagen, zit met een uitstoot van 49-51 (gemeten volgens WLTP, maar NEDC correlated) afhankelijk van welke uitrusting / velg je kiest. Capaciteit van de batterij is meer dan voldoende.

51 levert je al geen voordeel meer op, belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/9/2018 om 20:15, Francis zei:

Prachtige wagen.

Wel serieuze afmetingen, zit op dezelfde afmetingen als de uitgetreden V70. Dan vind ik hem toch spelen in een klasse tussen C/3/A4 en E/5/A6 rivalen.

Hoe zal het met de fiscale aftrekbaarheid van de T8 hybrid zitten? En welke benzinetank krijgt die mee?

Zijn gewicht speelt ook niet in zijn voordeel met zijn 1750?kg, weegt maar 10kg minder dan de V90, en dit in de non-hybride trim. Ik snap niet dat ze die heden ten dagen niet lichter kunnen maken. Pakweg 1600kg ging ideaal zijn. 

Met de standaard 18" velgen zou de T8 97,...% aftrekbaar zijn, pakweg bijna 100% dus. Bij de 19" velgen valt hij op 51gram Co2 en is hij aftrekbaar zoals de "gewone" bezinemotoren.

Indien de 19" velgen gewenst zijn, kunnen deze beter achteraf apart worden bijgekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Heb deze week effe met de T8 kunnen rijden. Een auto die heel goed de kerk in het midden houdt, overal goed in is, nergens in uitblinkt. Typisch Volvo voor mij... toch ietwat saai vrees ik. 't Exemplaar had nochtans het R-design pakket, maar bij gebrek aan kleur, leek het eerder op een anoniem voertuig van de wegpolitie. Dat laatste is potentieel het plezantste aspect aan de wagen en het kan andere chauffeurs terug op het juiste pad helpen. 😄

De R-design zetels zijn knap, ze zitten schitterend en hebben veel instelmogelijkheden. Interieur is goed afgewerkt en het ziet er allemaal afgelikt uit. Het touchscreen werkt op zich goed, maar zoveel instellingen in een touchscreen verwerken vind ik dom... ik heb onderweg moeite gehad met de simpelste instellingen van stuurbekrachtiging, demping, gasrespons en dergelijke te bedienen, terwijl ik gewend ben om drie knopjes blindelings te bedienen op mijn huidige wagen. Gelukkig komt de Volvo met een hoop veiligheidsfeatures dat het gebrek aan aandacht voor de weg compenseert. De hele rits tech features zijn aanwezig, Spotify, parkeercamera's, rij-assistentie systemen, ... het boeit me niet zo hard, dus heb ze niet in detail bekeken.

Over het rijden zelf. Eigenlijk verwachtte ik dat 'ie comfortabeler zou rijden. Niet meer het Volvo dat ik kende, dat is zeker. Was een beetje stoterig zelfs (hetzelfde of meer dan m'n M4). Kan liggen aan het feit dat het een gloednieuwe wagen is, ik neem aan dat het na een paar duizend kilometers wel betert en de bandendruk misschien wat hoog stond. De besturing was wennen, een eerste beweging aan het stuurwiel wordt meteen omgezet in actie, maar een kwartslag later moest ik meer insturen dan ik gewend was. Ook in z'n zwaarste stand was de bediening nog licht. Ik heb de auto niet kunnen pushen op z'n limieten maar een zwalpende koekendoos is het hoegenaamd niet.

Aandrijflijn werkt heel zacht, allemaal top. Ik had, gezien de elektrificatie, wel een betere gasrespons verwacht... tijdens het rijden moet je toch vooral rekenen op de benzinemotor, die niet zo kort op het gaspedaal hangt. Vertrek je vanuit stilstand, is de punch er wel eventjes, eens op snelheid was het minder, maar ik kan daar niet zo goed en objectief over oordelen. Bij lagere toerentallen klinkt de motor een beetje als een diesel. Hoger in de toeren klinkt het alleszins beter. Om puur elektrisch te rijden is de elektromotor toch nog iets te zwak, het kan allemaal wel als uw humeur van de dag erg 'zen' is. 

Volvo heeft het wel goed voor mekaar alleszins, het is 'n auto die veel checkboxes afvinkt, van veiligheid tot design tot kwaliteit, TCO en praktische aspecten. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...
  • 1 jaar later...

Afgelopen zaterdag zijn we voor een V60 gaan kijken, als we nu bestellen is het levering september 2022. Wel model 2023, waar er slechts 1 uitlaat meer is (gewichtsbesparing), maar ook met een nieuwe batterij die van 70 km elektrisch zou moeten aankunnen. Voor de T6

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Iemand hier ervaring met de B3 en B4 (benzine) motoren in de V60? Werkelijk verbruik, betrouwbaarheid?
Ik overweeg een V60 aan te schaffen als vervanger voor mijn Mazda 6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Tja, blijkbaar willen de meeste mensen tegenwoordig blijkbaar een SUV. 

Ik ben nog altijd meer fan van de looks en het rijgedrag van een break. Het aanbod wordt jammer genoeg altijd maar kleiner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt me gewoon op dat er heel weinig rondrijden in de streek. Iets wat een tijdje geleden wel nog het geval was. Het merk spreekt me zelf ook weinig aan als ik de verhalen hoor over de lokale dealer 🤑 Daarnaast blinkt die B3 en B4 ook niet uit in efficiëntie naar het schijnt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

V60 was een typische leasekar.  De condities die ik destijds kreeg bij Volvo waren heel straf (een D2 was goedkoper dan een 116d).

Nu was een hybride v60 vlot 200 tot 300 euro per maand duurder dan een 320e.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het gevoel dat het vooral sinds de facelift is dat dit model volledig is stilgevallen in de verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid