Ga naar inhoud

Auto's die je 10 jaar geleden had moeten kopen


Soul

Aanbevolen berichten

Bron : https://www.topgear.nl/autonieuws/autos-die-je-10-jaar-geleden-had-moeten-kopen/?utm_source=wysija&utm_medium=email&utm_campaign=nieuwsbrief-16-02-2017

Deze auto's vallen af als goedkope weekendauto

 

Als autoliefhebber maakt het scrollwiel van je muis vele kilometers op online verkoopsites. Ontelbare keren heb je serieus overwogen een tweede (of eerste) auto te kopen. Maar toch deed je het niet. Oelewapper: je had er nu een leuk zakcentje aan verdiend. Die goedkope Porsche 928 die je toen tegenkwam? Verdubbeld in prijs. De oude G-klasse die je stiekem best stoer vond? Vier keer duurder. En dan niet te spreken over die Volvo 850 T5R – schandalig duur is ie nu. Dit zijn auto’s die je 10 jaar geleden had moeten kopen. Aanvullingen zijn welkom. Al zijn we dan wel eventjes bezig.

Volvo 850 T5R

Volvo 850 T5R Cream Yellow

Dit was direct de grootste verrassing. Een auto die al vaal was toen ie uit de fabriek kwam, kan nooit veel waard zijn – zou je denken. De laagste vraagprijs voor een Volvo 850 T5R in ‘Cream Yellow’ is 14.000 euro. De hoogste is zelfs 29.500 euro. In Duitsland durven ze zelfs 50.000 euro te vragen voor een mooi exemplaar. Begrijp ons niet verkeerd: de Volvo 850 T5R is een onnoemelijk toffe bak, maar voor dat geld kopen we wel een nieuwe Volvo.

Toyota Supra MK4

Toyota Supra MK4 wit

Hier kon je op wachten. Het was een van de eerste Japanse posterauto’s ooit (samen met de Skyline, NSX en het wankelmonster hieronder) en de ster van diverse films. De Supra staat op een voetstuk en daar is de prijs ook naar. Nu nog een volledig origineel exemplaar vinden met een handbak. Succes.

Mazda RX-7 FD

mazda rx-7 fc rood

Het maakt inmiddels ook niet meer uit welke generatie RX-7 je wilt: je moet je portemonnee trekken. Bij de FB-generatie voor roestreparaties en bij de oude voor de aanschaf. De duurste staat te koop voor 40.000 euro. Haaks daarop staan de prijzen van de Mazda RX-8; die blijven maar zakken. En ook hier het probleem: vind maar eens een origineel exemplaar. Zonder roest. En zonder motorproblemen.

Goede BMW 3-serie E30

bmw_325ix_sedan-2048x1654.jpeg

In de periode dat de 3-serie een oude rag-BMW was, verdween de onbeminde E30 met bosjes de driftsport in. Ze waren goedkoop te onderhouden, konden tegen een stootje en onderdelen waren makkelijk te vinden. Iedereen die een knappe 3-serie in de deur van een andere 3-serie gezet heeft, baalt nu. Want de E30 begint geld waard te worden. Voor een goede non-M3 kun je al gerust 15.000 euro vragen.

Volkswagen Golf 2 GTI

Volkswagen Golf 2 GTI Rood

Een open deur, maar daardoor doet het niet minder pijn. Niemand wilde tien jaar geleden nog gezien worden in een Golf 2. En al helemaal niet in een GTI. De verpauperde exemplaren zijn allemaal richting de eeuwige olievelden en de klassiekerstatus lonkt. In navolging van de Golf 1 GTI beginnen ook de prijzen van de Golf 2 GTI omhoog te schieten. Als je opschiet, kun je misschien nog een opknapper kopen voor een paar duizend euro.

Porsche 928

Porsche 928

Grote kans dat je al als kind droomde van een Porsche 911. Je keek tien jaar geleden wat een oude Porsche zou moeten kosten, en begon elke maand braaf geld weg te zetten. Helaas moet je nu elke maand heel je salaris wegzetten om er ooit nog eentje te kunnen betalen. Je bent niet de enige. En iedereen met een 911-droom, ging op zoek naar een alternatief. Daar stond de onbeminde 928. En plots nam de vraag naar de 928 toe, waardoor de prijzen ook toenamen. De goedkoopste is nu 18.000 euro. De duurste 80.000 euro.

Mercedes G-klasse

Mercedes G-klasse oud

Ook de G-klasse heeft last van het 911-effect. Zodra de gewilde optie (lees: LaRo Defender) duur begint te worden, gaan mensen op zoek naar alternatieven. De tijd dat je voor een kleingeld een G-klasse kon kopen, is voorbij. Onder de 10.000 euro kun je nog net slagen, maar de prijzen lopen al snel richting de 40.000 euro en hoger.

 

Hierbij vraag ik mij af, is dit juist ? Zijn dit de enige of moeten we bij AM dit lijstje aanvullen tot 10 ?

Renault met bepaalde sport-edities ? Niet enorm duur groot fun gehalte.

Audi RS Avant-reeks ? Break van buiten, beest van binnen. Alhoewel, misschien net iets te duur voor dit lijstje...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lijst is oneindig lang toch? Quasi alles van youngtimer kan je hier momenteel zetten.

RS2

NSX

500E

190E 16v (en de EVO’s in het bijzonder)

...

 

De lijst is imo eindeloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een verschil tussen nu een 928 kopen en 10 jaar geleden? Aankoop was toen en nu acceptabel, maar de reputatie van zijn onderhoud, olala...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carrera GT.


Ken iemand die hem pakweg 5 jaar geleden voor €285.000 gekocht heeft [emoji3] Ding is nu al gauw het dubbel waard.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Exige S1 :inlove: Destijds getwijfeld, maar de stap toch niet gezet omwille van de twijfelachtige reputatie van de vhpd. Als je de prijzen vergelijkt met pakweg 5 jaar geleden... :unsure: En toch blijft hij stiekem op mijn verlanglijstje staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik maar een Honda Integra TypeR of Honda CRX VTEC gekocht 10 jaar geleden. Ik dacht altijd dat ik beter spaarde voor bakstenen, niet wetende dat deze wagens niet meer in waarde zouden dalen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik maar een Honda Integra TypeR of Honda CRX VTEC gekocht 10 jaar geleden. Ik dacht altijd dat ik beter spaarde voor bakstenen, niet wetende dat deze wagens niet meer in waarde zouden dalen [emoji20]
Bakstenen is uw spaarboek he.

Mvg


[emoji16]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een waanzinnig slecht artikel :cry:

En inderdaad, zowat alles had je 10j geleden moeten kopen... :roll: en 20 of 30j geleden nóg meer!

Testarossa

507

DB4 GT Zagato

Z8

Vantage Volante (X pack)

Maserati 3500 GT(i)

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Is er een verschil tussen nu een 928 kopen en 10 jaar geleden? Aankoop was toen en nu acceptabel, maar de reputatie van zijn onderhoud, olala...

15j geleden naar een paar gaan zien, toen 2 a 3000€, nu vul zelf in, was veel brol te koop en heb me toen een 924S gekocht voor 2000€ in goede staat.

Porsche 912 is nog zo één ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid