Ga naar inhoud

Vreemde weginfrastructuur


Soul

Aanbevolen berichten

Hier knallen alle fietsers ook gewoon door, en als je als automobilist doorrijdt een hele scheldpartij als gevolg. 
De buurt waar we naar kijken is wel gevuld met "jongeren", zal er ook al mee te maken hebben. Als je er op kickt van zulke omver te rijden kan je er een hele hoop passen op een dagje [emoji3] 
864261356_Schermafbeelding2021-07-01om18_08_54.png.ff1083d95fd97ffd96aac326e1b27eb0.png

Ah, de souk van Kortrijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, PJH zei:

Wat ze gewoon moeten doen is die baan 120 maken (allez ja, 70 dan...), die mottige snelheidsremmers wegdoen en die oversteekplaats niet schilderen en gewoon haaientanden zetten. Veel minder misverstanden mogelijk dan.

Ik zie geen snelheidsremmers? :supercool:

1 uur geleden, Challazer zei:

Hier knallen alle fietsers ook gewoon door, en als je als automobilist doorrijdt een hele scheldpartij als gevolg. 

De buurt waar we naar kijken is wel gevuld met "jongeren", zal er ook al mee te maken hebben. Als je er op kickt van zulke omver te rijden kan je er een hele hoop passen op een dagje :D 

864261356_Schermafbeelding2021-07-01om18_08_54.png.ff1083d95fd97ffd96aac326e1b27eb0.png

Wel enkel als je in de richting van die Nissan rijd. Anders heb je sowieso wat verder ambras met hun broers/nonkels. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, PJH zei:

Wat ze gewoon moeten doen is die baan 120 maken (allez ja, 70 dan...), die mottige snelheidsremmers wegdoen en die oversteekplaats niet schilderen en gewoon haaientanden zetten. Veel minder misverstanden mogelijk dan.

How how, een stopbord met streep voor de fietsers lijkt me toepasselijker. 't Is niet dat je als fietser nog een deftige kruissnelheid kan aanhouden als je zo'n scherpe oversteek moet maken.

Het is trouwens terug een typisch geknutsel van de gemeente. Ik kan me moeilijk inbeelden dat AWV zoiets bizar zou opleveren.

Als fietser steek ik zelf nooit over als ik geen oogcontact kan maken. Maar als zelfs 2 lijnbussen uit verschillende richtingen hun voorrang afstaan aan een fietsoversteekplaats, dan kan je als fietser moeilijk blijven staan met gekruiste armen om er een principekwestie van te maken. Dat toont aan in hoeverre het kalf op dat vlak verdronken is in dit land, als zelfs beroepschauffeurs hier een gewoonte van maken.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Tjeu zei:

Dan heb je het probleem dat het snelheidsverschil tussen doorgaand en kruisend verkeer te groot is. Oudere mensen of kinderen die daar vanuit stilstand moeten aanzetten doen er te lang over om het niet vertragend verkeer te kruisen, waardoor je ongevallen krijgt. 
Je zou dus de snelheid eerder vroeger moeten gaan verlagen, zodat de wagen een constante, maar lagere snelheid heeft. Gevaar is natuurlijk dat ze na de snelheidsremmer terug op gaan trekken. 

Conclusie: 50m vroeger de snelheidsverlaging invoeren en over die 50meter een hobbelparcours van meerdere snelheidsremmers achter elkaar plaatsen, zodat de automobilisten de snelheid niet opnieuw gaan verhogen, maar ze ook niet extra af gaan remmen om geen miscommunicatie te krijgen met de fietsers :D 

 

Die baan gaat van 70 naar 50 en daarna dan dat kussen en de oversteekplaats. Maar zo'n kussen neem je niet aan 50, waardoor je toch moet vertragen en dat zorgt voor de miscommunicatie momenteel. Gewoon 70 laten en geen snelheidsremmer dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/1/2021 at 2:13 PM, Lotuzzz said:

Hebben we het vorige keer inderdaad over gehad, en heb het deze week ook nog meegemaakt. Ik heb op de fiets het liefst dat een auto zijn voorrang neemt en op volle snelheid blijft doorperen, daar anticipeer ik op.

Exact dit, zo vreselijk frustrerend als automobilist én fietser!! 

4 hours ago, Goesting said:

Maar als zelfs 2 lijnbussen uit verschillende richtingen hun voorrang afstaan aan een fietsoversteekplaats, dan kan je als fietser moeilijk blijven staan met gekruiste armen om er een principekwestie van te maken. Dat toont aan in hoeverre het kalf op dat vlak verdronken is in dit land, als zelfs beroepschauffeurs hier een gewoonte van maken.

En dit 😭
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zo eens bijna in het gat van een VW Polo van de politie gereden omdat die bij het afrijden van een rondpunt plots hard remde om een fietser door te laten die geen voorrang had... :roll:

't Is een misplaatste vorm van vriendelijk zijn. Ze zien een fietser en willen ze helpen oversteken. Terwijl ze moeten doorrijden om een rond punt vrij te maken/houden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan het rondpunt hier aan mijn deur (waar fietsers dus geen voorrang hebben) stel ik me graag ver genoeg van het rondpunt te wachten tot ik gps-signaal heb op de fietscomputer van mijn koersfiets. Ik sta dan dus enkele meters van de haaientanden en maak totaal geen aanstalten tot oversteken en toch stoppen de auto's 🙂 terwijl ik rustig op m'n gsm zit te tokkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/7/2021 om 15:09, PJH zei:

Wat ze gewoon moeten doen is die baan 120 maken (allez ja, 70 dan...), die mottige snelheidsremmers wegdoen en die oversteekplaats niet schilderen en gewoon haaientanden zetten. Veel minder misverstanden mogelijk dan.

Die baan is toch altijd 120 geweest 😁. Ik denk niet dat ik daar ooit iemand 70 heb zien rijden. fietsers hebben aan de overzijde van het water al een volledige trekweg, ze kunnen niet klagen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Aalst zijn ze toch ook op hun kop gevallen hoor @tuscani @binnenmuisarchitekt

De Steenweg op Aalst is een tweevaksbaan waar het jaaaren 90 mocht gaan. Enkele jaren geleden hebben ze daar op elk kruispunt lichten gezet en de limiet naar 70 verlaagd. Sinds enkele weken is het daar 50 geworden, want daar ligt een zogenaamd 'moordstrookje'. Je ziet daar echter quasi nooit fietsers (want er ligt een quasi parallel jaagpad langs de Dender). Ik passeer tegenwoordig regelmatig tussen 5u30 en 6u op die baan, ongelofelijk moeilijk om daar die 50 te houden.

image.png.38ca454128381ece221f6c66308e4b5b.png

  • Whut?! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je de echte grap nog niet gezien. In de buurt daar ligt er een rond punt  ( de neus). nu hebben ze dat heringericht. Er staan blokken tussen, dus je kan niet meer rond.  :lolz: een rond punt waar je niet rond kan rijden :lolz:

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, tuscani zei:

Dan heb je de echte grap nog niet gezien. In de buurt daar ligt er een rond punt  ( de neus). nu hebben ze dat heringericht. Er staan blokken tussen, dus je kan niet meer rond.  :lolz: een rond punt waar je niet rond kan rijden :lolz:

 

Spijtig genoeg ook al mogen ervaren, je moet dan voor ik die kerk rijden en je daar ergens draaien waar het eigenlijk te smal is . Echt :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Jenkins zei:

Spijtig genoeg ook al mogen ervaren, je moet dan voor ik die kerk rijden en je daar ergens draaien waar het eigenlijk te smal is . Echt :fp: 

Ze hebben een straat getrokken net voor het rond punt.  Die draait onder de brug . 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me niet inbeelden wat je bedoelt 😄. Ik gebruikte dat rond punt om richting Wijngaardveld te rijden, komende van de E40.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jenkins zei:

De Steenweg op Aalst is een tweevaksbaan waar het jaaaren 90 mocht gaan.

Er is een tijd geweest dat je daar zelfs nog 120 mocht.

Quote

Sinds enkele weken is het daar 50 geworden, want daar ligt een zogenaamd 'moordstrookje'.

De hoofdreden is omdat de spoorvorming in het wegdek zodanig groot is, dat er bij zware regenval grote plassen ontstaan. Daarmee kan je iemand in de rijstrook naast je volledig verblinden voor enkele seconden bij het inhalen, omdat die plotseling een grote klets water op hun voorruit krijgen. Heb het al meegemaakt daar, en dat is toch even schrikken. Uiteraard is het dan belachelijk om dit alweer op te lossen met een snelheidsverlaging, i.p.v. met een grondige heraanleg van het wegdek.

2 uren geleden, Jenkins zei:

Spijtig genoeg ook al mogen ervaren, je moet dan voor ik die kerk rijden en je daar ergens draaien waar het eigenlijk te smal is . Echt :fp: 

1 uur terug, Jenkins zei:

Kan me niet inbeelden wat je bedoelt 😄. Ik gebruikte dat rond punt om richting Wijngaardveld te rijden, komende van de E40.

Euh nee, je dient de eerdere afslag te gebruiken. Staat reeds netjes in Waze en de bebording is ook redelijk duidelijk. Ik vind het effectief een verbetering.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2227235807406360&id=744322215697734

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid