Ga naar inhoud

BMW F40 1 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

47 minutes ago, Ian said:

De BMW fanboys zullen het desondanks wel weer de hemel in prijzen.

 

Vooral de Belgische lease-markt. Eindelijk van die "gevaarlijke" RWD af.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou de prijs dalen? Gezien ze altijd zeggen dat ze een FWD goedkoper kunnen bouwen dan een RWD, en hun wagens daarom iets duurder zijn dan de concurrentie? :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, William Blake zei:

Waarom zou je nu voor een BMW 1 gaan?

Z'n grootste voordeel is weg… :D

Omwille van het stuurgevoel :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, PJH said:

Wat wordt nu eigenlijk de kleinste RWD 4-deurs BMW?

Een 3, maar liefst niet met een motor die wat vooruit gaat. Dat is veel te gevaarlijk en dus xdrive.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW's hebben al jaren geen stuurgevoel meer. Vandaar dat je of een model moet pakken waarmee je kan zwijnen en stuurgevoel bijgevolg irrelevant is, ofwel iets anders moet zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Beste kans op stuurgevoel is hem speccen zonder servotronic en zonder variable sports steering. Maar dat lukt dus ook al niet meer deftig

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Phil zei:

U beschikt over 1 glazen bol?

Ik baseerde me even op de huidige generatie voor de argumentatie.
Qua ruimte is FWD beter, de rest valt nog te bezien.
Maar voor mij gooit BMW z'n laatste greintje identiteit te grabbel, al was de 2AT al het begin van het einde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, JanC said:

Maar voor mij gooit BMW z'n laatste greintje identiteit te grabbel, al was de 2AT al het begin van het einde.

't Is op zich een zeer goeie auto, maar ik geef je geen ongelijk ivm de merkidentiteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, PJH said:

Klopt. Beste kans op stuurgevoel is hem speccen zonder servotronic en zonder variable sports steering. Maar dat lukt dus ook al niet meer deftig

Die VSS verandert daar toch geen hol aan. Dat is een niet-lineaire vertanding. Heeft imo niet veel tot niks met stuurGEVOEL te maken. Ik merk daar eerlijk gezegd niks van, als ik wissel tussen auto's met en zonder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, JanC said:

Ik baseerde me even op de huidige generatie voor de argumentatie.
Qua ruimte is FWD beter, de rest valt nog te bezien.
Maar voor mij gooit BMW z'n laatste greintje identiteit te grabbel, al was de 2AT al het begin van het einde.

Maar wij zijn niet representatief voor de gemiddelde klant.

Als er geen performante RWD 1 meer wordt gemaakt zal het idd mijn laatste 1 zijn, maar ik denk niet dat BMW daar van wakker ligt.

Dan maar terug naar het hot hatch segment :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, ir_fuel zei:

Dan maar terug naar het hot hatch segment :P 

Ja, zoals b.v. een M130i met hard geblazen 2-liter 4-pitter, uiteraard FWD, elektronisch "sperdifferentieel", hardere/kortere veren maar weinig aangepaste demping, en last but not least: een knoert van een M Performance achterruitspoiler. :inlove:   Optioneel ook een extra luide scheten latende Akrapovic/M-Perf uitlaat, uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid