Ga naar inhoud

BMW F40 1 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

En een 120i met uitlaat langs elke kant zoals de M140i nu... Wel vreemd. Gaan ze bij de M145i dan vier uitlaten plaatsen... Zijn volledig het noorden kwijt. Auto ziet er best mooi uit maar wordt te gelijk aan de nieuwe merken die zich aanbieden.

Zou zo grappig zijn moest Hyundai nu met hun Genesis afdeling een RWD hot hatch maken [emoji13]

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een 120i met uitlaat langs elke kant zoals de M140i nu... Wel vreemd. Gaan ze bij de M145i dan vier uitlaten plaatsen... Zijn volledig het noorden kwijt. Auto ziet er best mooi uit maar wordt te gelijk aan de nieuwe merken die zich aanbieden.

Zou zo grappig zijn moest Hyundai nu met hun Genesis afdeling een RWD hot hatch maken [emoji13]
Ze zullen (imo) wel gaan naar hoofdzakelijk een L-R uitlaat.

M145i zal trapezium vormige uitlaten krijgen, zoals de X3 M40i
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Ian zei:


Net zoals het altijd dezelfde fanboys zijn?

Ik loop nergens in een topic van een wagen die me niet aanstaat te bleiten over dat feit. ;) Laat ik me gewoon passeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Ian zei:

Dus je mag enkel positieve commentaar geven? Lijkt me nu net niet de bedoeling van een forum.

Absoluut niet!! Maar er staat hier geen enkele officiële foto, niemand heeft er al mee gereden, en toch komen altijd dezelfde sujetten zeiken dat 't allemaal niet goed is. ;)

En @brjefs heeft gelijk. 't Was zo met de E87 en met de F20 ook. Same old same old...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tommie zei:

Absoluut niet!! Maar er staat hier geen enkele officiële foto, niemand heeft er al mee gereden, en toch komen altijd dezelfde sujetten zeiken dat 't allemaal niet goed is. ;)

En @brjefs heeft gelijk. 't Was zo met de E87 en met de F20 ook. Same old same old...

Je hebt een punt.

Maar DE usp van de 1 reeks is geschrapt. En daarmee ook de zescilinder. Je kan niet verwachten dat je daar applaus voor gaat krijgen (hier).

 

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, msxx zei:

Je hebt een punt.

Maar DE usp van de 1 reeks is geschrapt. En daarmee ook de zescilinder. Je kan niet verwachten dat je daar applaus voor gaat krijgen (hier).

 

Oh, maar er zitten nog 50 tinten grijs tussen een applaus en de complete afbraak van een nog niet bestaand model. ;) Niemand heeft iets aan een zwart/wit-mentaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1-reeks is inderdaad nooit de mooiste van de klas geweest, maar moest het hebben van zijn RWD en rijkwaliteiten. Aan de foto's van de vorige pagina zou ik ook niet te veel aanstoot geven want heb ook al renders gezien die er echt héél goed uitzagen, gewoon afwachten op officiële foto's . De kritiek op het verlaten van de RWD vind ik dan wel weer volledig terecht, al begrijp ik Tommie ook wel dat hij stevast positief is, als je goed wilt verkopen moet je achter je product staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tommie zei:

Oh, maar er zitten nog 50 tinten grijs tussen een applaus en de complete afbraak van een nog niet bestaand model. ;) Niemand heeft iets aan een zwart/wit-mentaliteit.

Het zal sowieso wel beter rijden dan een Golf/A3, hoop ik :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Ambi zei:

De 1-reeks is inderdaad nooit de mooiste van de klas geweest, maar moest het hebben van zijn RWD en rijkwaliteiten. Aan de foto's van de vorige pagina zou ik ook niet te veel aanstoot geven want heb ook al renders gezien die er echt héél goed uitzagen, gewoon afwachten op officiële foto's . De kritiek op het verlaten van de RWD vind ik dan wel weer volledig terecht, al begrijp ik Tommie ook wel dat hij stevast positief is, als je goed wilt verkopen moet je achter je product staan.

Ah, maar ik ben niet steevast positief. Ik zeg 't , met zwart/wit ben je niets. Ik ben gezond sceptisch, da's iets anders. ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht al een hele poos op meer info over de mogelijke motoren, ik vind die render ook best oke :D 

En nee, het is geen RWD en er is geen 6IL, wat eigenlijk zou moeten voor een BMW. Toch ben ik benieuwd naar wat ze gaan doen, een leuk rijdende FWD maken is ook geen schande vind ik.

Echt benieuwd naar het uiteindelijke productiemodel, wordt ongetwijfeld de opvolger van mijn huidige F20 LCI 16D :D Hopelijk dan wel een 20e ofzoiets :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut niet!! Maar er staat hier geen enkele officiële foto, niemand heeft er al mee gereden, en toch komen altijd dezelfde sujetten zeiken dat 't allemaal niet goed is. [emoji6] En [mention=66]brjefs[/mention] heeft gelijk. 't Was zo met de E87 en met de F20 ook. Same old same old...  

 

Mja, bij de scoops van de 8 reeks, G30 5-reeks en Z4 zag ik al dat het niet m'n ding ging zijn, en het bleek uiteindelijk te kloppen toen de officiële versies voorgesteld werden. Eigenlijk kan ik me niet vinden in de huidige designtaal van BMW (nothing new there). En op vlak van design lijkt iedereen (de die hard fans en de constructeur zelf) de lat alsmaar lager te leggen (met een paar uitzonderingen misschien zoals de 6 Gran Coupé en F10, maar die zijn alweer passé voor de meesten).[mention=145]gTa[/mention] kan dat nog beter uitleggen dan ik. [emoji14]  

 

 

De E87 vond ik geen lelijke auto toen die uitkwam (ik was toen wel minder intensief alles aan het volgen als nu, maar herinner me de release nog). Het neusje van de zalm uit die reeks blijft de coupé versie natuurlijk, met als absolute top de 1M (blijft een ongelooflijk dik hok). De F20 vond ik terecht teleurstellend, vooral dankzij de voorkant. Aan de volgens velen 'Polo-achtige' achterlichten stoorde ik me veel minder. Bij de facelift hebben ze het dan (voor mij althans) verknoeid door net het omgekeerde te doen; voorkant fixen en achterkant verneuken door die achterlichten per se dezelfde look te willen geven als de sedans.

 

Gisteren wel een op het eerste zicht knappe G30 gezien (eerder klassiek uitgevoerd ipv de patser look die nu de standaard look geworden is), dus dat mag ook gezegd worden (maar toch vind ik de F10 nog steeds 10x knapper), en die zijdelings doorgetrokken achterlichten doen echt afbreuk aan de auto vind ik).

 

Ik snap dat ze nu eenmaal nieuwe modellen willen uitbrengen, en dat het in de huidige vorm die auto's hebben aangenomen niet evident is om nog met iets unieks te komen, maar ze mogen toch tenminste een beetje moeite doen om de designtaal (sportief maar toch stijlvol, ipv sportief/agressief en overdreven gestyled) en filosofie die BMW altijd uitgestraald heeft over de generaties heen in ere te houden.

 

 

 

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Stancke said:

Ze zullen (imo) wel gaan naar hoofdzakelijk een L-R uitlaat.

M145i zal trapezium vormige uitlaten krijgen, zoals de X3 M40i

M145i en er dan een 2l in lepelen, serieus 🤔

Bij de volgende generatie is het dan een M165i met een 1.5T in..

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, vince522 zei:

M145i en er dan een 2l in lepelen, serieus 🤔

Bij de volgende generatie is het dan een M165i met een 1.5T in..

Hij bedoelt M135i.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Ian zei:

Mja, bij de scoops van de 8 reeks, G30 5-reeks en Z4 zag ik al dat het niet m'n ding ging zijn, en het bleek uiteindelijk te kloppen toen de officiële versies voorgesteld werden. Eigenlijk kan ik me niet vinden in de huidige designtaal van BMW (nothing new there). En op vlak van design lijkt iedereen (de die hard fans en de constructeur zelf) de lat alsmaar lager te leggen (met een paar uitzonderingen misschien zoals de 6 Gran Coupé en F10, maar die zijn alweer passé voor de meesten).[mention=145]gTa[/mention] kan dat nog beter uitleggen dan ik. emoji14.png  

 

 

De E87 vond ik geen lelijke auto toen die uitkwam (ik was toen wel minder intensief alles aan het volgen als nu, maar herinner me de release nog). Het neusje van de zalm uit die reeks blijft de coupé versie natuurlijk, met als absolute top de 1M (blijft een ongelooflijk dik hok). De F20 vond ik terecht teleurstellend, vooral dankzij de voorkant. Aan de volgens velen 'Polo-achtige' achterlichten stoorde ik me veel minder. Bij de facelift hebben ze het dan (voor mij althans) verknoeid door net het omgekeerde te doen; voorkant fixen en achterkant verneuken door die achterlichten per se dezelfde look te willen geven als de sedans.

 

Gisteren wel een op het eerste zicht knappe G30 gezien (eerder klassiek uitgevoerd ipv de patser look die nu de standaard look geworden is), dus dat mag ook gezegd worden (maar toch vind ik de F10 nog steeds 10x knapper), en die zijdelings doorgetrokken achterlichten doen echt afbreuk aan de auto vind ik).

 

Ik snap dat ze nu eenmaal nieuwe modellen willen uitbrengen, en dat het in de huidige vorm die auto's hebben aangenomen niet evident is om nog met iets unieks te komen, maar ze mogen toch tenminste een beetje moeite doen om de designtaal (sportief maar toch stijlvol, ipv sportief/agressief en overdreven gestyled) en filosofie die BMW altijd uitgestraald heeft over de generaties heen in ere te houden.

 

 

 

 

 

 

 

En in deze post kan ik mij vinden. ;) 

Wel een pak genuanceerder dan je gemiddeld geween over BMW! 😝

Heel spijtig antwoord wel hierop: de commerce wint. Verkoopscijfers ‘bewijzen’ dat BMW ‘heel goed bezig is’. Ongeacht wat liefhebbers zeggen, the shareholders are always right. Spijtig genoeg dus.

PS: mijn loon is ook gelukkiger met de huidige verkoopscijfers dan die van bv. 6 jaar geleden. Dus ik snap die shareholders ook wel weer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger was BMW m'n favoriete merk, vandaar dat het altijd pijn doet als ze weer eens iets uitbrengen dat niet kan tippen aan hetgeen ze in de (qua design) hoogdagen uitbrachten. En dan kan ik het niet laten om even de frustratie/teleurstelling te ventileren. Maar elke keer een boek schrijven is iets te veel werk. default_biggrin.gif (ook al schrijf ik graag, maar 99% van de keren bezoek ik het forum mobiel, dus typen op zo'n smartpheuwn is ook niet ideaal)

 

En idd, money is the root of all evil!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tommie zei:

En in deze post kan ik mij vinden. ;) 

Wel een pak genuanceerder dan je gemiddeld geween over BMW! 😝

Heel spijtig antwoord wel hierop: de commerce wint. Verkoopscijfers ‘bewijzen’ dat BMW ‘heel goed bezig is’. Ongeacht wat liefhebbers zeggen, the shareholders are always right. Spijtig genoeg dus.

PS: mijn loon is ook gelukkiger met de huidige verkoopscijfers dan die van bv. 6 jaar geleden. Dus ik snap die shareholders ook wel weer...

Misschien werd er 6 jaar geleden nog zoveel niet geleased.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid