Ga naar inhoud

Hyundai Kona Electric


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Enkele weken geleden heb ik voor het eerst een Kona gespot en ik vond dat best een aangename verschijning.
Akkoord, smaken verschillen maar ik zou dat durven kopen. Het is eens wat anders dan de klassieke sedan vorm waar ik eigenlijk al 16 jaar mee rijd.
Ook de prijs valt mee als je kijkt naar wat je ervoor in de plaats krijgt. Ik had een 1.6 T-GDi 177pk 4x4 geconfigureerd.
Ik ben wel benieuwd op hoeveel de 204pk sterke elektrische versie gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Polygoon said:

Zou een leuke opvolger zijn voor m'n pa z'n Tucson. Zonder supercharger netwerk wel onmogelijk om mee op reis te vertrekken.

Aan dat snelladernetwerk wordt gewerkt. 

Ionity: https://electrek.co/2017/11/03/ultra-fast-electric-car-charging-network-unveiled-by-bmw-mercedes-ford-volkswagen/

E.ON: https://electrek.co/2017/11/06/ultra-fast-electric-car-charging-network/

En er zijn nu al netwerken van laadpalen tot 50kW. Het probleem is wel dat die palen vaak duurder zijn dan de gewone palen van max. 22kW, en er vaak maar 1 aansluiting per locatie staat. Als er dus al een Nissan Leaf of BMW i3 staat te laden, moet je wachten.

Dit in tegenstelling tot Tesla die nu al heel veel locaties heeft met vaak 6, 8 of zelfs 12 en meer laadpalen van max. 120kW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, wooter zei:

Aan dat snelladernetwerk wordt gewerkt. 

Ionity: https://electrek.co/2017/11/03/ultra-fast-electric-car-charging-network-unveiled-by-bmw-mercedes-ford-volkswagen/

E.ON: https://electrek.co/2017/11/06/ultra-fast-electric-car-charging-network/

En er zijn nu al netwerken van laadpalen tot 50kW. Het probleem is wel dat die palen vaak duurder zijn dan de gewone palen van max. 22kW, en er vaak maar 1 aansluiting per locatie staat. Als er dus al een Nissan Leaf of BMW i3 staat te laden, moet je wachten.

Dit in tegenstelling tot Tesla die nu al heel veel locaties heeft met vaak 6, 8 of zelfs 12 en meer laadpalen van max. 120kW.

Die laatste zin is ook enkel leuk als je een BTW-nummer hebt he ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Specificaties: 39,2kWh normaal of 64kWh batterij long range (dus pakweg een uur laden om 80% vol te zijn op zo een 50kW aansluiting), 99kW/150kW motor met top van 167 km/u, DC laden tot 100kW (dus dat halveert de laadtijd als je aan zo een 100kW paal kan laden) en een 7,2kW AC lader (bijna 9 uur laden aan normale laadpalen en thuis).

Prijs zou starten vanaf 30K.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ST TDCi zei:

Heel dat Tesla gedoe Wooter....face it, welke particulier rijdt er met een Tesla? Geen enkele.

De Model 3 gaat daar wel deels verandering in brengen maar met de prijzen die her en der rondzweven is dat ook geen spek voor het budget hier thuis ... 

Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen, privé, 175k neerleggen voor het model waar @wooter mee rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, wooter zei:

Specificaties: 39,2kWh normaal of 64kWh batterij long range (dus pakweg een uur laden om 80% vol te zijn op zo een 50kW aansluiting), 99kW/150kW motor met top van 167 km/u, DC laden tot 100kW (dus dat halveert de laadtijd als je aan zo een 100kW paal kan laden) en een 7,2kW AC lader (bijna 9 uur laden aan normale laadpalen en thuis).

Prijs zou starten vanaf 30K.

Die top geldt ook voor de 204pk versie? Dat laden maakt allemaal geen zak uit voor de gemiddelde mens. Als ik even naar mezelf kijk: ik doe 45km woon-werk per dag en doorgaans combineer ik andere zaken (zoals winkelen) op mijn route. Dus het merendeel van de dagen kom ik toe met 50km afgerond. Die Kona met de kleinste batterij brengt me dus in principe al een volledige werkweek waar ik zijn moet. Maar uiteraard wil ik ook wel wat prestaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ST TDCi zei:

Die top geldt ook voor de 204pk versie? Dat laden maakt allemaal geen zak uit voor de gemiddelde mens. Als ik even naar mezelf kijk: ik doe 45km woon-werk per dag en doorgaans combineer ik andere zaken (zoals winkelen) op mijn route. Dus het merendeel van de dagen kom ik toe met 50km afgerond. Die Kona met de kleinste batterij brengt me dus in principe al een volledige werkweek waar ik zijn moet. Maar uiteraard wil ik ook wel wat prestaties.

Je wil vooral ook geen auto moeten gaan huren als je ergens op vakantie naartoe wilt gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Polygoon said:

Je wil vooral ook geen auto moeten gaan huren als je ergens op vakantie naartoe wilt gaan. 

Daar zie ik het probleem niet van. Al genoeg gedaan van ergens naartoe te vliegen en daar dan een rental te pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Daar zie ik het probleem niet van. Al genoeg gedaan van ergens naartoe te vliegen en daar dan een rental te pakken.

Toch niet voor een uitje naar Bordeaux of de provence oid.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Polygoon said:

Toch niet voor een uitje naar Bordeaux of de provence oid.?

Ik doe geen uitjes naar Bordeaux of de Provence :). En je kan altijd naar La Rochelle vliegen als je naar Bordeaux wilt.

En dan nog, hoeveel keer per jaar rijd je daar naartoe? Als dat 5 keer is ben je duidelijk niet de kandidaat voor deze auto, maar hoeveel man doet dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik doe geen uitjes naar Bordeaux of de Provence :). En je kan altijd naar La Rochelle vliegen als je naar Bordeaux wilt.

En dan nog, hoeveel keer per jaar rijd je daar naartoe? Als dat 5 keer is ben je duidelijk niet de kandidaat voor deze auto, maar hoeveel man doet dat?

Geen 5 keer uiteraard maar minstens 1 maal. Vaak ook weekend tripjes naar overal. Leeuwarden bv. Dat zal misschien gaan op een batterijlading maar dan kan je daar niet meer uit de voeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ouders hier een daar een compromis willen sluiten (dat is ook niet wekelijks) dan kan dat inderdaad een goede opvolger zijn. Wat voor motor zit er in de Tucson? CRDi waarschijnlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Je wil vooral ook geen auto moeten gaan huren als je ergens op vakantie naartoe wilt gaan. 

Daar ligt eigenlijk al een 'probleem', hoeveel mensen kopen geen grote auto voor die 1x per jaar dat ze op vakantie gaan. De rest van t jaar zouden ze ook toekomen met ne kleinere. Idem met elentrieke auto's.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ritten naar Leeuwarden zouden geen probleem mogen zijn, in NL is elektrisch rijden al erg populair en zijn er meerdere locaties met meerdere laadmogelijkheden. Zo kan je op meer dan 60 plaatsen naast de snelweg al laden bij FastNed snelladers, en is Shell ook begonnen met de installatie van snelladers bij tankstations op de snelweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-2-2018 om 13:54, Polygoon zei:

Geen 5 keer uiteraard maar minstens 1 maal. Vaak ook weekend tripjes naar overal. Leeuwarden bv. Dat zal misschien gaan op een batterijlading maar dan kan je daar niet meer uit de voeten.

Er zijn toch veel rare mensen. "1 keer per jaar moeten we ver rijden, dus we hebben een auto nodig die dat kan. "

Maar een bestelwagen huren voor naar IKEA, Brico of whatever te gaan is dan niet vreemd. Dan is het plots niet nodig om een Superb Combi te rijden, om een keer per jaar iets groot te kunnen verhuizen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid