Ga naar inhoud

Audi A6


Stancke

Aanbevolen berichten

Quote

 

We zijn ongeveer een week verwijderd van de volledig nieuwe Audi A6, maar nu al mogen we hem in volle glorie bekijken. Voor de officiële presentatie zijn er namelijk een aantal plaatjes het internet op gelekt, waarop de auto goed te zien is.

De kans groot is dat de foto’s daadwerkelijk toebehoren aan de nieuwe Audi A6. De wagen op de foto’s is immers voorzien van grotendeels dezelfde designtaal als de laatste nieuwe Audi’s die op de markt verschenen. De nieuwe A6 lijkt qua ontwerp dan ook behoorlijk overeen te komen met de nieuwe A7 en A8.

 

Kijken we hier naar de nieuwe Audi A6?

Kijken we hier naar de nieuwe Audi A6?

Kijken we hier naar de nieuwe Audi A6?

 

Via: https://www.autoblog.nl/nieuws/kijken-we-hier-naar-de-nieuwe-audi-a6-107240

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nieuwe motorisatieaanduidingen (a la 55TFSI) zijn wel van den hond zeg... :wacko:

aangepast door 3000
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

zien er mij 23" velgen uit, bij die grijze

wordt allemaal nogal mainstream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op misschien het interieur na, wel mijn ding. (dat interieur wil ik eerst in alle verschillende soorten uitvoeringen bekijken)

Ik heb goeie herinneringen aan de voorganger, dat was allicht de "beste" auto die ik tot nu toe gehad heb.

De A6 is -voor mij dan toch- sowieso de betere Audi, alles klopt eraan... proporties, platform, motoren, afwerking, balans tussen comfort en toch nog een beetje sport. Zeer aangename (en complete) auto om mee in de echte wereld te rijden. Geen begeerlijke, maar wel een hele goeie (!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed stuurgevoel ook?

Ooit met een A4 gereden, was ronduit bedroevend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Goed stuurgevoel ook?

Ooit met een A4 gereden, was ronduit bedroevend.

quattro altijd boven voorwielaandrijving. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Goed stuurgevoel ook?

Ooit met een A4 gereden, was ronduit bedroevend.

Gevoel. Feedback via het stuurwiel neem ik aan? Echt nul gevoel! Je kan sowieso de vraag stellen welke auto dat tegenwoordig goed doet en in welke mate dat wenselijk is voor deze categorie van wagen. De A6 (c7) is heel doods qua feedback via het stuurwiel, neemt niet weg dat de auto wel relatief direct en precies te sturen viel... (ik vond dat zonder twijfel de betere tov van dezelfde generatie 5-serie of E-klasse).

Je moet opletten welke generaties en modellen je vergelijkt, niet alleen bij Audi, gewoon in het algemeen. Ik reed daarvoor met een A5 die nog de hydraulische bekrachtiging had, en dat was weer iets helemaal anders (niet per se beter). Terwijl beide wagens op hetzelfde platform stonden, maar door andere techniek en afstelling toch weer anders aanvoelde. De A5 gaf meer feedback via het stuurwiel, maar stuurde niet zo direct of gretig als de A6 (ironisch, toch?). 

Als je verder in het verleden terugblikt, de A6 (c6) bijvoorbeeld, die vond ik echt slecht sturen. Het hydraulisch systeem stuurde ontzettend licht, zodanig bekrachtigd dat het ook gevoelloos werd, maar het stuurde indirecter en had zelfs een erg zwakke terugkeerneiging als je het stuur losliet. Het totaalplaatje qua rijbeleving was daardoor alleen al dag en nacht verschillend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid