Ga naar inhoud

Nieuwe Gezinswagen (Maverick)


Maverick

Aanbevolen berichten

16 uren geleden, Germinal zei:

Met die pana hybrid zit je aan een VAA van 18.000 euro.. lijkt me een No-go.. zelfs 10.000 VAA vind ik een No-go.. dan koop je beter privé.. hetgeen je wint verneuk je door VAA... op een zaak is een tesla zowat het enige wat je kan doen als veel vermogen en lage VAA wil maar die maakt weinig geluid natuurlijk :)) een 911 lijkt me ook niet echt een gezinswagen.. rest nog zoiets als een 530e maar is noch vlees noch vis.

Privé kopen dus ?

 

18.000 VAA :o en dat zuipt dan ook nog eens 15L/100 km ! Wat is dan de meerwaarde (behalve de grotere aftrekbaarheid) om zoiets te kopen in plaats van een E63AMG of RS6 ? Ondanks dat het in dit geval goeie elektroshit is, blijft het elektroshit en dan zou ik het toch wel weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Naish said:

C63S break of de C43 break...

Wel oppassen voor het verbruik... Onze glc zit gemiddeld op 16 of meer schat ik. Rit naar wintersport in druk verkeer en cruisesnelheid 165 is 15 gemiddeld geworden op die 900km...

Dat zal toch wel met het soort auto te maken hebben en de luchtweerstand?

15 gemiddeld is absurd voor zo een traject.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Maverick zei:

Ik heb daar nog niet met gereden, maar als ik naar iets sportiefs ga dan wil ik achterwielaandrijving.

Mag 4WD? Anders een Golf R break :) Gaat goed vooruit en zal je de helft kosten van een A4 RS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, jvc said:

Mag 4WD? Anders een Golf R break :) Gaat goed vooruit en zal je de helft kosten van een A4 RS.

Dat is FWD biased 4WD. 

Lijkt me helemaal niks als je graag RWD wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, jvc zei:

Mag 4WD? Anders een Golf R break :) Gaat goed vooruit en zal je de helft kosten van een A4 RS.

Niet bepaald moeder mooiste de laatste generaties Golf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat zal toch wel met het soort auto te maken hebben en de luchtweerstand?

15 gemiddeld is absurd voor zo een traject.

Idd de M3 doet op zoiets 12 ongeveer...

Ok 4x4 en luchtweerstand doen iets, maar toch duidelijk dat de merc iets minder zuinig is want verschil is toch groot...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit trouwens ook met hetzelfde probleem binnenkort gezien de M3 in september 3 jaar is en de renting afloopt. Al zeker is dat ik hem privé ga zetten en nog een tijd ga doorrijden, maar what's next...

Jeepachtigen waar je van spreekt komen er niet in bij mij (hebben we trouwens al staan).

RS6 vind ik dik, maar vrees dat het te steriel zal zijn voor mij

Nieuwe pana vind ik heerlijk, maar ik ben bang voor het bootgevoel en bovendien zit ik nog met issue dat dit dan de betere gezinswagen wordt en dus de niet nodig gezien de GLC.

Nieuwe M3/M4 is een optie, maar dat wordt nog wachten...

C63s zou ik ook wel zien zitten, maar model gaat toch al tijdje mee ondertussen, dus zal er ook wel een nieuwe zitten aan te komen zeker? @William Blake?

Cayman GTS of de komende GT4 staat hoog op het lijstje, maar 2-zits is daar nog een issue gezien ik toch af en toe eens met de 2 kinderen op baan ben. Ok ik kan de 356 daarvoor pakken dan, maar veelal is dat voor mij op weg naar huis de kids ergens oppikken en dan gaat dat ook al niet.

Pffffff.... Luxe probleem zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 2 kinderen ga je sowieso een achterbank nodig hebben.

Maar als je privé met de M3 blijft rijden, je hebt uwe SUV + de 356, moet er dan nog iets naast komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat erom als de M3 weggaat hééé. Die gaat in eerste instantie overgezet worden privé maar dat is ook maar voor een jaartje of zo.

Ik heb nu M3 + GLC + 356 + Movano dus er nog eentje bij ga ik niet doen :lolz:

Enige extra die ik nog zie is een backdate 911 :D, dus misschien wel blijven karren met de M3 en dat in de plaats doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de firma? :P

 

Soit, da gaat hier serieus off-topic.

 

Maverick, koop u een C43 break. Dat lijkt me het enige dat iets of wat klopt in uw berekeningen. 

Klaar :P 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ir_fuel zei:

Maverick, koop u een C43 break. Dat lijkt me het enige dat iets of wat klopt in uw berekeningen. 

wel de facelift, uiterlijk is toch efkes wat 'dikker' dan de mijne

(pak wel de kuipzetels!!!!)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

enige suv is de RRS... 

Dan zou ik nog eerder de velar aanbevelen.

Ik heb trouwens testweekend gehad met zo'n RRS hybride en dat niet om te zeggen positief...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Naish zei:

enige suv is de RRS... 

Dan zou ik nog eerder de velar aanbevelen.

Ik heb trouwens testweekend gehad met zo'n RRS hybride en dat niet om te zeggen positief...

Velar vind ik een vrouwen auto :D

RRS hybrid is de eerste die ik grondig wil testrijden (specs gewijs ziet dat er een "vlotte" auto uit in vergelijking met de andere diesel modellen). Maar blijkbaar is dit niet het geval??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Velar deftig aangekleed is toch wel een dik ding. Hoewel ik hem indertijd veel mooier vond op foto's dan irl...

Hybrid is in principe wel vlot, maar ik was absoluut niet onder de indruk van de hybride techniek... Nu ja, de 350e was al veel beter en vond ik ook nog niet ok...

Ik zou in zoiets gewoon een dikke diesel pakken want dat past best bij die auto...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Polygoon zei:

Wat dingen waar ik aan denk:

  • Audi SQ5
  • RR Velar
  • Alpina D3/B3
  • Alpina D5/B5
  • Maserati Levante ( :D )
  • Mercedes-Benz GLE500
  • Audi SQ5 : echt niet men ding.
  • RR Velar: idem te vrouwelijk.
  • Alpina D3/B3 te dure BMW
  • Alpina D5/B5: idem
  • Maserati Levante ( :D ) zitten naar kijken, en valt met uitzondering van de VAA best wel mee +/-80k
  • Mercedes-Benz GLE500 totaal niet
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Maverick zei:
  • Audi SQ5 : echt niet men ding.
  • RR Velar: idem te vrouwelijk.
  • Alpina D3/B3 te dure BMW
  • Alpina D5/B5: idem
  • Maserati Levante ( :D ) zitten naar kijken, en valt met uitzondering van de VAA best wel mee +/-80k
  • Mercedes-Benz GLE500 totaal niet

M550d touring?
E43 AMG?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Polygoon zei:

M550d touring?
 

Zou nog een kanshebber kunnen zijn. Al zou ik dan eerder kijken naar x5 m50d al heb ik geen idee wat zoiets kost en vooral wat de vaa kost daarop is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, Maverick said:
  • Audi SQ5 : echt niet men ding.
  • RR Velar: idem te vrouwelijk.
  • Alpina D3/B3 te dure BMW
  • Alpina D5/B5: idem
  • Maserati Levante ( :D ) zitten naar kijken, en valt met uitzondering van de VAA best wel mee +/-80k
  • Mercedes-Benz GLE500 totaal niet

Had samen met de Stelvio ook de Levante in gedachten, maar die gaat toch ook snel boven de 100k, zeker de S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren nog naar zitten zien, en de diesel start aan 75k als ik me niet vergis. Geen idee hoe het daar zit met opties...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid