Ga naar inhoud

AUDI E-TRON


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Elektrische auto's zijn niet in hun voordeel aan hoge snelheden, door de Cw. Tesla hun Model S, Model X en Model 3 hebben hun uiterlijk net omwille van de gunstige Cw, en dat betekent bij de Model X nog altijd een duidelijk hoger verbruik dan bij de Model S en Model 3.

De I-Pace, EQC en nu de E-tron hebben allen een hogere Cw, en een batterij waar minder energie in kan. Ook zijn ze als een SUV gebouwd en hebben ze ook in totaal meer luchtweerstand dan een Model S en zelfs Model X.

Als je dan lacht met mijn "snacken en laden", dan kan je niet tevreden zijn met de I-Pace, EQC en E-tron. Zeker als je bij Tesla dan nog kan rekenen op het supercharger netwerk, dat in het geval van de concurrentie nog in volle opbouw is en nog niet betrouwbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooiste elektrische wagen van het moment.

Gezien de nieuwe concurrenten zal Tesla zich moeten weren. Ik zie dat het marktaandeel in België van Tesla de eerste 8 maanden van 2017 nog gemiddeld 0.19% was, nu nog 0,13% voor 2018

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees voor Tesla niet teveel; Jaguar voorziet 14000 I-Pace modellen per jaar wereldwijd en zitten nu aan nog geen 200, Mercedes zal ook op niet meer dan 20000 rekenen en Audi met de E-tron mikt op 40000 per jaar.

Tesla bouwt momenteel 50000 Model S, 50000 Model X en is on track om 250000 Model 3's te bouwen per jaar. En de concurrentie zit zo een 25% te kort qua range en heeft geen snelladernetwerk.

Het zal er wel komen, maar als je objectief bent waag je je momenteel niet aan EV's in die prijscategorie, behalve Tesla.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooiste elektrische wagen van het moment.
Gezien de nieuwe concurrenten zal Tesla zich moeten weren. Ik zie dat het marktaandeel in België van Tesla de eerste 8 maanden van 2017 nog gemiddeld 0.19% was, nu nog 0,13% voor 2018
 


Alleen zijn de alternatieven die er nu zijn mi niet overtuigend genoeg om een tesla links te laten liggen.

Ik verwacht wel veel van de Porsche Taycan, maar goed, afwachten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met al die elektrische SUV's heeft tesla er wel wat concurrentie bijgekregen, ik denk dat mensen die in de markt waren voor een model X toch wel ook eens naar jaguar of audi gaan kijken.

De tesla model S en model 3 hebben geen echte concurrenten momenteel en de model 3 zou dan ook wel eens volgend jaar goed kunnen aanslaan in europa. 

Dat model X concurrentie krijgt, boeit me eigenlijk niet zo. Ik vind het eigenlijk wat vreemd dat het vooral het premium SUV segment is waar de strijd nu gevoerd wordt. voor de modale mens zijn die wagens onbetaalbaar. Maar goed de e-tron, het lijkt me wel een geslaagde SUV, audi waardig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, saabi said:

Ik denk dat we het aantal brand-buyers niet mogen onderschatten. Voor deze gelden de specs minder natuurlijk

Hoeveel brand buyers zouden een Q6 e-tron hybride links laten liggen voor deze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, stijn82 said:

Ik vind het eigenlijk wat vreemd dat het vooral het premium SUV segment is waar de strijd nu gevoerd wordt.

In de grote koets kan je beter batterijen verbergen.

Als je kijkt naar het chassis van de EQC dat tjokvol zit en er zelfs geen ruimte is voor een frunk, zie je dat om 90kWh te krijgen andere autobouwers meer cellen moeten gebruiken, of meer ruimte tussen de cellen voorzien om koeling te voorzien. Dat pitsen in een Audi A6 blijkt moeilijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, wooter said:

In de grote koets kan je beter batterijen verbergen.

Als je kijkt naar het chassis van de EQC dat tjokvol zit en er zelfs geen ruimte is voor een frunk, zie je dat om 90kWh te krijgen andere autobouwers meer cellen moeten gebruiken, of meer ruimte tussen de cellen voorzien om koeling te voorzien. Dat pitsen in een Audi A6 blijkt moeilijk.

Niet alleen dat maar ook de kostprijs van de batterij weegt in verhouding minder door in een premium SUV die sowieso al duur is. De echte innovatie zit hem dan ook in de kleinere betaalbare modellen die hopelijk binnenkort ook eens gaan komen. (iets als de nissan leaf maar dan met 400km range en die geen 1.5 ton weegt). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, stijn82 said:

Niet alleen dat maar ook de kostprijs van de batterij weegt in verhouding minder door in een premium SUV die sowieso al duur is. De echte innovatie zit hem dan ook in de kleinere betaalbare modellen die hopelijk binnenkort ook eens gaan komen. (iets als de nissan leaf maar dan met 400km range en die geen 1.5 ton weegt). 

https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Kona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid