Ga naar inhoud

2019 Mercedes-AMG GT 4-door


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

$

$

$

The real four-door sports car?

The Mercedes-AMG GT S is a truly fantastic car. It looks great, the interior is gorgeous, and if you drive it hard, it’ll leave you grinning like an idiot for days. Leave the race track behind, and the GT S will also devour long stretches of highway like nobody’s business. If you need a back seat, though, you’re out of luck. The GT S is a true two-seater. At least you used to be out of luck. If Mercedes-AMG is to be believed, the new GT 4-Door Coupe is a legitimate four-door sports car.

Design-wise, the GT 4-Door Coupe looks more like the new CLS than the coupe it shares a name with, but that’s not necessarily a bad thing. The redesigned CLS is a good looking car, and AMG’s designers did a great job of making sure the four-door GT looks like a proper AMG. Even with unique headlights, a stretched cabin, and a proportionally shorter hood, no one is going to mistake this sedan for a run-of-the-mill Mercedes. Even better, the four-door GT retains the original GT’s rear hatch for an added dose of practicality.

Inside, it’s a similar story. The four-door GT’s cabin borrows lots of styling from other modern Mercedes sedans, but it does get a few unique design cues. The wide center console, for example, looks like an updated version of the one found in the original GT coupe. Depending on which package buyers choose, the four-door GT’s interior can either look like a luxury sedan with its quilted leather and wood trim, or it can double down on the sportiness with carbon fiber trim, yellow seatbelts, contrast stitching, and sports seats. European buyers will have the option of a four-passenger or five-passenger version, but in the U.S., only the four-seat configuration will be available.

For most buyers, the four-door GT’s performance will likely be the most important factor, and at least on paper, AMG definitely delivers. All versions get torque-vectoring all-wheel drive and a nine-speed AMG automatic transmission, and there are three different levels of power.

The base version, the GT 53, gets a turbocharged 3.0-liter inline-six good for 429 hp and 384 lb-ft of torque. Like the CLS 53, the GT 53 uses a mild hybrid system that contributes 21 hp and 184 lb-ft of torque, allowing it to hit 60 mph in an estimated 4.4 seconds. Step up to the mid-level GT 63, and the 4.0-liter twin-turbo V-8 makes 577 hp and 553 lb-ft of torque, good for a 3.3-second run to 60 mph, according to AMG. The GT 63 S tops the lineup with 630 hp and 627 lb-ft of torque from the same V-8. It’s also the quickest of the three, needing only 3.1 seconds to hit 60 mph. Keep going, and the GT 63 S has a top speed of 195 mph, 21 mph faster than the GT 53’s max of 174 mph.

To make sure the four-door GT could hold its own on a race track, AMG says it engineered an exceptionally stiff chassis, even using a rear anti-roll bar from the GT R. The six-cylinder version uses steel springs and adaptive dampers, and the V-8s get AMG’s multi-chamber air suspension for even sportier handling. The all-wheel-drive system is rear-biased, and on the GT 63 S, it even includes a standard drift mode that completely disengages the front wheels. Drift mode is also available as an option on the regular GT 63. Both 63s come standard with a limited-slip differential and rear-wheel steering, as well.

For even better handling, AMG gave the GT an active aero package. Up front, engineers borrowed the GT R’s electronically controlled louvers to manage airflow, while a multi-stage rear spoiler adjusts itself depending on how the car is being driven. In a straight line, the spoiler lowers to minimize wind resistance, but in a corner, it raises to increase downforce and improve handling.

No information on pricing is available at the moment, but expect Mercedes to announce that closer to the GT’s on-sale date. For the GT 63 and 63 S, that’s scheduled to be early next year, with the GT 53 not going on sale until mid-2019.

http://www.motortrend.com/news/2019-mercedes-amg-gt-four-door-coupe-first-look/

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Monterey Jack zei:

 

Komt deze dan niet in het vaarwater van de CLS? Of andersom? 

Aangezien ze beide de 53 AMG krijgen, zou ik denken van wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Jeroen_M5 said:

Aangezien ze beide de 53 AMG krijgen, zou ik denken van wel. 

63(S) ook wel zeker? Al zal de GT snel 50k duurder zijn denk ik. Misschien weet @William Blake meer? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedoeling is dat dit een totaal andere auto wordt dan de CLS. 

Puur AMG.

Er komt ook geen V8 meer in de CLS.

Maar ja, wat te kiezen: CLS 53 of basis GT4?

Benieuwd naar de prijs en hoe ze rijden.

Maar het wordt wel wat gek die modellen allemaal... 

640 pk V8 in topspec, 3,2s 0-100 :blink:

Qua looks is deze wel bruut, echt DIK.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 'm niet knap. De voorste helft gaat precies nog, maar de achterste helft is net een bultenaar. De auto is zwaar, en oogt ook zeer zwaar. De CLS vind ik qua lijn zoveel knapper!

Deze komt in het vaarwater van de Panamera, dus zou mijn keuze een no brainer zijn. 

Ook zie ik dat BMW een 8 GC gaat op de markt brengen die in deze klasse zal spelen. Ook deze BMW vind ik mooier.

En dan het dashboard... Neem het dashboard van de E/CLS en plak daar de middenconsole van de GT tegen, en we zijn klaar. Spijtig...

Dat 'm goed en indrukwekkend zal rijden en klinken, daar twijfel ik dan weer niet aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, William Blake said:

De bedoeling is dat dit een totaal andere auto wordt dan de CLS. 

Puur AMG.

Er komt ook geen V8 meer in de CLS.

Maar ja, wat te kiezen: CLS 53 of basis GT4?

Benieuwd naar de prijs en hoe ze rijden.

Maar het wordt wel wat gek die modellen allemaal... 

640 pk V8 in topspec, 3,2s 0-100 :blink:

Qua looks is deze wel bruut, echt DIK.

De 53AMG blijft dan de top spec in de CLS? Weer iets bijgeleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 53AMG blijft dan de top spec in de CLS? Weer iets bijgeleerd.
Jep, geblazen 6 cilinder. Geen CLS63 oid
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik vind 'm niet knap. De voorste helft gaat precies nog, maar de achterste helft is net een bultenaar. De auto is zwaar, en oogt ook zeer zwaar. De CLS vind ik qua lijn zoveel knapper!

Deze komt in het vaarwater van de Panamera, dus zou mijn keuze een no brainer zijn. 

Ook zie ik dat BMW een 8 GC gaat op de markt brengen die in deze klasse zal spelen. Ook deze BMW vind ik mooier.

En dan het dashboard... Neem het dashboard van de E/CLS en plak daar de middenconsole van de GT tegen, en we zijn klaar. Spijtig...

Dat 'm goed en indrukwekkend zal rijden en klinken, daar twijfel ik dan weer niet aan. 

Ze moeten hem gewoon enkel maken in 63S. Nu is er overlapping.. 

Interieur is inderdaad de CLS met de AMG GT middenconsole en een nieuw stuur.

Maar dat is om te beginnen wel een topinterieur.

Ze mogen ook eens met wat nieuwe velgdesigns afkomen.

Heb ook wat moeite om deze auto correct te plaatsen eigenlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Tommie zei:

Ik had hoge verwachtingen voor deze kist, maar 't is 'em toch niet in mijn ogen... Dit had véél beter kunnen zijn.

CLS on steroids. Jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben gewoon de Panamera willen kopiëren, zonder na te denken. De daklijn ("bultenaar") van de 1st gen Panamera  (die ze gelukkig wel wat opgekuist hebben in de nieuwe) zit er in omwille van de link naar de 911. Mercedes heeft dat gekopiëerd want ze willen duidelijk een auto die op de Panamera lijkt.

Beetje jammer.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, ir_fuel said:

Ze hebben gewoon de Panamera willen kopiëren, zonder na te denken. De daklijn ("bultenaar") van de 1st gen Panamera  (die ze gelukkig wel wat opgekuist hebben in de nieuwe) zit er in omwille van de link naar de 911. Mercedes heeft dat gekopiëerd want ze willen duidelijk een auto die op de Panamera lijkt.

Beetje jammer.

Heeft dat niet eerder met de nood aan hoofdruimte achteraan te maken? De daklijn van de 1st gen Panamera was wat ze was omdat Wiedeking (groot) erop stond dat hij achteraan rechtop kon zitten, een compromis geen gewild designelement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Porker said:

Heeft dat niet eerder met de nood aan hoofdruimte achteraan te maken? De daklijn van de 1st gen Panamera was wat ze was omdat Wiedeking (groot) erop stond dat hij achteraan rechtop kon zitten, een compromis geen gewild designelement.

Welja, dan krijg je zo een walvis. Maar die aflopende lijn over het ganse dak van de auto is om naar de 911 te verwijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, William Blake zei:

De bedoeling is dat dit een totaal andere auto wordt dan de CLS.

Denk niet dat veel mensen dit zo zullen zien. Ik denk gewoon aan een CLS AMG

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Alexanderr zei:

Niet mijn ding, en ik zie ook niet goed de bestaansreden ervan in ...

Panamera... de CLS heeft nooit 'gewerkt' en nu proberen ze hiermee Porsche klanten af te snoepen.

Wat niet eenvoudig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid