Jump to content
Monterey Jack

2019 Mercedes-AMG GT 4-door

Recommended Posts

tuscani    6,020
tuscani

Fietsen in stijl afleveren 😎

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    17,275
gTa
3 uren geleden, Jokke_vlo zei:

45afe5ab554fc502860ea348e0009677.jpg

Damn, 't licht zit echt perféct zo, om die flanken te benadrukken.

Is dit werkelijk een 53? Stevige spec, dan: dure gesmede velgen, matte kleur, ceramics, AMG kuipzetels en al! :silly: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jokke_vlo    9,961
Jokke_vlo

Die 53 is eigenlijk als rete snel en goed ! Onredelijk dat je dan toch de goesting hebt om voor de 63s te gaan.

 

 

Is effectief een 53.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,480
Rabbit
2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Die 53 is eigenlijk als rete snel en goed ! Onredelijk dat je dan toch de goesting hebt om voor de 63s te gaan.

 

 

Is effectief een 53.

Dat is naar mijn ervaring toch nog een serieus andere motor, maar dat moet ik je denk ik niet vertellen.

Die 53 vind ik meer de incognito motor die past bij een Alpina/Audi S variant. Heb hem gereden in een CLS53. Was er wel van onder de indruk. Veel betere motor dan de 43 motor.

Daarnaast ook de 4door 63 amg s gereden Ewel euh ... prepare to be mind blown. Ik vind er weinig vergelijk aan tussen die motoren 😂. Das echt een geschift hooligan blok. 

Ik vond die 4door bijna te goed. Je kon daar eigenlijk alles mee: Afrit Knokke van de A11 kunnen nemen aan een rijbewijsverslindende snelheid voor je begon te schuiven EN op winterbanden dan nog 😏 Ik zat daar echt aan de grond genageld van verbazing.

Persoonlijk vind ik het allemaal wat TE. Wij hadden hem in dat matblauw en ik vond dat toch een serieuze pimped ass chromed out showkar 😁 Als ik het geld had zou ik gaan voor een E63S Break. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maverick    1,075
Maverick

Pracht van een wagen! Pas een jaartje terug voor het eerst gezien bij wax-it ik was instant verkocht aan het model, en het sublieme interieur. Echt absurd mooi afgewerkt!! 
Met de bedoeling per direct te bestellen als opvolger voor de A6... echter jammer genoeg moeten vaststellen dat ze die dus enkel in “dikke” AMG uitvoeringen leveren. 😞

 

Jokke, eender welke motorisatie niet twijfelen maar gewoon bestellen! Wat een auto! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,231
BMWMB

Ik heb de 63s eens kort kunnen rijden op het circuit van Zolder, en een uurtje op gewone wegen, en was ook serieus onder de indruk. Ik heb de 53 nooit gereden, maar de 4.0 is een heerlijke motor, die brutaal is, en zalig klinkt.
Praktisch zal ‘m zeker wel zijn, maar ik blijf de kont niet mooi vinden. Als opvolger voor de Panamera zal deze GT4 zeker de perfecte auto zijn. En zo’n 63s, vadertje staat zal er blij mee zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    6,425
Polygoon

Ik kan me enkel niet over die spoiler zetten ... maar dat dat subliem rijdt, geloof ik meteen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    636
Le Capri Mauve
14 uren geleden, Rabbit zei:

Ik vond die 4door bijna te goed. Je kon daar eigenlijk alles mee: Afrit Knokke van de A11 kunnen nemen aan een rijbewijsverslindende snelheid voor je begon te schuiven EN op winterbanden dan nog 😏 Ik zat daar echt aan de grond genageld van verbazing.

Als we er vanuit gaan dat ge dat bord '70' niet gezien hebt aan het begin van de afrit dan is dat snel ja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jules_W    188
Jules_W
Op 2/8/2020 om 00:03, Rabbit zei:

Persoonlijk vind ik het allemaal wat TE. Wij hadden hem in dat matblauw en ik vond dat toch een serieuze pimped ass chromed out showkar 😁 Als ik het geld had zou ik gaan voor een E63S Break. 

 

Dat matte trekt inderdaad op geen kloten. In een blinkend kleurtje is dat zoveel mooier. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jokke_vlo    9,961
Jokke_vlo

Ik ben enorm fan van dat mat :) heb al zo ene gehad en zou het direct terug nemen

Share this post


Link to post
Share on other sites
William Blake    1,506
William Blake
Op 1/8/2020 om 17:17, Jokke_vlo zei:

AMG is een hele evolutie aan het maken als rijderswagen ( niet langer een “dikke moteur en wat opsmuk en een harde vering een diesel taxi gevoel”......)

Danku Tobias Moers :)

AMG heeft de laatste jaren enkele topwagens gemaakt (W205 C63S, E63S, GT R, A45S, S63 CP als echte uitschieters).

Wacht tot je de V8 63S test, dat is een andere wereld nog, precies en enorm agressief. Een RS6 of M5 voelen saai aan nadien... ook al zijn ze min of even snel. ;)

53 AMG wordt te weinig genomen, maar die R6 is subliem maar zoals @Rabbit zegt past die beter in een E53/CLS53. Te 'zacht'.

Op 1/8/2020 om 20:26, gTa zei:

Damn, 't licht zit echt perféct zo, om die flanken te benadrukken.

Is dit werkelijk een 53? Stevige spec, dan: dure gesmede velgen, matte kleur, ceramics, AMG kuipzetels en al! :silly: 

53 met veel opties, maar nog geen ceramics, die gele klauwen zijn AMG Dynamic Plus pack.

Configuratie doet heel veel, ook hoe hij rijdt. Slim samen stellen is alles.

Op 2/8/2020 om 11:31, Polygoon zei:

Ik kan me enkel niet over die spoiler zetten ... maar dat dat subliem rijdt, geloof ik meteen.

Is een optie..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Capitol    347
Capitol

Bruno was ook al zo enthousiast over die GT4-door. En als de 53 al zo overtuigend is, wat moet die 63S dan geven....
Een 63S zal wel eerder een concurrent zijn voor de Pan Turbo S of Turbo S Hybrid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
William Blake    1,506
William Blake

Boite in de 63 is ook een MCT, anders qua gevoel, met 'koppeling' die ook moet pakken. Leuk tijdens manoeuvreren :) 

Voelt ook 'droger' en rauwer aan bij schakelen, lekker 'snappy'.

53 is TCT, klassieke automaat :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    33,800
ir_fuel

Tiens, de niet-cabrio GT staat niet meer op de site van Mercedes België?

Share this post


Link to post
Share on other sites
William Blake    1,506
William Blake
27 minuten geleden, ir_fuel zei:

Kan je die 53 nu ook krijgen in de GT?

GT (2d) is enkel V8

25 minuten geleden, ir_fuel zei:

Tiens, de niet-cabrio GT staat niet meer op de site van Mercedes België?

komt wel terug, maar éénmaal de nieuwe SL er is zal die verdwijnen

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,231
BMWMB
Kan je die 53 nu ook krijgen in de GT?

Neen, en onbegrijpelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brunault    2,791
Brunault
2 uren geleden, BMWMB zei:


Neen, en onbegrijpelijk.

Dat gaat gewoon niet

De auto is gemaakt voor een V8 en transaxle en niet voor een V6 met automaat aan het blok want dat is nodig voor de mildhybrid

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brunault    2,791
Brunault

Als ik ooit sprakeloos uit een auto kwam was het uit een GT4 deurs 63s

Die auto kan zoveel en zo makkelijk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
William Blake    1,506
William Blake
15 uren geleden, Brunault zei:

Als ik ooit sprakeloos uit een auto kwam was het uit een GT4 deurs 63s

Die auto kan zoveel en zo makkelijk

In eerste instantie voelt die aan als een E63 AMG, tot je ECHT gaat knallen, extra stijfheid en meesturende achteras maken mega veel verschil.

En er komt nog een versie boven, met 816 pk PHEV :lolz:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotuzzz    9,669
Lotuzzz

Wow, ik wist niet dat de 4-door ook transaxle was!

 

Vet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
William Blake    1,506
William Blake

Nee nee, enkel de 2d.

En 't is een R6, geen V6

Share this post


Link to post
Share on other sites
William Blake    1,506
William Blake

https://www.pistonheads.com/news/ph-features/audi-rs7-sportback-vs--mercedes-amg-gt-63-s/42874

And as driver's cars? Well, it should come as little surprise given Affalterbach's recent run of form that the GT 63 isn't far short of tremendous. It feels like the director's cut of an AMG four-door saloon, with everything denied to the other releases - in this case engine power and chassis technology - suddenly laid bare to show what might be achieved if there were no budgetary constraints. The GT 63 isn't far off combining the feral dynamic energy of an A45 with the malevolent charm of a C63. Factor in a level of performance beyond even the E63 and you're left with quite the car.

The hot-V V8 does what it's done now for many years: namely, pick up from zip, bully its way through a bountiful mid-range and then cannon into its upper reaches like a boss. Only now, with 639hp and an enormous 664lb ft (a C63 makes 516lb ft, by comparison, and the Audi 590), the GT consumes revs and road like no other AMG four-door, even allowing for its two-tonne kerbweight. It's a monster in the finest mad Mercedes tradition, though ably (and notably) contained by its nine-speed automatic and 4Matic+ chassis.

@Jokke_vlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Zojuist heeft Mercedes-Benz op het hoofdkwartier in Sindelfingen de gloednieuwe S-klasse aan de wereld getoond. De zelfbenoemde beste auto ter wereld zit opnieuw boordevol technische innovaties en verfijnde luxe.
      Door je oogwimpers beschouwd lijkt er weinig veranderd aan de Mercedes-Benz S-klasse. Het silhouet lijkt veel op dat van het in 2013 geïntroduceerde model, dat in 2017 een facelift kreeg. Maar kijk je beter, dan zie je wel degelijk verschillen. Zo zijn de twee scherpe vouwen over het midden van de flanken glad gestreken en de deurgrepen vervangen door exemplaren die automatisch verzinken, waardoor het geheel nog wat gladder wordt.
      De rolmaat onthult nog meer verschillen. De nieuwe S is 54 mm langer (34 mm voor de verlengde versie), 55 mm breder (met ingetrokken deurgrepen 22 mm breder), 10 mm hoger en de wielbasis is met 71 mm toegenomen.
         

      Aan de voorkant springen de rankere koplampen en meer rechte grille in het oog, de achtersteven toont een stuk ranker dankzij de meer horizontale lichtunits die samen met de verchroomde strip één lijn over de breedte vormen.
      Interieur
      In het interieur echter heeft zich een ware revolutie voltrokken. Dat enorm brede lcd-scherm, waar we juist gewend aan waren geraakt, is verdwenen. Het lijkt erop dat Mercedes vindt dat het, nu het helemaal is afgezakt tot de A-klasse, de S onwaardig is geworden. In plaats daarvan een rechthoekig scherm als klokkenwinkel, geassisteerd door een head-up display dat er in twee versies is. Het grootste projecteert ook in augmented reality. Het enorme centrale scherm toont 3D-beelden en zweeft als het ware boven een breed paneel. De combinatie hoogglans hout met aluminium strips is geïnspireerd op luxe jachten. Het geheel oogt zo rijk dat Lodewijk de Veertiende er een acuut minderwaardigheidscomplex van zou hebben gekregen.
      Mercedes-Benz S-klasse interieur
      LCD
      De alu-houten balk komt ook terug achterin, waar het allemaal zo mogelijk nog luxueuzer is. LCD-schermen, led-sfeerverlichting en artisanaal gestikt leer zijn alom aanwezig. De zachte kussens (door Mercedes ‘Kuschelkissen’, ofwel knuffelkussen genoemd) zijn er voortaan ook voor de inzittenden voor, terwijl ze achter zelfs verwarmd zijn. Ook verwarmd zijn de deurpanelen rondom de armsteunen. Energizing Air Control is een filtersysteem dat fijnstof, pollen, geurtjes en schadelijke stoffen uit de lucht verwijdert met behulp van een actief koolstoffilter. Mercedes-Benz gaat daarnaast prat op de geluidsisolatie, waarmee het opmerkelijk stil moet blijven onderweg.
      Mercedes-Benz S-klasse achterin
      MBUX
      Het in 2018 geïntroduceerde MBUX (Mercedes-Benz User Experience) is toe aan zijn tweede generatie en dat debuteert in stijl in deze nieuwe S-klasse. De mogelijkheden tot personificatie zijn uitgebreid en het is volgens Mercedes-Benz intuïtiever gemaakt. De spraakassistent (‘Hey Mercedes’) heeft een groter zelflerend vermogen en kan voortaan ook vanuit achterin worden gebruikt.
      Daarnaast kan het ook communiceren met je woning. Verlichting, gordijnen, verwarming, alarm, apparaten: mits natuurlijk aangesloten op het internet of things, neemt MBUX er de controle over en zorgt de S-klasse ervoor dat je favoriete muziek en de geur van wildgebraad door je huis kringelen tegen de tijd dat je garagedeur zich automatisch opent. Inmiddels is je rug dan heerlijk los gekneed door de stoelen met tien verschillende massageprogramma’s.
      Lekker intensief van muziek genieten zonder een aanklacht voor geluidsoverlast te riskeren kan dankzij een systeem dat de bassen in de stoelen laat resoneren, zodat je ze in je lijf voelt alsof je op Pinkpop pal voor de speakerzuil staat.
      Mercedes-Benz S-klasse achterkant
      Achterasbesturing
      De optionele achterasbesturing heeft een grotere mate van wieluitslag (10 graden). Het bekende Pre Safe-systeem heeft nu ook een functie die het actieve onderstel de hele carrosserie bij dreigende botsing een stuk (80 mm) doet stijgen. Daardoor gaat een groter deel van de impact naar de dorpel, die meer kracht kan absorberen dan de portieren. De rijassistentie-systemen zijn verder verfijnd, waarmee de S-klasse een stapje dichter bij volledige autonomie komt. Parkeren kan van buitenaf met behulp van de smartphone.
      Motoren
      In de eerste instantie komt de nieuwe Mercedes-Benz S-klasse er met zes-in-lijn drieliter benzine- en dieselmotoren. De S 450 4Matic heeft 367 pk (270 kW) en 500 Nm, de S 500 4Matic 435 pk (320 kW) en 520 Nm. De S 350 d is er met achterwielaandrijving en als 4Matic en levert 286 pk (210 kW) en 600 Nm. De sterkste diesel is de S 400 d 4Matic met 330 pk (243 kW) en 700 Nm. Alle S-klasses hebben een 9-traps 9G-Tronic automaat en zijn afgeregeld op een top van 250 km/h. Acceleraties variëren van 4,9 s van 0-100 voor de S 500 4Matic tot 6,4 s voor de instapdiesel.

      In een later stadium volgt een V8 met ISG (geïntegreerde startgenerator) en 48V boordsysteem. Volgend jaar komt er een plug-in hybride die zo’n 100 km volledig elektrisch kan rijden.
      De nieuwe S-klasse staat in december in de showrooms.
    • Porker
      By Porker
      Afscheid van de brulaap, niet met volle goesting, maar lichte vracht als enige dagelijks inzetbaar voertuig begint wat op de zenuwen te werken. 
      Belangrijkste opties:
      Crème nappa-lederke Open dak Performance pack HK-audio Enkele voordelen:
      Zwaar/stevig onderhouden (bundelke facturen op aanvraag) OS Giken LSD geplaatst vorig jaar 140k km LV ombouw (achterbank etc meegeleverd) 4x vers PS4S 4x vers remblok Onderhoud 'B2' op 140k km >520pk Enkele nadelen:
      Een bluts hier en een deuk daar (zie foto's) Achterbumper geschuurd door hondenpoten Mistlampen verwijderd (dat barst steeds door steenslag) VP: EUR26.000, gekeurd voor verkoop
      Foto's schade:

       

      Foto normaal:



      Foto potentieel:

       
       
       
       
    • Timo
      By Timo
      Base cars, geen alpina vs .... budgetten zijn anders, klopt, gewoon kiezen wat je leuk zou vinden.
      Twee unieke cabrio's, de ene iets meer legendarisch dan de andere. 
      https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=300851591&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=54&maxMileage=20000&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&fnai=next&searchId=6165a750-e017-986a-5aad-1fea9e08c710




       
      https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=303858393&categories=Cabrio&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=34&pageNumber=2&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&searchId=9cae9959-1001-09be-3f2e-96dbc1da6304
      https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=302003010&categories=Cabrio&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=34&pageNumber=2&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&searchId=9cae9959-1001-09be-3f2e-96dbc1da6304


       
       
       
    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
      The Mercedes-Benz EQS has been spied testing once again on the streets of Germany, this time with less camo than before.
      Notice that the plastic cladding on the hood has been trimmed down and the stickers covering the upper and lower grilles have been cut. The headlights are more visible too, with their incorporated LED DRLs, and the door handles are different and appear to have a pop-out design.
      The fake exhaust pipes are gone and the rear bumper now looks cleaner. There is also less cladding on the tailgate, so the tiny wing is more visible. Last, but definitely not least, the provisional taillights have been replaced with a new set that will bring it closer to some of the automaker’s modern vehicles.
      A challenger to the likes of the Porsche Taycan and Tesla Model S, as well as the upcoming Audi e-tron GT and BMW i7, the EQS will be built on the MEA platform and should be offered from launch with a dual-motor setup. The base model is understood to pack over 400 HP, and the range might be topped by a very potent version, which could partly be the work of AMG, with nearly 600 HP.
      Daimler’s head honcho, Ola Kallenius, has recently confirmed the range of the electric flagship sedan, which will stand at over 435 miles (700 km) on a single charge, in the WLTP cycle. Mind you, this will be in the range-topping non-AMG variant of the car, but even the base model is believed to achieve over 310 miles (500 km).






    • Maxime S
      By Maxime S
      Mijn auto staat te koop.
      2017 / 47.500 kms / 2 eigenaars / Niet full-option maar zeer goed uitgesrust / ...
      De achterste banden moeten mogelijks vervangen worden. 
      52.950 EUR
      Alle info:
      https://www.twinstarcars.be/nl/collectie/17-mercedes-benz-c63s-amg-kombi
      Echt een beest van een auto  
      Eigenlijk de leukste auto die ik ooit had denk ik ! 
      Mag weg omdat ie vervangen wordt door ofwel iets gelijkaardigs ofwel iets totaal anders. Ben er nog niet uit.
       

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions