Ga naar inhoud

2019 Mercedes-AMG GT 4-door


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

  • 1 jaar later...
3 uren geleden, Jokke_vlo zei:

45afe5ab554fc502860ea348e0009677.jpg

Damn, 't licht zit echt perféct zo, om die flanken te benadrukken.

Is dit werkelijk een 53? Stevige spec, dan: dure gesmede velgen, matte kleur, ceramics, AMG kuipzetels en al! :silly: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 53 is eigenlijk als rete snel en goed ! Onredelijk dat je dan toch de goesting hebt om voor de 63s te gaan.

 

 

Is effectief een 53.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Die 53 is eigenlijk als rete snel en goed ! Onredelijk dat je dan toch de goesting hebt om voor de 63s te gaan.

 

 

Is effectief een 53.

Dat is naar mijn ervaring toch nog een serieus andere motor, maar dat moet ik je denk ik niet vertellen.

Die 53 vind ik meer de incognito motor die past bij een Alpina/Audi S variant. Heb hem gereden in een CLS53. Was er wel van onder de indruk. Veel betere motor dan de 43 motor.

Daarnaast ook de 4door 63 amg s gereden Ewel euh ... prepare to be mind blown. Ik vind er weinig vergelijk aan tussen die motoren 😂. Das echt een geschift hooligan blok. 

Ik vond die 4door bijna te goed. Je kon daar eigenlijk alles mee: Afrit Knokke van de A11 kunnen nemen aan een rijbewijsverslindende snelheid voor je begon te schuiven EN op winterbanden dan nog 😏 Ik zat daar echt aan de grond genageld van verbazing.

Persoonlijk vind ik het allemaal wat TE. Wij hadden hem in dat matblauw en ik vond dat toch een serieuze pimped ass chromed out showkar 😁 Als ik het geld had zou ik gaan voor een E63S Break. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pracht van een wagen! Pas een jaartje terug voor het eerst gezien bij wax-it ik was instant verkocht aan het model, en het sublieme interieur. Echt absurd mooi afgewerkt!! 
Met de bedoeling per direct te bestellen als opvolger voor de A6... echter jammer genoeg moeten vaststellen dat ze die dus enkel in “dikke” AMG uitvoeringen leveren. 😞

 

Jokke, eender welke motorisatie niet twijfelen maar gewoon bestellen! Wat een auto! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 63s eens kort kunnen rijden op het circuit van Zolder, en een uurtje op gewone wegen, en was ook serieus onder de indruk. Ik heb de 53 nooit gereden, maar de 4.0 is een heerlijke motor, die brutaal is, en zalig klinkt.
Praktisch zal ‘m zeker wel zijn, maar ik blijf de kont niet mooi vinden. Als opvolger voor de Panamera zal deze GT4 zeker de perfecte auto zijn. En zo’n 63s, vadertje staat zal er blij mee zijn. [emoji1]

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Rabbit zei:

Ik vond die 4door bijna te goed. Je kon daar eigenlijk alles mee: Afrit Knokke van de A11 kunnen nemen aan een rijbewijsverslindende snelheid voor je begon te schuiven EN op winterbanden dan nog 😏 Ik zat daar echt aan de grond genageld van verbazing.

Als we er vanuit gaan dat ge dat bord '70' niet gezien hebt aan het begin van de afrit dan is dat snel ja :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/8/2020 om 00:03, Rabbit zei:

Persoonlijk vind ik het allemaal wat TE. Wij hadden hem in dat matblauw en ik vond dat toch een serieuze pimped ass chromed out showkar 😁 Als ik het geld had zou ik gaan voor een E63S Break. 

 

Dat matte trekt inderdaad op geen kloten. In een blinkend kleurtje is dat zoveel mooier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/8/2020 om 17:17, Jokke_vlo zei:

AMG is een hele evolutie aan het maken als rijderswagen ( niet langer een “dikke moteur en wat opsmuk en een harde vering een diesel taxi gevoel”......)

Danku Tobias Moers :)

AMG heeft de laatste jaren enkele topwagens gemaakt (W205 C63S, E63S, GT R, A45S, S63 CP als echte uitschieters).

Wacht tot je de V8 63S test, dat is een andere wereld nog, precies en enorm agressief. Een RS6 of M5 voelen saai aan nadien... ook al zijn ze min of even snel. ;)

53 AMG wordt te weinig genomen, maar die R6 is subliem maar zoals @Rabbit zegt past die beter in een E53/CLS53. Te 'zacht'.

Op 1/8/2020 om 20:26, gTa zei:

Damn, 't licht zit echt perféct zo, om die flanken te benadrukken.

Is dit werkelijk een 53? Stevige spec, dan: dure gesmede velgen, matte kleur, ceramics, AMG kuipzetels en al! :silly: 

53 met veel opties, maar nog geen ceramics, die gele klauwen zijn AMG Dynamic Plus pack.

Configuratie doet heel veel, ook hoe hij rijdt. Slim samen stellen is alles.

Op 2/8/2020 om 11:31, Polygoon zei:

Ik kan me enkel niet over die spoiler zetten ... maar dat dat subliem rijdt, geloof ik meteen.

Is een optie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bruno was ook al zo enthousiast over die GT4-door. En als de 53 al zo overtuigend is, wat moet die 63S dan geven....
Een 63S zal wel eerder een concurrent zijn voor de Pan Turbo S of Turbo S Hybrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boite in de 63 is ook een MCT, anders qua gevoel, met 'koppeling' die ook moet pakken. Leuk tijdens manoeuvreren :) 

Voelt ook 'droger' en rauwer aan bij schakelen, lekker 'snappy'.

53 is TCT, klassieke automaat :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, ir_fuel zei:

Kan je die 53 nu ook krijgen in de GT?

GT (2d) is enkel V8

25 minuten geleden, ir_fuel zei:

Tiens, de niet-cabrio GT staat niet meer op de site van Mercedes België?

komt wel terug, maar éénmaal de nieuwe SL er is zal die verdwijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:


Neen, en onbegrijpelijk.

Dat gaat gewoon niet

De auto is gemaakt voor een V8 en transaxle en niet voor een V6 met automaat aan het blok want dat is nodig voor de mildhybrid

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Brunault zei:

Als ik ooit sprakeloos uit een auto kwam was het uit een GT4 deurs 63s

Die auto kan zoveel en zo makkelijk

In eerste instantie voelt die aan als een E63 AMG, tot je ECHT gaat knallen, extra stijfheid en meesturende achteras maken mega veel verschil.

En er komt nog een versie boven, met 816 pk PHEV :lolz:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.pistonheads.com/news/ph-features/audi-rs7-sportback-vs--mercedes-amg-gt-63-s/42874

And as driver's cars? Well, it should come as little surprise given Affalterbach's recent run of form that the GT 63 isn't far short of tremendous. It feels like the director's cut of an AMG four-door saloon, with everything denied to the other releases - in this case engine power and chassis technology - suddenly laid bare to show what might be achieved if there were no budgetary constraints. The GT 63 isn't far off combining the feral dynamic energy of an A45 with the malevolent charm of a C63. Factor in a level of performance beyond even the E63 and you're left with quite the car.

The hot-V V8 does what it's done now for many years: namely, pick up from zip, bully its way through a bountiful mid-range and then cannon into its upper reaches like a boss. Only now, with 639hp and an enormous 664lb ft (a C63 makes 516lb ft, by comparison, and the Audi 590), the GT consumes revs and road like no other AMG four-door, even allowing for its two-tonne kerbweight. It's a monster in the finest mad Mercedes tradition, though ably (and notably) contained by its nine-speed automatic and 4Matic+ chassis.

@Jokke_vlo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid