Jump to content
Sign in to follow this  
Cyrano.ak

Tesla Semi

Recommended Posts

Cyrano.ak    1,505
Cyrano.ak

https://arstechnica.com/cars/2018/03/first-tesla-semis-leave-nevada-gigafactory-filled-with-batteries/

 

Screen-Shot-2018-03-07-at-3.24.53-PM-640

 

Original Story: On Wednesday, Tesla CEO Elon Musk posted a picture on Instagram of two Tesla Semis at the Sparks, Nevada Gigafactory. The trucks are apparently full of battery packs and are making their way to the Tesla factory in Fremont, California.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,109
ir_fuel

Als ze die battery packs allemaal opladen kan dat ding gans de VS door zonder te stoppen! :P 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,109
ir_fuel

Alleen al het feit dat dat zo geen pokkeherrie maakt is een vooruitgang.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragonfly    9,469
dragonfly
Zojuist, ir_fuel zei:

Alleen al het feit dat dat zo geen pokkeherrie maakt is een vooruitgang.

Ik ging net hetzelfde posten, inderdaad een serieuze verbetering.

Toen ik klein was kwam er altijd een truck de GB bevoorraden en zo 's morgens om 4u is daar niets leuk aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,109
ir_fuel
37 minutes ago, wooter said:

Of zo een fucking Scania met open uitlaat BRRRRRRRRRRR

 

Zo ne showtruck, dat koop je toch enkel als transportbedrijf? Kan me niet voorstellen dat je dat als particulier hebt staan? :lol: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krikkie    4,335
Krikkie

Ze zouden de Tesla zoals een crèmekar moeten laten klinken, elk kind hoort ze afkomen en geen dodehoekongevallen meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gewoon ik    4,503
gewoon ik
11 uren geleden, wooter zei:

Of zo een fucking Scania met open uitlaat BRRRRRRRRRRR

 

Klinkt zo lekker bruut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    7,644
Polygoon

Eigenlijk zou het zelfs nog niet zo dom zijn om die batterijen binnenin die Tesla Semi op te laden en al 1 maal te gebruiken voor het aandrijven de Semi zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
21 minutes ago, Polygoon said:

Eigenlijk zou het zelfs nog niet zo dom zijn om die batterijen binnenin die Tesla Semi op te laden en al 1 maal te gebruiken voor het aandrijven de Semi zelf.

De batterijen in de Semi zouden genoeg kunnen laden om de trip tussen de Gigafactory en de fabriek in Fremont af te leggen. Dat is eenvoudiger dan al die battery packs van de Model S, X en 3 aan mekaar en de Semi te moeten verbinden en te moeten laden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    7,644
Polygoon
7 minuten geleden, wooter zei:

De batterijen in de Semi zouden genoeg kunnen laden om de trip tussen de Gigafactory en de fabriek in Fremont af te leggen. Dat is eenvoudiger dan al die battery packs van de Model S, X en 3 aan mekaar en de Semi te moeten verbinden en te moeten laden.

In het heden wel maar heel Tesla gaat toch niet blijven draaien op de huidige plants?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Carlito    5,225
Carlito
7 uren geleden, Polygoon zei:

Eigenlijk zou het zelfs nog niet zo dom zijn om die batterijen binnenin die Tesla Semi op te laden en al 1 maal te gebruiken voor het aandrijven de Semi zelf.

Of hoe doe je het heel simpel klinken :inlove:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
PJH    13,206
PJH

How very mclaren F1 :o de bestuurder zit in't midden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brunault    2,861
Brunault

Totaal onbruikbaar in europa

Dit weegt gewoon teveel en de trekker is veel te lang 

200kg teveel is al een hoop rendement eraf in een sector waar ze met centiemen rekenen en je moet onder de 18 meter blijven 

En wat ga je doen op ons historisch wegennet met zijn krappe bochten en wegen

Share this post


Link to post
Share on other sites
CAS    4,949
CAS
38 minuten geleden, Brunault zei:

Totaal onbruikbaar in europa

Dit weegt gewoon teveel en de trekker is veel te lang 

200kg teveel is al een hoop rendement eraf in een sector waar ze met centiemen rekenen en je moet onder de 18 meter blijven 

En wat ga je doen op ons historisch wegennet met zijn krappe bochten en wegen

Ook niet voor de Amerikaanse markt hoor. Daar zitten ze trouwens op 36ton voor normale setup. Er is een reden waarom die hamert op onbelangrijke zaken en het gewicht niet vermeld. 

Voorlopig is diesel het goedkoopst en dus ook het snelst terug verdiend. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Onbelangrijke zaken zoals TCO, om te bewijzen dat het goedkoper is dan diesel :)

Maar goed, ik ben ook benieuwd naar gewicht :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brunault    2,861
Brunault

Zou tesla niet beter investeren in elektrische containerwagens op Electriciteit zonder chauffeur

Volledig autonoom

Zo haal je een hoop verkeer van de weg in de spits en kan het “saaie” werk veel makkelijker uitgevoerd worden zoals jit leveringen voor grote fabrieken

Met hun knowhow moet dat op middellange termijn toch lukken denk ik

En de sector smeekt om zoiets

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • Tiep
      By Tiep
      Men maakte een EV-versie van de GLB (7-zitter) en de productpagina staat al live in DE.
      Enkele impressies (niets speciaals):





      Artikeltje: https://www.caranddriver.com/news/a36151518/2022-mercedes-benz-eqb-revealed/
    • Max1234
      By Max1234
      Beste,

      Ik ben een international business management student en ik doe samen met mijn project partner een marktonderzoek over de communicatie van Tesla.
      Wij zouden het erg op prijs stellen als u deze enquête zou invullen. Het duurt maximaal 10 minuten.
      Alvast bedankt, dit zal ons erg helpen bij het project.

      Voor de enquête, klik hier.
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Taycan Cross Turismo in vol ornaat
      Jan Lemkes De Porsche Taycan Cross Turismo is al uitgebreid in een dunne camouflagejas getoond en we mochten er zelfs al mee rijden, maar nu is de hogere en ruimere versie van de Taycan officieel gepresenteerd.
      Highlights
      Altijd vierwielaandrijving, meer bodemvrijheid, stoer uiterlijk Grote achterklep, tot 1.212 liter bagageruimte Nieuw: Taycan 4 Nederlandse prijzen al bekend Dat Zuffenhausen met een extra stoere en ruime versie van zijn eerste EV zou komen weten we feitelijk al sinds de Porsche Mission E Cross Turismo in 2018 werd gepresenteerd. Zoals de reguliere Taycan kan worden beschouwd als de productieversie van de ‘normale’ Mission E, zo is deze nieuwkomer overduidelijk de nazaat van de Porsche Mission E Cross Turismo.
      Dat betekent dat de Cross Turismo op twee punten verschilt van de reguliere Taycan. In de eerste plaats is het een modieus ‘hoog-op-de-poten-model’. Het verschil in bodemvrijheid loopt met het optionele Off-road-pakket op tot maximaal 30 mm, maar kan ook worden geminimaliseerd. De  Cross Turismo heeft standaard luchtvering, in tegenstelling tot de reguliere Taycan. Met 1.409 mm is hij in beginsel iets hoger dan een gewone Taycan (1.395 mm).

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Ruimer en praktischer
      Dat brengt ons bij het ‘Turismo’ in de naam. Net als de Panamera Sport Turismo is de Taycan Cross Turismo in feite een stationwagon. In het geval van de Taycan levert dat meer praktisch voordeel op dan bij de Panamera, die in alle gevallen een grote hatchback-klep heeft. Aangezien een reguliere Taycan het moet doen met een kleine sedan-achterklep, is de Cross Turismo aanzienlijk praktischer. We noteren een verder naar achteren doorlopende daklijn, een grotere achterste zijruit, een dakspoiler en een achterruitenwisser.
      Achter die klep biedt de Cross Turismo 446 liter bagageruimte. Ter vergelijking: een normale Taycan moet het met 366 liter doen. Bovendien kan de bank nog plat, waarna er een niet onverdienstelijke 1.212 liter in de stoerste Taycan verdwijnt. In de neus is natuurlijk ook nog steeds 82 liter beschikbaar. Achterpassagiers profiteren van 45 mm meer hoofdruimte, wat de Cross Turismo ook voor langere passagiers draaglijk maakt.
      Taycan 4
      Technisch is de Cross Turismo vrijwel identiek aan de reguliere Taycan. Toch is er één groot verschil: de basisversie. De Cross Turismo heeft altijd vierwielaandrijving en de basisversie heet daarom ‘Taycan 4’. Die kenden we nog niet, want tot nu toe was de Taycan 4S de minst krachtige vierwielaandrijver.
      De tweemotorige Taycan 4 levert 380 pk ‘continu’ en 476 pk in overboost. Dat is precies evenveel als de achterwielaangedreven basis-Taycan met de grote Performance-Accu Plus met  één motor kan leveren. Om het extra gewicht en de afgenomen luchtweerstand te compenseren, is die grotere accu standaard op de Cross Turismo.
      Met een 0-100-tijd van 5,1 tellen is deze eenvoudigste Taycan Cross Turismo nét even sneller dan de achterwielaangedreven Taycan. De topsnelheid ligt met 220 km/h wel iets lager. Porsche geeft een WLTP-bereik op van maximaal 456 km en een verbruik van tussen de 26,4 en 22,4 kWh/100 km.
      De rest van het aanbod is bekend, al wijken de actieradius- en acceleratiecijfers iets af vanwege de hogere koets en het hogere gewicht van de Cross Turismo. Uitgaande van de vermogenscijfers in overboost komt de Taycan 4S tot 571 pk, de Turbo tot 680 pk en de Turbo S tot 761 pk, waarbij laatstgenoemde in 2,9 tellen van 0 naar 100 knalt. Ter vergelijking: een reguliere Taycan Turbo S doet dat in 2,8 seconden.

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Prijzen
      Porsche vertelt meteen wat de ruige, praktische Taycan in Nederland moet kosten. De Taycan Cross Turismo is er vanaf € 97.400 . Het betreft dan de Taycan 4. De 4S Cross Turismo kost € 116.000, de  Turbo Cross Turismo kost € 159.300 en de Turbo S Cross Turismo moet € 193.200 opbrengen. Zonder opties, uiteraard, dus reken maar dat de exemplaren die je in de praktijk gaat zien nog wat duurder zullen zijn. De splitter-achtige elementen op de gefotografeerde auto's zijn bijvoorbeeld onderdeel van een Off-road Designpakket en dakrails zijn evenmin standaard.
      Het prijsverschil tussen het reguliere model en de Cross Turismo varieert met deze prijzen van net geen € 10.000 tot €1.500. Het kleinste prijsverschil geldt daarbij voor de Turbo S en het grootste voor de instapper, maar dat is niet onlogisch. Ten opzichte van de eenvoudigste Taycan biedt de voordeligste Cross Turismo immers niet alleen een ruimere koets, maar ook luchtvering, vierwielaandrijving en een grotere accu. De Cross Turismo staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
      De fietsendrager op de persfoto’s is overigens speciaal voor deze auto ontwikkeld. Hij kan maximaal drie (elektrische) fietsen aan en de achterklep kan nog steeds open als de drager in gebruik is.
      Interieurfoto's zijn er bij het ter perse gaan van dit bericht nog niet, maar worden zo snel mogelijk aangevuld als Porsche er op korte termijn mee op de proppen komt.
       
      autoweek.nl
    • Parsifal
      By Parsifal
      Test Aankoop heeft een filmpje gemaakt over elektrisch rijden. En dat maakt geen al te goede beurt.
      Los van het feit dat de testrijden duidelijk niet gewoon is om EV te rijden, is duidelijk dat de infrastructuur nog wel de wensen overlaat.
      Wat denken jullie. Bewuste framing? Of echt realiteit?
       
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions