Ga naar inhoud

Tesla Semi


Cyrano.ak

Aanbevolen berichten

https://arstechnica.com/cars/2018/03/first-tesla-semis-leave-nevada-gigafactory-filled-with-batteries/

 

Screen-Shot-2018-03-07-at-3.24.53-PM-640

 

Original Story: On Wednesday, Tesla CEO Elon Musk posted a picture on Instagram of two Tesla Semis at the Sparks, Nevada Gigafactory. The trucks are apparently full of battery packs and are making their way to the Tesla factory in Fremont, California.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Alleen al het feit dat dat zo geen pokkeherrie maakt is een vooruitgang.

Ik ging net hetzelfde posten, inderdaad een serieuze verbetering.

Toen ik klein was kwam er altijd een truck de GB bevoorraden en zo 's morgens om 4u is daar niets leuk aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, wooter said:

Of zo een fucking Scania met open uitlaat BRRRRRRRRRRR

 

Zo ne showtruck, dat koop je toch enkel als transportbedrijf? Kan me niet voorstellen dat je dat als particulier hebt staan? :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, wooter zei:

Of zo een fucking Scania met open uitlaat BRRRRRRRRRRR

 

Klinkt zo lekker bruut

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zou het zelfs nog niet zo dom zijn om die batterijen binnenin die Tesla Semi op te laden en al 1 maal te gebruiken voor het aandrijven de Semi zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
21 minutes ago, Polygoon said:

Eigenlijk zou het zelfs nog niet zo dom zijn om die batterijen binnenin die Tesla Semi op te laden en al 1 maal te gebruiken voor het aandrijven de Semi zelf.

De batterijen in de Semi zouden genoeg kunnen laden om de trip tussen de Gigafactory en de fabriek in Fremont af te leggen. Dat is eenvoudiger dan al die battery packs van de Model S, X en 3 aan mekaar en de Semi te moeten verbinden en te moeten laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, wooter zei:

De batterijen in de Semi zouden genoeg kunnen laden om de trip tussen de Gigafactory en de fabriek in Fremont af te leggen. Dat is eenvoudiger dan al die battery packs van de Model S, X en 3 aan mekaar en de Semi te moeten verbinden en te moeten laden.

In het heden wel maar heel Tesla gaat toch niet blijven draaien op de huidige plants?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Polygoon zei:

Eigenlijk zou het zelfs nog niet zo dom zijn om die batterijen binnenin die Tesla Semi op te laden en al 1 maal te gebruiken voor het aandrijven de Semi zelf.

Of hoe doe je het heel simpel klinken :inlove:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Totaal onbruikbaar in europa

Dit weegt gewoon teveel en de trekker is veel te lang 

200kg teveel is al een hoop rendement eraf in een sector waar ze met centiemen rekenen en je moet onder de 18 meter blijven 

En wat ga je doen op ons historisch wegennet met zijn krappe bochten en wegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Brunault zei:

Totaal onbruikbaar in europa

Dit weegt gewoon teveel en de trekker is veel te lang 

200kg teveel is al een hoop rendement eraf in een sector waar ze met centiemen rekenen en je moet onder de 18 meter blijven 

En wat ga je doen op ons historisch wegennet met zijn krappe bochten en wegen

Ook niet voor de Amerikaanse markt hoor. Daar zitten ze trouwens op 36ton voor normale setup. Er is een reden waarom die hamert op onbelangrijke zaken en het gewicht niet vermeld. 

Voorlopig is diesel het goedkoopst en dus ook het snelst terug verdiend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou tesla niet beter investeren in elektrische containerwagens op Electriciteit zonder chauffeur

Volledig autonoom

Zo haal je een hoop verkeer van de weg in de spits en kan het “saaie” werk veel makkelijker uitgevoerd worden zoals jit leveringen voor grote fabrieken

Met hun knowhow moet dat op middellange termijn toch lukken denk ik

En de sector smeekt om zoiets

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid