Ga naar inhoud

IAME BENELUX KARTING BK


wabe

Aanbevolen berichten

Lijkt me redelijk logisch dat hij wel last had van zenuwen en overdonderd was. Direct met 34 karts de baan op!

Maar dat voorbijsteken zal wel snel beteren als de competitie ervaring groeit na enkele wedstrijden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef hem de tijd Wabe, laat hem leren. Ik zou hem aanmoedigen om te stelen met de ogen en de druk verder af te houden. Stapje per stapje groeien. Als hij het KARAKTER heeft om door te bijten komt dat goed met wat ik lees. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

We geven hem tijd. Deze wedstrijd was zonder druk. Gewoon amuseren en rijden. 

De druk die er was, heeft hij zelf gecreëerd.

We onthouden van dit weekend zeer zeker de groei over de 2 dagen. En dat we moeten leren om voor te steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet voor het een of ander, maar trek ook eens naar wat indoor karts om te leren voorbijsteken. Ik ben absoluut zeker dat dat ideaal is om het goed en op een veilige te leren. Door de traagheid van acceleratie leert hij daar om op de beste wijze in te halen ook nog.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Jokke_vlo said:

Door de traagheid van acceleratie leert hij daar om op de beste wijze in te halen ook nog.  

Gewoon de andere in de muur tikken vlak voor het insturen bedoel je?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, ir_fuel said:

Gewoon de andere in de muur tikken vlak voor het insturen bedoel je?

Zo doet iedereen het toch?

 

OT: echt de max dat je zoiets doet me je zoon :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Niet voor het een of ander, maar trek ook eens naar wat indoor karts om te leren voorbijsteken. Ik ben absoluut zeker dat dat ideaal is om het goed en op een veilige te leren. Door de traagheid van acceleratie leert hij daar om op de beste wijze in te halen ook nog.  

Rijden ongeveer een uur per week indoor maar buiten is het een heel andere snelheid  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, wabe said:

Rijden ongeveer een uur per week indoor maar buiten is het een heel andere snelheid  

 

Wedstrijden rijden indoor he. Wat stintjes bollen tussen 95% prutsers daar leer je vooral anticiperen :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wedstrijden rijden indoor he. Wat stintjes bollen tussen 95% prutsers daar leer je vooral anticiperen :lol: 

Probleem is dat hij in een kleine kart zit en dus op veel plaatsen niet mag rijden met de big ones... Behalve in Eupen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, vince522 zei:

Zo doet iedereen het toch?

 

OT: echt de max dat je zoiets doet me je zoon :)

Eerlijk gezegd.. is ook de max.

Heb ( en nog steeds ) jarenlang in een RallyTeam gezeten maar nu met je eigen zoon, is nog net iets beter. ;-) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, wabe said:

Probleem is dat hij in een kleine kart zit en dus op veel plaatsen niet mag rijden met de big ones... Behalve in Eupen.

Ze doen bv bij BSK toch junior races met die kleine karts?

En anders naar FKI he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Niet voor het een of ander, maar trek ook eens naar wat indoor karts om te leren voorbijsteken. Ik ben absoluut zeker dat dat ideaal is om het goed en op een veilige te leren. Door de traagheid van acceleratie leert hij daar om op de beste wijze in te halen ook nog.  

Daar ga je het echt niet leren hoor, buiten met 34 naar de eerste bocht stormen is totaal anders dan indoor treintje rijden omdat je maar met 1-2 karts door de bocht kan. Plus dat snelheidsverschil, indoor & 2-takt outdoor is gewoon te verschillend op dat vlak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals de rest al zei komt dat wel goed Wabe, eerste jaar is er om te leren en veel wedstijden rijden is de boodschap. Daarvan wel leuk dat ze per dag veel races rijden want daar leren ze veel meer van!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, dragonfly said:

Heb je zelf al een kart gekocht om wat voor te rijden? :D 

Gezien het gewichtsnadeel heeft hij wel een speciaal type moeten bestellen

 

maxresdefault.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Zoals Jokke op elke wedstrijd dus B)

dat is omdat hij met zijn flappen aan het zwaaien is, dat iedereen aan de kant gaat.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, dragonfly zei:

Daar ga je het echt niet leren hoor, buiten met 34 naar de eerste bocht stormen is totaal anders dan indoor treintje rijden omdat je maar met 1-2 karts door de bocht kan. Plus dat snelheidsverschil, indoor & 2-takt outdoor is gewoon te verschillend op dat vlak.

Akkoord en niet akkoord.

- Je vergeet dat je met weinig vermogen de juiste acties moet doen, want je krijgt maar 1 of halve kans. De fijnheid die je daar leert komt zeker van pas. Ik ben zeker een slimmere/betere autocoureur geworden door ook dit te doen, waarom zou dat niet opgaan voor een jonge snaak?

- Die jongen moet vertrouwen opbouwen, dan kan de "tragere" 4 takt een hulp zijn. 

- Stoffel Vandoorne heeft jaren indoorkarting gedaan, dit terzijde.

 

Voor de rest zeker waar dat een 4 takt iets anders is, het triestige is dat neerkijken van de ene op de andere, terwijl ik de mening heb dat het ene EN het andere een grote meerwaarde zijn . 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, tuscani zei:

dat is omdat hij met zijn flappen aan het zwaaien is, dat iedereen aan de kant gaat.

ROFL !!

Take my money and leave :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is ook dat eenmaal geproefd van de snelheid van een tweetakt dat hij niet nog geneigd is naar indoor rijden. Hij gaat omdat het beter als niks is.  

Ik denk ook dat tweetakt en viertakt naast elkaar kunnen bestaan. Zeer verschillende sport. Al enkele voorbeelden gezien van mensen die bloedsnel in de ene en niet in de andere zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Gezien het gewichtsnadeel heeft hij wel een speciaal type moeten bestellen

 

maxresdefault.jpg

Ik mag al inderdaad een KZ kart nemen. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid