Ga naar inhoud

IAME BENELUX KARTING BK


wabe

Aanbevolen berichten

19 minutes ago, wabe said:

Ik denk ook dat tweetakt en viertakt naast elkaar kunnen bestaan. Zeer verschillende sport. Al enkele voorbeelden gezien van mensen die bloedsnel in de ene en niet in de andere zijn. 

Zijn compleet andere disciplines. Ik denk wel dat een goeie piloot in elke discipline snel kan zijn, maar er zal altijd wel een lichte voorkeur voor het ene of het andere zijn. Zelfs binnen dezelfde discipline zit je met die voorkeuren. Kijk maar naar bv indoor vs streetkarting met een viertakt. Maar ik denk niet dat er één goeie karter rondloopt die bloedsnel is in tweetakt en niet vooruit te branden in viertakt of vice versa, als ze in beide disciplines genoeg gereden hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, wabe zei:

Probleem is ook dat eenmaal geproefd van de snelheid van een tweetakt dat hij niet nog geneigd is naar indoor rijden. Hij gaat omdat het beter als niks is.  

Ik denk ook dat tweetakt en viertakt naast elkaar kunnen bestaan. Zeer verschillende sport. Al enkele voorbeelden gezien van mensen die bloedsnel in de ene en niet in de andere zijn. 

 

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Zijn compleet andere disciplines. Ik denk wel dat een goeie piloot in elke discipline snel kan zijn, maar er zal altijd wel een lichte voorkeur voor het ene of het andere zijn. Zelfs binnen dezelfde discipline zit je met die voorkeuren. Kijk maar naar bv indoor vs streetkarting met een viertakt. Maar ik denk niet dat er één goeie karter rondloopt die bloedsnel is in tweetakt en niet vooruit te branden in viertakt of vice versa, als ze in beide disciplines genoeg gereden hebben.

Dit dus. Heeft niets met neerkijken te maken hoor maar gewoon met totaal verschillende rijstijlen.

Starten moet je echt leren en dat is volgens mij een instinct want je hebt geen tijd om na te denken. Verstappen is daar duidelijk zeer goed in om meestal het juiste gat te kiezen en zelf was ik meestal ook goed weg. Met een 4-takt huurkart gaat dat gewoon te traag.

Inhalen hetzelfde en je wordt nog harder afgestraft aan hogere snelheden. Uitremmen moet je ook leren, niet achter je kijken, de andere naar buiten drukken, bij de start opduwen, je bochten verdedigen, tikjes krijgen.

Ik wens Wabe veel succes om z'n zenuwen onder controle te houden want hij zal dit jaar nog veel afzien. Ik heb geen kinderen maar moet wel zalig zijn om je eigen vlees en bloed te zien evolueren :) 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, dragonfly zei:

 

Ik wens Wabe veel succes om z'n zenuwen onder controle te houden want hij zal dit jaar nog veel afzien. Ik heb geen kinderen maar moet wel zalig zijn om je eigen vlees en bloed te zien evolueren :) 

 

Zalig wel. Maar ook zenuwslopend hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, dragonfly zei:

Kan het geloven :) 

Heb je de GoPro gebruikt?

Gopro niet toegelaten tijdens de wedstrijden. Spijtig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, wabe zei:

Gopro niet toegelaten tijdens de wedstrijden. Spijtig...

Zucht, weer van dat ja. Ook tijdje meegemaakt en na veel gezaag mocht het dan terug als ze deftig gemonteerd werd op de neus.

Dan moet je weten dat ze Europees verplicht waren om ermee rond te rijden maar het in België niet mocht :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, dragonfly zei:

Zucht, weer van dat ja. Ook tijdje meegemaakt en na veel gezaag mocht het dan terug als ze deftig gemonteerd werd op de neus.

Dan moet je weten dat ze Europees verplicht waren om ermee rond te rijden maar het in België niet mocht :lolz:

tja, ik maak er mij niet druk om. Heb andere zaken aan mijn hoofd. :lol:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, wabe said:

Gopro niet toegelaten tijdens de wedstrijden. Spijtig...

"voor de veiligheid"

 

Als dat deftig op een kart gemonteerd is zie ik geen probleem. Dat ze het dan keuren.

Dat je zo een ding niet op je helm moet hangen lijkt me evident.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, ir_fuel zei:

"voor de veiligheid"

 

Als dat deftig op een kart gemonteerd is zie ik geen probleem. Dat ze het dan keuren.

Dat je zo een ding niet op je helm moet hangen lijkt me evident.

ben er mee eens. maar anderen niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalig om te lezen! 

Moet geweldig zijn om zoiets samen te kunnen doen met je zoontje, al vindt de vrouw dat waarschijnlijk minder tof :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

We hebben besloten om nog een extra wedstrijd in te lassen. We zullen nu dit weekend in Spa de “belgium” serie rijden. 

Gisteren al een 100 toertjes gaan rijden op een toch wel heel snel circuit. Even een klein filmpje kunnen maken. 

 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, dragonfly zei:

Vroeger was het zo maar dan ging er af en toe eentje de muur in

Inderdaad wel sneller, maar nu ook wel moeilijk omdat er een onbalans in de kart komt door de chicane. Mathias toch 2 keer bijna de banden in omdat hij de curb nam en daardoor op 2 wielen uit de laatste bocht van de chicane kwam. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ir_fuel zei:

En nu rijden ze alles kapot op de curbs.

Zijn inderdaad hoge maar ik heb destijds toch wel wat accidenten gezien. Zachte band, kart gaat op 2 wielen en bam de muur in.

Uiteraard meestal echte amateurs maar goed, versta dat het circuit dat beu was. Wel jammer want was een leuke bocht waar je niet bang mocht zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Zelfs nu is het soms al nipt bij het uitkomen

Met een 2-takt heb ik er sinds de aanpassing niet meer op gereden, wel met die 390cc huurkarts ofzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mechanische sporten....

voorbije weekend dus 2 de wedstrijd van Mathias in Francorchamps. Mathias was een geheel andere piloot dan in zijn eerste wedstrijd. 

Op zaterdag stonden er 4 manches op de planning. 1ste manche was het wakker worden maar het ritme zat er wel in. Mathias wist een 13de tijd te klokken. De 2de manche ging nog beter  en een 9de tijd op de tabellen. In vergelijking met zijn 1ste wedstrijd dag en nacht verschil. Inhalen ging ok en zelfs een piloot van de top5 uitremmen was precies geen probleem. Iemand had goed geslapen ;-)

in de derde sessie, kwam Mathias precies niet op gang. Hij klokte 2 seconden trager dan de vorige sessies. Hijzelf kon het niet verklaren waarom. “Ik duw a fond Papa!!!” En dusbijvolg een 18de tijd in qualificatie. Teleurstelling en traantjes. Kart werd nagekeken maar niets gevonden.

de vierde sessie was met een rollende start en Mathias viel in eens 30 meter weg achter de rest. Motor stuk.  En einde verhaal voor dit weekend. 

Binnen 2 weken staat er terug een wedstrijd op de kalender. Hopelijk krijgen we alles in orde en kan Mathias er terug starten om zo toch terug zijn plaats op te eisen. 

Resume van dit weekend. Mechanische sporten zijn altijd onvoorspelbaar. Maar piloot was in vorm en klokte zeer goede tijden voor de jongste nieuwkomer van het jaar.  

Op naar de volgende!

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig van de technische problemen, maar de vooruitgang van de piloot is nog veel belangrijker [emoji1303]

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ja materiaal pech hoort er bij, jammer genoeg

Spijtig genoeg wel. Maar het is zo en volgende keer beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid