Ga naar inhoud

IAME BENELUX KARTING BK


wabe

Aanbevolen berichten

30 minuten geleden, 0231 zei:

Weet je al waardoor de motor is stukglopen?

Ze gingen hem vandaag opendoen. Maar ik heb een nieuwe besteld. Zodoende hebben we ook een reserve. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wabe zei:

Ze gingen hem vandaag opendoen. Maar ik heb een nieuwe besteld. Zodoende hebben we ook een reserve

Jammer genoeg noodzakelijk, en dan kan je de ene nog degraderen tot trainingsmotor :D 

En zo begint het spelletje :P  De mensen met genoeg geld reviseren die na elke wedstrijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, dragonfly zei:

Jammer genoeg noodzakelijk, en dan kan je de ene nog degraderen tot trainingsmotor :D 

En zo begint het spelletje :P  De mensen met genoeg geld reviseren die na elke wedstrijd...

inderdaad maar even correct zeggen hier.

De "MINI" motor moet niet zo dikwijls gereviseerd worden. hij was trouwens gereviseerd voor de eerste wedstrijd. We hebben trouwens 36 uren gereden zonder problemen voor de revisie. 

Ondertussen is de originele motor gemaakt. De joint was kapot gegaan en daardoor minder compressie in de motor.
Deze namiddag zal mathias trouwens al terug de motor "inrijden" en de 2de nieuwe motor is ook al aanwezig.  Deze wordt klaargemaakt en indien klaar ook al ingereden.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motor klaar. Volledige revisie gehad. Klaar om zondag in te rijden. Nieuwe motor is gisteren ingereden. Vandaag terug een volledige checkup gekregen.

 

5ad882404eeb4_IMG_02451.JPG.8b9dc33fd856ab9056b518b0a5ba243a.JPG5ad8823fcd0b9_IMG_02431.jpg.168248a6b7376f28a2fa200b15346767.jpg5ad8823f581ca_IMG_02441.JPG.bf5e0fb21861d5c036ed2703eccfa85e.JPG

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

2de wedstrijd is voorbije wekend verreden in SPA.

Mathias heeft opmerkelijke verbeteringen kunnen doen tegenover de 1ste en de 2de wedstrijd.

Zaterdag een 15de tijd algemeen op 34 rijders en zondag een 19de tijd. In de regen wel een foutje gemaakt waardoor hij in de algemene stand op de 25ste plek terecht gekomen is.

Papa is fier....

Spa-25[1].jpg

Spa-2[2].jpg

IMG_0274[1].JPG

Spa-10[1].jpg

IMG_0265[1].JPG

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hier nog niet gepost maar ik zag zondag de helikopter opstijgen voor Luca. Crash zien gebeuren? :( 

Leuk dat de vooruitgang blijft komen. Wanneer is de volgende wedstrijd? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, dragonfly zei:

Ik heb het hier nog niet gepost maar ik zag zondag de helikopter opstijgen voor Luca. Crash zien gebeuren? :( 

Leuk dat de vooruitgang blijft komen. Wanneer is de volgende wedstrijd? :D 

Voor Luca, hij heeft een crash gehad maar niet al te erg, wat wel erger was dat deze crash een epilepsie aanval heeft uitgelokt en daarom de extractie per helikopter.

 

Vooruitgang blijft inderdaad komen. ik ben heel tevreden. Mathias gaat met rasse schreden voorruit.

Volgende wedstrijd : GENK op 22 juli

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Volgt er hem nu iemand op? Want hij laat nog veel tijd liggen op Genk als ik dat mag zeggen :oops:

Overlay met GoPro gedaan of is dat een andere camera?

Link naar reactie
Delen op andere sites

jep coach is ermee bezig... en inderdaad zou nog een seconde sneller moeten. Waarom zou je dat niet mogen zeggen? Ik heb nooit gezegd dat Mathias de beste is hé 😉

Blijft wel heel moeilijk om een kind van 8 jaar te coachen natuurlijk

 

de beste draaien 1.03.3 in wedstrijd en woensdag draaide Mathias stabiel 1.04.3

GOPRo 5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welja omdat zoiets bij ouders gevoelig ligt hé. Zelf +1.000 laps gereden op Genk en de juiste lijn rijden is daar cruciaal. Kan me voorstellen dat het niet simpel is om zoiets uit te leggen. Ik vermoed dat je bocht per bocht moet werken en naast de baan moet gaan staan?

Cool, daarvoor alleen al zou ik upgraden. Heeft die GPS een grote invloed op de batterij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, dragonfly zei:

Welja omdat zoiets bij ouders gevoelig ligt hé. Zelf +1.000 laps gereden op Genk en de juiste lijn rijden is daar cruciaal. Kan me voorstellen dat het niet simpel is om zoiets uit te leggen. Ik vermoed dat je bocht per bocht moet werken en naast de baan moet gaan staan?

Cool, daarvoor alleen al zou ik upgraden. Heeft die GPS een grote invloed op de batterij?

Ben daar nuchter in... goed is goed en slecht is slecht. Communicatie naar Mathias toe is heel eerlijk. Ik zal hem niet in de hemel zetten zoals er sommige ouders zijn. Maar ik begrijp het wel. Je zoon of dochter is de beste he..

Wij werken bocht per bocht en uitleggen , herhalen, herhalen herhalen

Deze film is eigenlijk van Mathias zijn eerste keer op Genk verleden woensdag. Mathias heeft er nu ongeveer 70 ronden opzitten.

Batterij is heel goed vanaf de 5. Doe met 2 batterijen een namiddag op de karting.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, DDke zei:

Top Wabe!

Hoe gaat de mama er mee om om haar 8-jarige zoon tegen 90 over een circuit te zien gaan? :D

Laten we zeggen dat als je aan de zijkant dat precies niet zo snel is. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, DDke zei:

Dan heb je dat filmpje dus niet laten zien :D

Nee,eigenlijk niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag terug een ganse dag Genk gedaan met 5 stints van 15 minuten. Beste resultaat vandaag 1.03.7.

Toevallig waren er 2 andere kinderen van de top 5 aan het trainen. Zij draaiden ongeveer 1.03.00. Hij is kunnen naderen tot 7 tienden op de besten. Niet slecht. Fier eigenlijk wel.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

IAME GENK -> 16de plaats.

Mathias duikt voor de 1ste keer de top 20 binnen en regelrecht naar de 16de plaats. Wat een weekend. Zweet en tranen maar toch uitstekend gereden. De kart was top dit weekend. Door de hoge temperaturen hebben we kosten gedaan en magnesium velgen gekocht waardoor Mathias ongeveer een 0,5 sec per toer zich heeft kunnen verbeteren. Op 3 dagen bijna alle stints goed gereden met uitzondering van de 2de stint van vandaag... Maar met een geweldig resultaat in een zeer sterk startveld.

 

 

LRG_DSC00105.JPG

LRG_DSC00114.JPG

LRG_DSC00118.JPG

LRG_DSC00126.JPG

LRG_DSC00136.JPG

LRG_DSC00189.JPG

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

IAME OSTRICOURT -> 22ste plaats.

Weekend met pech, veel pech.

Op vrijdag in de vrije sessies een 12de tijd kunnen klokken, waardoor het goed zat in het kopje...Na een verdiende nachtrust zou zaterdag dan een belangrijke dag aanbreken.
Zaterdag op de eerste sessie een beetje nood gehad om wakker te worden maar het ging snel beter.

Tijdens de 1ste kwalificatie, is de pech begonnen die niet meer zou stoppen. In de sessie werd Mathias aangetikt door een andere kart die te laat in de remmen ging en niet meer kon ontwijken. Vermits Mathias nog géén goede tijd had neergezet en de velg kapot was, werd deze sessie afgevlagd met de laatste plaats als resultaat.

Tijdens de 2de kwalificatie had ik een kanonstart waar ik reeds 8 tegenstanders had ingehaald. Spijtig genoeg heeft er een deelnemer voor mij een spin gedaan dewelke ik niet meer kon ontwijken en dit aan quasi 90Km/u. Resultaat; zware spin met de volledige stuurinrichting krom. Mathias heeft terug kunnen vertrekken maar onmiddellijk de pits ingereden omdat rijden bijna niet meer mogelijk was. 

Het team heeft dan hard gewerkt om de kart terug up and running te krijgen voor zondag. Bij deze een geweldige pluim voor hen. 

Op zondag heeft de schrik dan toegeslagen om de starts goed te nemen in de resterende sessies. 

Mathias liet zich uitzakken om niet in de groep te moeten starten. Eenmaal de sessie bezig, heeft hij dan zich herpakt en nog een 17de en 18de plaats te nemen.

Kampioenschap is ten einde. Met een 22ste plaats van de 38 deelnemers. Voor een eerste jaar met 2 pech koersen is de plaats in het kampioenschap niet slecht te noemen. 

Volgend jaar zullen we enigszins terug opnieuw van de partij zijn. We hebben ondertussen een nieuwe kart aangekocht zodat we alles dubbel hebben voor volgend jaar. 
Ondertussen ook een nieuwe additionele sponsor kunnen vinden. Zeer welkom trouwens 🙂 

 

 

_DSC0542.jpg

_DSC0550.jpg

_DSC0597.jpg

_DSC0596.jpg

_DSC0604.jpg

_DSC0610.jpg

_DSC0616.jpg

_DSC0626.jpg

_DSC0638.jpg

ofuP9NHzS3izg1gA6u477w.jpg

q93Xfk2AScCPHMuoZjZ7lg.jpg

IKfLzj8ASTyi32PVxu6jpg.jpg

l43s9iCNR7ih4dXhqMFFVA.jpg

JMhrboS8Qy2eb4uOsBwNIg.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid